Traktoreiden äärivalot+muut valoviritykset

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Äärivalot

Äänestys päättyi 31 Maalis 2007, 23:37

Kyllä jos niitä on kohtuulisesti
23
79%
Saa olla niin paljon kun vaan mahtuu
5
17%
Ei missään nimessä
1
3%

Ääniä yhteensä: 29

näsäri
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Traktoreiden äärivalot+muut valoviritykset

Lukematon viesti Kirjoittaja näsäri »

Elikkä mitä mieltä täällä ollaan traktoreiden äärivaloista ja muista valovirityksistä???

Oma mielipiteeni on että saa nitä olla kunhan käyttää oikean värisiä oikeassa paikassa..

Entä parkkivaloista kun jotkut laittaa sinisä ja punasia parkkipolttimoita. Onhan ne hienoja ei siinä mitään mutta minun mielestä niitä ei tulisi edes myydä kaupoissa.
Maratti
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja Maratti »

Joo mulla on sama vain kun on oikeenlaisia ja oikeessa paikassa käytää. Niin hyvä tulee.
O.J.
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Minua ei haittaa, vaikka ois millasia virityksiä tahansa, kunhan vaan tiellä pääsee ohitse ja eivät sokaise vastaantullessa :wink:

Se on sit eri asia, että minkä takia työkoneessa pitäis olla kaikennäköistä himmeliä...
Auts

Lukematon viesti Kirjoittaja Auts »

Kohtuus kaikessa
Traktoripoika
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Olisko

Lukematon viesti Kirjoittaja Traktoripoika »

Eikö peilit olis hyvä paikka äärivaloille, kun ne yleensä on suurinpiirtein traktorin levyset ja saa säädettyä helposti. :idea: :wink: :wink:
Jari

Re: Olisko

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Traktoripoika kirjoitti:Eikö peilit olis hyvä paikka äärivaloille, kun ne yleensä on suurinpiirtein traktorin levyset ja saa säädettyä helposti. :idea: :wink: :wink:
Jep,tuskin lainkaan ottaa kuskin silmiin... :shock:

Mua ainakin häiritsee ihan normi äärivalot kun ne huitelee kaukana hytistä,takaviistossa. Suora näköyhteys sekä peileistä että pimeässä heijastuu laseista,varsinkin vesisateessa häiritsee.
Tuleekin valoja poltettua vain tarpeeseen,kylvöaikaan alkaakin olla jo niin valoisaa että ilman äärivaloja pärjää puolille öin,ainakin loppukuusta. Etelä-Suomessa toisin kun pimeää jo "alkuillasta".
Vastaa Viestiin