Tukien maksuaikataulut ja keskustelu.

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Avatar
Wilpo
Luokka: >500hv
Viestit: 1670
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 20:09
Paikkakunta: Marttila www.maatalousfoorum.fi
Viesti:

Tukien maksuaikataulut ja keskustelu.

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Vuoden 2006 tukien maksuaikataulu löytyy linkin sivulta ->
http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/maat ... taulu.html
hogi
Luokka: >500hv
Viestit: 947
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 15:23

Lukematon viesti Kirjoittaja hogi »

Tuo maksatuksen osuminen vuodenvaihteeseen tietää kyllä ongelmia verosuunnittelun kannalta. Jos tuet jää kokonaan saamatta vuoden 2006 puolella ja sitten 2007 tuleekin kahdet tuet.

Ja hiljattain SPV:n tehneille/ paljon lainaa omistaville nuo epämääräiset maksuajat ovat lyhennyksien/korkojen takia aika kurjat. Lakki kourassa osuuspankkiin...
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

Näyttää peltokasvien tuotantopalkkio tulevan tällä tietoa ehkä ensi kesäkuun lopussa.

Olen messunnut tässä ympäristölleni tästä asiasta. Moni ei-viljelijäkin pitää tilannetta täysin sikamaisena kuviteltuaan asiaa hetken omalle kohdalleen. "Jospa bussin kuljettajalle tämän .vuoden palkka maksettaisiinkin ensi helmikuun puolivälissä. Tai jos sitä ei silloin voida maksaa niin myöhästyy enintään kuitenkin 29 päivää tai enemmän."

Meidän on tavallaan tehtävä työmme ja ostettava tuotantopanoksemme velaksi. Tarkkoja tilipäiviä ei tiedä vieläkään kukaan.
Ollaan tilanteessa jossa mikä tahansa muu ala olisi ollut työtaistelussa jo kauan, mutta kun ei ole sitä mahdollisuutta.
Huhuu etujärjestö, minä maksaisin tuestasi.
Avatar
Wilpo
Luokka: >500hv
Viestit: 1670
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 20:09
Paikkakunta: Marttila www.maatalousfoorum.fi
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

-Justus- kirjoitti:Moni ei-viljelijäkin pitää tilannetta täysin sikamaisena kuviteltuaan asiaa hetken omalle kohdalleen. "Jospa bussin kuljettajalle tämän .vuoden palkka maksettaisiinkin ensi helmikuun puolivälissä. Tai jos sitä ei silloin voida maksaa niin myöhästyy enintään kuitenkin 29 päivää tai enemmän."
Ollaa samassa asemassa, kuin työntekijät Venäjällä.
Avatar
Rubinjo
Luokka: >500hv
Viestit: 2591
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

Eilen pamahti tukia ainaki mun tilille. :) Varmaan lähes kaikkien muittenki jotka on ollu viime vuonna viljelijöitä?
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

Juu näin kävi.
Rahaa, joka on tuistamme vähennetty ymmärtääkseni 2005.
Avatar
Jari
Luokka: >500hv
Viestit: 3510
Liittynyt: 05 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

-Justus- kirjoitti:Juu näin kävi.
Rahaa, joka on tuistamme vähennetty ymmärtääkseni 2005.
Ilmankos ihmetytti että mikäs summa se tällainen,150 ekua tuli.
Avatar
JarJar
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 434
Liittynyt: 31 Maalis 2006, 22:06
Paikkakunta: Kouvola

Lukematon viesti Kirjoittaja JarJar »

Jari kirjoitti:Ilmankos ihmetytti että mikäs summa se tällainen,150 ekua tuli.
Sama juttu :)
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Tais olla modulaatiotuki. Tämäkö on jokaiselle tukikelpoiselle tilalle sit tuo 150€?
Avatar
Rubinjo
Luokka: >500hv
Viestit: 2591
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

"1210 Modulaation lisämäärä, vuosi 2005"
Älkää kysykö miten toi määräyty...
Avatar
Tutti
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 387
Liittynyt: 24 Marras 2005, 22:32
Paikkakunta: E-P

Lukematon viesti Kirjoittaja Tutti »

Kyllä mulle 150ecua kelpaa ainakin ihan hyvin :)

Ilman modulaatiotakin tietysti pärjättäis... :(
Avatar
Mullifarmari
Luokka: >500hv
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Loka 2005, 15:58
Paikkakunta: P-P

Lukematon viesti Kirjoittaja Mullifarmari »

Rubinjo kirjoitti:"1210 Modulaation lisämäärä, vuosi 2005"
Älkää kysykö miten toi määräyty...

Lainatakseni kuntamme maataloussihteeriä, kun asiasta eilen kysyin:
Tuo modulaatio tuki on sitä kun capia leikattiin kaikilta ensin sen modulaation
verran yliko 3 % ja sit sitä palautetaan sen mukaan mikä on sitten lopullinen
leikkaus ja jos tuki jää alle tietyn summan se palautetaan kokonaan.
-Mf-
Avatar
956XL
Luokka: >500hv
Viestit: 779
Liittynyt: 09 Touko 2005, 20:15

Lukematon viesti Kirjoittaja 956XL »

Erikoinen tuo modulaatio kun ei pahemmin mistään tuutista oikein tietoa
meinannut löytyä..
jokatapauksessa palautetaan tiloille joilla tuet on 5000-50000 €, osittain(häh?) eli näemmä tuo 150€ taitaa olla se summa..
Mutta mistä mahtaa kys. summa koostua, moni sitä ihmettelee..
Radon
Luokka: >500hv
Viestit: 731
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 22:39

Lukematon viesti Kirjoittaja Radon »

956XL kirjoitti:Erikoinen tuo modulaatio kun ei pahemmin mistään tuutista oikein tietoa
meinannut löytyä..
jokatapauksessa palautetaan tiloille joilla tuet on 5000-50000 €, osittain(häh?) eli näemmä tuo 150€ taitaa olla se summa..
Mutta mistä mahtaa kys. summa koostua, moni sitä ihmettelee..
Tänne tuli vaan 122€.. taas sorretaan
Avatar
Kaupoi
Luokka: >500hv
Viestit: 980
Liittynyt: 26 Joulu 2004, 21:48
Paikkakunta: Nivala

Lukematon viesti Kirjoittaja Kaupoi »

Radon kirjoitti:Tänne tuli vaan 122€.. taas sorretaan
No muttaku minen oo saanu senttiäkään...
Vastaa Viestiin