Jarrut kuorma-autosta tehtyyn kärryyn

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

nixu
Luokka: 75 hv., takaveto

Jarrut kuorma-autosta tehtyyn kärryyn

Lukematon viesti Kirjoittaja nixu »

Kaksi kuorma-autosta tehtyä kärryä vailla jarruja.
valmiita jousipalutteisia sylintereitä näyttäisi olevan IKH:lla kolmea malli
sivulla noin 80
http://www.ikh.fi/hallinta/pdf_tiedosto ... goria_id=5

1. mäntä 25mm isku 80mm
2. mäntä 32mm isku 100mm
3. mäntä 50mm isku 35mm (kiinnitys suoraan jarrukellon paikalle?)

Minkälaisilla sylintereillä tulle sopivan tehokkaat jarrut vetävälle akselille? (SISU)
Kuormaa telille se sallittu 18 tonnia.
jarruventtileissäkin lienee raktorikohtaisia eroja
Vetureina: Jcb fastrack ja Fiat winner

Kokemukset onnistuneista tai epäonnistuneista jarruista kiinnostaa.
Mistä muualta kannattaa sylintereitä kysellä?
koivumaki
Luokka: >500hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja koivumaki »

Mulla on vaihtoehto 1 Volvosta tehdyssä kärryssä.Tiedä sitten kuinka Sisuun sopii.Mulla ainakin sopi hitsaamalla latanpalat U-raudan sivuihin+reiät,suoraan kellon tilalle.

Traktorikohtaisia eroja on sen verran,että V6800:lla jarrut on äkkinäiset,Winnerillä suht.hyvät.TSA135:ssä on jarruventtiilissä jotain viisautta,sillä pystyy jarruttamaan talvellakin aika hyvin.Vallulla talvella on kaks vaihtoehtoa,jarrut lukossa tai ei ollenkaan.

km
JuJa
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja JuJa »

koivumaki kirjoitti:Mulla on vaihtoehto 1 Volvosta tehdyssä kärryssä.Tiedä sitten kuinka Sisuun sopii.Mulla ainakin sopi hitsaamalla latanpalat U-raudan sivuihin+reiät,suoraan kellon tilalle.

Traktorikohtaisia eroja on sen verran,että V6800:lla jarrut on äkkinäiset,Winnerillä suht.hyvät.TSA135:ssä on jarruventtiilissä jotain viisautta,sillä pystyy jarruttamaan talvellakin aika hyvin.Vallulla talvella on kaks vaihtoehtoa,jarrut lukossa tai ei ollenkaan.

km
täällä kans suunnitteilla vastaavan tyylinen jarru systeemi, eli IKH:n jarrusylinterin nro:T0992 Upalkki sopivaa kohtaa poikki ja siihen korvakot eli korvaa vaan jarrukellot. Hintaa oli neljällä jotain 300.
Eikö tuota jarrujen hätäsyyttä vois säätää vaikka jollain virtauksensäätöventtiilillä?
nixu
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja nixu »

Hakekärryyn tuli jarrut yhdellä 50mm männällä olevalla sylinterillä, palautusjouseksi sylinterin sisään mopon takajousi.
Yksi 50 millinen vastaa voimaltaan kahta n.35 millistä sylinteriä

Tyhjiltään lukkiutuu ehkä turhankin helposti, mutta 38 kuution hakekuorman kanssa käyttäytyy wiinerin perässä ihan fiksusti.
Vastaa Viestiin