Maatilan perustaminen

Valvoja: Farmari-ryhmä

Yleinen keskustelua kotieläinten tuottamisesta. Kaikki eri kotieläinmuodot.

Maatilan perustaminen

Lukematon viestiKirjoittaja Joppu01 » 15 Maalis 2013, 14:31

Eli oon 11 vuotias poika. Haluaisin isona perustaa maatilan. Lähinnä eläimiä ois, mutta myös ehkä viljaa. Meijän mummolla on traktori ja hän on lomittaja, ja äidillä ja isällänikin on ollut eläimiä pienenä. Onhan tässä vielä paljon aikaa, mutta haluan silti perustaa maatilan.
Joppu01
Luokka: Puutarhatraktori

Re: Maatilan perustaminen

Lukematon viestiKirjoittaja maraani » 15 Maalis 2013, 16:31

Joppu01 kirjoitti:Eli oon 11 vuotias poika. Haluaisin isona perustaa maatilan. Lähinnä eläimiä ois, mutta myös ehkä viljaa. Meijän mummolla on traktori ja hän on lomittaja, ja äidillä ja isällänikin on ollut eläimiä pienenä. Onhan tässä vielä paljon aikaa, mutta haluan silti perustaa maatilan.
Oikein!

Pidä kiinni tosta. Käy ensin koulu ja hakeudu alalle opiskelemaan. Elämä voi viedä ihmeellisiin tilanteisiin.

Mulla oli pienestä asti toiveammattina maanviljelijä. Ison maatilan naapurissa kun ensimmäiset kymmenen vuotta elin. No sitten jossain vaiheessa selvisi, että meillä ei maata ole ja kovasti asiaa vanhempienkin taholta toppuuteltiin. Lukioonkin piti mennä vaikka olis ollu maatalousoppilaitoskin kotipaikkakunnalla.

No sitten tuli muita mielenkiinnon kohteita, opiskelu toisella alalla ja varsinkin työnteko it-alalla. Mutta kuinka ollakaan, muutamien kiemuroiden ja "yhden elämän jälkeen" päädyin maitotilan isännäksi 39-vuotiaana. Kahdeksannet kylvöt teen nyt keväällä. Ei olis voinu paremmin käydä, alusta asti oon ollu niinku kotonani tässä roolissa! :D
maraani
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Joppu01 » 16 Maalis 2013, 01:15

Ok. Just tuli tuossa kaupasta hommattuu jättikurpitsan siemenii. Halusin niitä niiden kasvu painon vuoks. Aika isoja niistä tulee. Minkäs hintasii valmiit maatilat on?
Joppu01

Lukematon viestiKirjoittaja Wilpo » 16 Maalis 2013, 09:53

Joppu01 kirjoitti:Minkäs hintasii valmiit maatilat on?

Tuossa seuraavassa linkissä aika tuore esimerkki hintatasosta nykypäivänä:
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-maatilat/7660959
Wilpo
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja Rubinjo » 16 Maalis 2013, 10:20

Tässä hiukan realistisempi esimerkki innokkaalle alottajalle: http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-maatilat/7679889
Rubinjo
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja Joppu01 » 16 Maalis 2013, 12:06

Ok. Kiitos.
Joppu01