Sikakampanija jatkuu

Valvoja: Farmari-ryhmä

Yleinen keskustelua kotieläinten tuottamisesta. Kaikki eri kotieläinmuodot.

Sikakampanija jatkuu

Lukematon viestiKirjoittaja temppis » 31 Joulu 2009, 02:00

Faban kirjeessä oli tietoa että YLE lähettäisi tammikuussa MOT-ohjelman joka olisi jatko näille sikajutuille.

Ohjelmastahan tuskin tietää onko se myötämielin sikataloutta kohtaan vai ei. Käsittääkseni MOT ei kai juurikaan ole maataloutta ohjelmissaan puolustanut.

Eli jos tähän mennessä ei niipä paikkoja ole lukittu, niin lukitkaa ne. Ja jos tulee haastattelupyyntöjä esim edellämainitulta ohjelmalta niin olkaa varovaisia.
Liian monta kertaa telkkuun on päässyt joku maajussi, jonka ulosanti ei ole tarpeeksi hyvää. Eli haastattelua ei kannata antaa, jos selaisia ei ole tottunut antamaan. Haastattelua voidaan myös leikata ohjelman tekijän haluamalla tavalla ja maajussin viesti saattaa vääristyä.
Eli jos ei ole ammattilainen noissa haastattelujen antamisessa niin hommaan ei ainakaan minun mielestäni kannata ryhtyä.

Eläinaktivistien mediataidot ja mediakoulutus ovat hyvät ja rahoitusta varmasti saavat reilusti omaan propagandaansa.Lisäksi heillä on hyvät suhteet esim Yleen. Ja jos vastapuolella on maamieskoulun käynyt sikafarmari niin lopputulos tuskin on epäselvä.
temppis
Luokka: 50 hv., takaveto

Re: Sikakampanija jatkuu

Lukematon viestiKirjoittaja turkki » 31 Joulu 2009, 06:32

temppis kirjoitti:Faban kirjeessä oli tietoa että YLE lähettäisi tammikuussa MOT-ohjelman joka olisi jatko näille sikajutuille.

Voisikohan se olla tämä joka tulee ma 4.1.2010: "20.00 Luupin alla: Tanskan laittomat pienteurastamot. Tanskan pimeiden lihamarkkinoiden kautta myyntiin päätyy lihaa, joka ei täytä viranomaisten asettamia hygieniavaatimuksia. Piilokamera paljastaa pahoja puutteita myös eläinten kohtelussa."

temppis kirjoitti:Liian monta kertaa telkkuun on päässyt joku maajussi, jonka ulosanti ei ole tarpeeksi hyvää. Eli haastattelua ei kannata antaa, jos selaisia ei ole tottunut antamaan. Haastattelua voidaan myös leikata ohjelman tekijän haluamalla tavalla ja maajussin viesti saattaa vääristyä.
Eli jos ei ole ammattilainen noissa haastattelujen antamisessa niin hommaan ei ainakaan minun mielestäni kannata ryhtyä.

Toisaalta olen kuullut erään YLEn toimittajan valittavan että haastatteluihin ei tahdo löytyä viljelijöitä jotka suostuisivat esiintymään televisiossa. Kyseessä oli ihan asiallinen maakuntatason toimittaja. Olisi kuitenkin hyvä että löytyisi riittävästi myös niitä jotka ovat kykeneviä haastatteluihin. Eihän se anna mitään hyvää julkisuuskuvaa jos ketään ei löydy kommentoimaan asiaa.

Mitään helppoa se haastattelun antaminen ei tosiaan ole, itsekin olen ollut TV-haastattelussa kerran. Haastattelu meni ihan hyvin ja valmis juttukin oli OK mutta harmittavaa oli se että haastattelua leikattiin todella rankalla kädellä. Kävi jopa niin että yhdestä virkkeestä poimittiin vain tietyt lauseet mukaan lähetykseen. Jos olisin itse saanut valita usean minuutin haastattelusta ne 15 sekuntia lähetykseen niin olisin ehkä painottanut toisia pätkiä kuin toimittaja.
turkki
Luokka: yli 300 hv

Re: Sikakampanija jatkuu

Lukematon viestiKirjoittaja jk » 31 Joulu 2009, 12:05

Se haastattelun antaminen on vaan ainakin näissä merkeissä sen verran riskaabelia hommaa ettei niihin oikein kannata kenenkään lähteä. Se on nähty monta kertaa että ylen keskusteluohjelmissa ei pysty hyvää kuvaa antamaan kukaan jos vatapuolella on eläinaktivisteja. Menihän yle tekemään juttua sian kasvatuksen kannattavuudesta, pääsivät kuvaamaan sikalaan ja haastattelemaan isäntää.. Televisiossa pätkä olikin sitten samaa eläinoikeuspropakandaa :evil:
Minua ei kyllä saisi kirveelläkään näissä merkeissä valtakunnan median käsittelyyn... Maakuntatason lehdet kyllä tekevät positiivisia juttuja, mutta yritäppä yleen tai hesariin...
jk
Luokka: >500hv