Mettäkärryt
Valvoja: Farmari-ryhmä
Mettäkärryt
Eikö kellää olis Uudellamaalla kakspalkkirunkoisia mettäkärryjä joista vois käyrä vähä mittoja ottamas ja piirrustamas.
-
Valmettimies
- Luokka: yli 300 hv
Jaa omat puolensa siinäki, mutta ainaki sivurajottimet joutuu aikas koville. Hyvää on se, että tulee samaa jälkee kun raktori. Vaatii myös jonki päiväsen vetokoneen, että kääntyy.
Kone liikkees kannattaa käydä ja esitteis on jotain mittoja. Kannattaa laittaa kunnolliset renkaat alle jos kerran tekee.
Kone liikkees kannattaa käydä ja esitteis on jotain mittoja. Kannattaa laittaa kunnolliset renkaat alle jos kerran tekee.
Mitäs vinkkejä on nivelen&sylinterin sijoittelussa?
Oma metsäkärry isän sanojen mukaan rekka metsässä,joten ketteryyden ensiharvennuksilla voi päätellä tuosta:) On ensinnäkin pitkä aisainen että mahtui 800mm takarenkailla kääntymään ja kuormatilakin pitkä. Kärryllä vielä leveyttä että mahtuu puuta kyytiin riittävä nyytti lyhyilläkin tapeilla...
Tarttis tehä nivelaisa joten ehdotuksia? Minkävahvuinen tappi ja millaisella etäisyydellä haarukan nivelet että kestää,samassa rytäkässä pitäis puslittaa teli kun tukijalat tarpeettomat renkaiden toimiessa automaattijalkoina
Oma metsäkärry isän sanojen mukaan rekka metsässä,joten ketteryyden ensiharvennuksilla voi päätellä tuosta:) On ensinnäkin pitkä aisainen että mahtui 800mm takarenkailla kääntymään ja kuormatilakin pitkä. Kärryllä vielä leveyttä että mahtuu puuta kyytiin riittävä nyytti lyhyilläkin tapeilla...
Tarttis tehä nivelaisa joten ehdotuksia? Minkävahvuinen tappi ja millaisella etäisyydellä haarukan nivelet että kestää,samassa rytäkässä pitäis puslittaa teli kun tukijalat tarpeettomat renkaiden toimiessa automaattijalkoina
kyllä tou hydraalinen on parempi esim peruuttaessa saa kärryn hyvin sinne mihi haluaa melekeen samaan paikkaaan ku rattorin. kaatumista kannataa varoaforssu kirjoitti:aisaohjauksesta puheen ollen mitä mieltä olette siitä jusmaran aisaohjauksesta kun siitä tulee se rauta nostolaitteisiin joka kääntää site puomia ku raktorilla käännytääntv43 kirjoitti: Itsellä pitäisi rakennella aisaohjaus
kärryyn.
- forssu
- Viesti:
kyllä hytraulinen munki mielestä voiton vie. Tosin kyllä toi jusmaran ohjaus ihan pätevältä myös tuntui kun kokeilin sitä aivan huvikseni.Ainut mitä olen kuullut niin edessä oleva raktori yrittää puskea talvella mettäs ku on toi puomi kiinni nostolaitteisvallu6400 kirjoitti:kyllä tou hydraalinen on parempi esim peruuttaessa saa kärryn hyvin sinne mihi haluaa melekeen samaan paikkaaan ku rattorin. kaatumista kannataa varoaforssu kirjoitti:aisaohjauksesta puheen ollen mitä mieltä olette siitä jusmaran aisaohjauksesta kun siitä tulee se rauta nostolaitteisiin joka kääntää site puomia ku raktorilla käännytääntv43 kirjoitti: Itsellä pitäisi rakennella aisaohjaus
kärryyn.
Ei kai mekaaninen tarvii kuin ketjut eteen ja etukuormaajan kauha täyteen soraaforssu kirjoitti:kyllä hytraulinen munki mielestä voiton vie. Tosin kyllä toi jusmaran ohjaus ihan pätevältä myös tuntui kun kokeilin sitä aivan huvikseni.Ainut mitä olen kuullut niin edessä oleva raktori yrittää puskea talvella mettäs ku on toi puomi kiinni nostolaitteisvallu6400 kirjoitti:kyllä tou hydraalinen on parempi esim peruuttaessa saa kärryn hyvin sinne mihi haluaa melekeen samaan paikkaaan ku rattorin. kaatumista kannataa varoaforssu kirjoitti:aisaohjauksesta puheen ollen mitä mieltä olette siitä jusmaran aisaohjauksesta kun siitä tulee se rauta nostolaitteisiin joka kääntää site puomia ku raktorilla käännytääntv43 kirjoitti: Itsellä pitäisi rakennella aisaohjaus
kärryyn.
Siis _ei_ ole omakohtaista kokemusta, vain (sivistynyt) arvaus.
Ilman muuta hydraulinen, niitäkin on monenlaisilla kääntökulmilla.
-
Valmettimies
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Mulla on itte tehty mettäkärry.Siinä on muinaisen CK Valmetin kuormalavan runko runkona.Aisaohjaus kahdella sylinterillä,kääntökulma 45 astettta.Mitoitus tehtiin aikoinaan siten,että nostolaitteessa oleva FMVn kuormaaja mahtui juuri ja juuri elämään kärryn ja Fiuden välissä.Mitoitus on nippanappa passeli nyt käytössä olevalle V6800+Granab nosturille myös.Pankot tehtiin kapeammalle kuin alkuperäiset,teli kuormaauton pyörillä.
20 vuotta on ollut käytössä,nyt tarttis runkonivel korjausta ajettu aika lailla.
Mun mielestä noilla vetovarsinivelsysteemeillä ei tee mitään,romua tulee ihan varmasti ellei kärry ole vetokoneeseen nähden melko pieni.Kyllä hydraulinen aisa on ihan ehdoton vehje.
20 vuotta on ollut käytössä,nyt tarttis runkonivel korjausta ajettu aika lailla.
Mun mielestä noilla vetovarsinivelsysteemeillä ei tee mitään,romua tulee ihan varmasti ellei kärry ole vetokoneeseen nähden melko pieni.Kyllä hydraulinen aisa on ihan ehdoton vehje.
- forssu
- Viesti:
joo siinä on kyllä aiva kohtalaasen iso jonni eres ja se kärry on kyllä kuormätilavuudeltaan aika pieni.Siihen on tehty puusta 80 sentin "tee se itse jatko karikat"koivumaki kirjoitti: Mun mielestä noilla vetovarsinivelsysteemeillä ei tee mitään,romua tulee ihan varmasti ellei kärry ole vetokoneeseen nähden melko pieni.Kyllä hydraulinen aisa on ihan ehdoton vehje.