Fiatagri f140
Valvoja: Farmari-ryhmä
joo täs käytiin seinäjoella kattoo yht valmetin vaihdokkia f140 ja oli välijäähdytin ja syöttöä laitettu ja perkuleen terhakka kone ja siisti kaikin puolin mut kytkin luisti aika messeesti.. mitehä on ku oon kuullu et tuo kytkin ei kovin kestä jos on tehoja otettu mut tuo tulis jyrsimen etee ja karheen työntöön et jos uuden kytkimen siihen nyt saa ja se tulee taloon et miten luulette koneen kestävän moiset hommat..??
Elä ainakaan yhtäaikaa yritä ajaa karheejaa ja jyrsintä, Karheejaan työnnössä ehkä menettelee kun ompi kevyt keulainen, mut pelkkä jyrsiminenkin on aika tuskaa.. Lämmöt tapissa jos vähänkään on kuumempi keli ja voima kone kokoajan kontillaan kun pikkusen tarttuu terät kantoon. Yksinkertaisesti liian vähän litroja moottorissa. Tosin jyrsin ei joudu lujille winnerin perässä, et siellä kyllä säästytään vaihteisto remonteilta.t160c kirjoitti:joo täs käytiin seinäjoella kattoo yht valmetin vaihdokkia f140 ja oli välijäähdytin ja syöttöä laitettu ja perkuleen terhakka kone ja siisti kaikin puolin mut kytkin luisti aika messeesti.. mitehä on ku oon kuullu et tuo kytkin ei kovin kestä jos on tehoja otettu mut tuo tulis jyrsimen etee ja karheen työntöön et jos uuden kytkimen siihen nyt saa ja se tulee taloon et miten luulette koneen kestävän moiset hommat..??
En oikein osaa haukkua muita merkkejä ja nostaa yhtä jalustalle, kun on melko monta merkkiä hallussa. JD, Valmet, NH-Fiatagri, MF, Ford, (Fordson, Massey Harris). Jokaisessa ovat ne omat puolensa. Nyt kuitenkin näkyy olevan taas käynnissä ikuisuusvääntö merkkiuskollisten välillä.
Aattelin siksi kirjoittaa aikanikuluksi oman kokemukseni NH 110-90:stä. Semmoisen objektiivisen.
Tuntuisi 110:n vetokyky perustuvan kovien kierroslukujen hyväksikäyttöön, mitä itse olen pikitiellä päässyt kärryjen kanssa vertaamaan.
Voimaa löytyy enemmänkin kuin lukemat antaisivat odottaa, jos kierroslukumittari on kaakossa saavuttaessa mäen juurelle. Alakierroksilla vääntö melkosen olematon, josta syystä traktori on saanut tehonpuutteisen maineen.
110:n voa hyötyteho on suhteellisen korkea. Tuossa onkin syy hankintaan: Pieni ja kevyt traktori joka jaksaa jyrsimen edessä, ja on kestävä ja yksinkertainen rakenteeltaan. Sen purkaa, korjaa ja kokoaa vaikka kuusen alla jakarilla ja hohtimilla.
Polttoainetalous on huonompi kuin nykymoottoreissa, mutta huokeampi ylläpito kompensoi sitä.
Pakollinen mainittava huono puoli on ohjaamoergonomia, mutta kaikkeen sanotaan tottuvan.
Aattelin siksi kirjoittaa aikanikuluksi oman kokemukseni NH 110-90:stä. Semmoisen objektiivisen.
Tuntuisi 110:n vetokyky perustuvan kovien kierroslukujen hyväksikäyttöön, mitä itse olen pikitiellä päässyt kärryjen kanssa vertaamaan.
Voimaa löytyy enemmänkin kuin lukemat antaisivat odottaa, jos kierroslukumittari on kaakossa saavuttaessa mäen juurelle. Alakierroksilla vääntö melkosen olematon, josta syystä traktori on saanut tehonpuutteisen maineen.
110:n voa hyötyteho on suhteellisen korkea. Tuossa onkin syy hankintaan: Pieni ja kevyt traktori joka jaksaa jyrsimen edessä, ja on kestävä ja yksinkertainen rakenteeltaan. Sen purkaa, korjaa ja kokoaa vaikka kuusen alla jakarilla ja hohtimilla.
Polttoainetalous on huonompi kuin nykymoottoreissa, mutta huokeampi ylläpito kompensoi sitä.
Pakollinen mainittava huono puoli on ohjaamoergonomia, mutta kaikkeen sanotaan tottuvan.
-
Turvekeisari
- Luokka: yli 200 hv
Joo winnereitten kytkimet ei kestä paljoo voimaa, tänä kesänä vaihteensiirtäjän yhteyres kytkin oli kytkin laitettu. Se menee tosta meirän koneesta joka toinen vuosi (vakio)
Tai nytte tää edellinen kytkin kesti kolmatta vuotta mut sitte vaihettii kesällä..
Ja 130 ylös päin tulee se bossin pumppu pienemmis cava
Niin ja 110:in löpön viemisistä.. Jollen väärin muista ni löpöö meni 30 raussilaisen eres niin, 2,5l kuorma ja niitä kuormia oli 47-50 (en jaksa mennä kahtoon)
Vai että lämmöt tapissa
Ei tartte ku kylmemmän termostaatin ja turvemaskin. Johan rupes toski kesällä lämmöt olee valkoosella ku termostaatti oli rikki taikka kuuma??
Ja 130 ylös päin tulee se bossin pumppu pienemmis cava
Niin ja 110:in löpön viemisistä.. Jollen väärin muista ni löpöö meni 30 raussilaisen eres niin, 2,5l kuorma ja niitä kuormia oli 47-50 (en jaksa mennä kahtoon)
Vai että lämmöt tapissa
-
Turvekeisari
-
Turvekeisari