Pellollarällääjät
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Sikanauta
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Pellollarällääjät
Meillä on ollu muutamana talavena suurehkolla heinäpellolla kelekanjäläkiä ristihinrastihin ja minä soitin poikaasen isukille ja sanoon jotta ajeleminen pitää loppua,jotta sen ny tietää jokahinen mitä siitä seuraa heinälle kun telanjäläkiä tuloo.Se iskä kysyy multa jotta,mitä siitä sitte seuraa?Ei ollu jääpoltteesta ikinä kuullukkaa.Muutama talavi meni hienosti mutta viimetalavena taas telanjäläkiä.Satuun poliisin pysäyttämäksi ja kun tuli mielehen niin kysääsin jotta mitä ko. asialle voi?Sanoo mulle jotta kyllä se poliisiasia on,jos kerran iliman lupaa ajellahan.Nyt talavella,jos meillepäin lumen sataa,ilimootan heti jos jäläkiä.Silloon ennemmin oli pellolla rehuaumoja,alelivat niistäkin yli ja muovit hajalle.Mun käsitys on jotta virkavallan kuuluu tällääset asiat hoitaa.
Kun on pitävä näyttö ilkivallasta ja sen tekijästä. Minusta poliisia nykyään ei aina "hätkähdetä". Mutta kun laadittaa nimekkäällä asianajalla sopivan paperin,firman logot niissä on, korvausvaatimuksista ja muista seuraamuksista. Loppuun tyyliin...Olette velvollinen korvaamaan oikeudenkäyntikulut lainmukaisine korkoineen, kulujen määrä tässä vaiheessa on...Asianajan veloitus on 150 e/h. Laki on kuitenkin maanomistajan puolella, joten vahvoilla ollaan raastuvas. Joku hinta on omalla mielenrauhallakin.
Minä oon antanut nuorison laskea mäkeä ruismaalla ja syysvehnämaalla, ennen ajattelin, että se ruis siellä vikaantuu jos tallaa lunta, itse asiassa kunnollinen routaantuminen tallatussa kohdissa on parantanut varsinkin Amilon säilyvyyttä, Amilo ei siedä löysää märkää lunta ja sulaa maata lumen alla ollenkaan , tulee lumihome herkästi.
Harvoin on pakkanen vienyt sen takia, että on tallattu..Joskus on aurattu semmosia tuiskukarhoja sinne keskelle syysvehnäpeltoa, aikainen lumien sulaminen auratusta kohdasta ja kevätahavalle paljastuminen on tappanut vehniä.
Hyppyriä varten tehty lumikasa pilaa oraat, se on nähty. Ei kuitenkaan tuo niin iso laikku ole.
-SS-
Harvoin on pakkanen vienyt sen takia, että on tallattu..Joskus on aurattu semmosia tuiskukarhoja sinne keskelle syysvehnäpeltoa, aikainen lumien sulaminen auratusta kohdasta ja kevätahavalle paljastuminen on tappanut vehniä.
Hyppyriä varten tehty lumikasa pilaa oraat, se on nähty. Ei kuitenkaan tuo niin iso laikku ole.
-SS-
Sama ogelma meilläkin. ..piip.. on tullu jopa meiän pihaankin rälestään. Kerran otettiin poika kiinni ja vähän jututettiin sitä. Eioo senjälkee näkyny.
Näin on!!Sirppi kirjoitti:Kannattaa ottaa asia puheeksi käyttäen huomattavan kovaa äänensävyä. Vaikka haistattelisi ja uhkailisi miten paljon, niin vähääkään ei pidä antaa periksi.
Mikäli kovempi järkipuhe ei suoraan tai edes vanhemmille tehoa, niin vie ihmeessä asia eteenpäin.
-
teräsmies24E
- Luokka: >500hv
-
nyytsi-man
- Luokka: Polkutraktori
Re: Pellollarällääjät
Ei meitä oo haitannu vaikka on kelkoilla ajeltu mein pelloilla.Mutta se on eri asia jos menää ems mönkijällä ajelemaan tamikoon-tai vasta kylvetyyn peltoon
.. Voin sanoa että kyllä se kovalla äänellä sanominen tepsii parhaiten,Sain ite kerran puhutelut ko ajoin yhen vanhemman herran metsä tiellä kelkalla.Miusta siitä ois helpoiten selvittykö ois vaa sanonu että tässä ei saa ajaa,Eikä uhailla poliiseilla... 
-
forester400
- Luokka: Hevosaura
minä itse olen vielä tässä rälläily iässä:D olen 17v, mulla on kilvetön auto ja crossi pyörä, autolla ajan pikku teillä, jäällä ja omilla peltoloilla... en minäkään tuota ymmärrä jos mennään toisen pellolle ajamaan
kun sehän on toisen omaisuutta ja silloin rikotaan toisen omaisuutta jos siellä ajetaan...
Re:
aurajokilaivuri kirjoitti:Kilvettömänä ja verot maksamatta saa ajaa suljetulla alueella ja jos jää kiinni niin seuraus on ehkä muutama päiväsakko, mutta polttoöljyn käyttö on Todella Ikävä Juttu.landelle kirjoitti:Eikös pahin rangaistus ole veroseuraamus!
Olen siinä uskossa että dieselautoilla, esim yleisimmät maasturit, ei saa ajaa kilvettöminä/verot maksamattomina missään. Suljetulla alueellakaan. Saatika jos tankissa on löpöä?
Tässähän hyvä keino rajoittaa ajoja?
Mitä mahtais tulla, jos jäis kiinni kilvetömällä maasturilla jossa olis löpöä tankissa
Mitä maksuja siitä rapsahtais jos konstaapelit huomais löpönkin??
Onko kellään käynyt niin huonoa tuuria??
Löpöllä ajosta tulee ihan sama rangaistus kuin normaalissa liikenteessäkin. Meilläpäin ajoi klopit kilvettömällä maasturilla järven jäällä ja paikallehan sattui kelkkapoliisi. Polliisi oli varmasti heti arvannu ettei ole dieseliä tankissa ja tarkistutti tilanteen... Rapsut oli sanoisinko miehekkäät...
- aurajokilaivuri
Polttoainemaksu henkilöautosta 330 euroa/päivä (tai jos rekisteröity pakettiautoksi niin 500 e/pv), 20 päivän mukaan ja korotusta 30%. Eli siis henkilöautosta 8 778 euroa ja pakettiautosta 13 300 euroa.
Jösses!!!
Aivan helv..tinmoinen mätky.!!
Mistäs sä tollaset luvut olet löytänyt?
- aurajokilaivuri
Vaikkapa tuossa:jukkh kirjoitti:Jösses!!!
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Polttoain ... voista.htm
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Polttoain ... eminen.htm
Tai suoraan tuosta:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20031280
Luulisi vähän hillitsevän ajeluja jos tuosta jää kiinni. Alaikäinen (alle 15v) voi luulla olevansa turvassa kun ei voi saada sakkoja, mutta tuo polttoainemaksu kyllä mätkähtää ikävästi.