Linja-auton verotuskohtelu?
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Reissumies
- Luokka: yli 200 hv
- Viestit: 260
- Liittynyt: 23 Kesä 2006, 11:14
- Paikkakunta: Hattula
Linja-auton verotuskohtelu?
Huhu kertoo että verokohtelu ois vastaava kuin paketti- tai kuorma-autolla maataloudessa... Mitäs viisaat tietää aiheesta?
Hieman vaikea kuvitella perustelu linjapiilin liittämiseksi maatalouden tulonlähteeseen.
Ehkäpä marja-/puutarhatilalla joissa suuria määriä työntekijöitä pitää siirtää pitempiä matkoja toistuvasti työkohteiden ja majoituksen yms. välillä, mutta tämäkin on jo puutarhapuolen toimintaa, eikä varsinaista maataloutta.
Tiedä sitten tuostakaan. Ihan mutua. Vastasin vain siksi, etten tajua mihin maataloudessa voisin tarvita julkista kuljinta.
Ehkäpä marja-/puutarhatilalla joissa suuria määriä työntekijöitä pitää siirtää pitempiä matkoja toistuvasti työkohteiden ja majoituksen yms. välillä, mutta tämäkin on jo puutarhapuolen toimintaa, eikä varsinaista maataloutta.
Tiedä sitten tuostakaan. Ihan mutua. Vastasin vain siksi, etten tajua mihin maataloudessa voisin tarvita julkista kuljinta.
-
Reissumies
- Luokka: yli 200 hv
- Viestit: 260
- Liittynyt: 23 Kesä 2006, 11:14
- Paikkakunta: Hattula
No mustakin se tuntui hieman oudolta... Tollasta pakettiauton kokoista bussiahan vois käyttää kuten pakettiautoa. Nakkais vaan penkit mäkeen ja käyttää kuormatilaa. Penkkejä ei kait tars katsastaa pois, joten niitä vois joskus käytellä ihmiskuljetuksiinkin. Linkkarikortti tarvitaan kuitenkin, jos ei yksin ajele. Käyttö kait ratkaisee verottajan tulkinnan, ja verbaaliset lahjat on syytä olla vetreä bussin vähentämiseksi?ATH kirjoitti:Hieman vaikea kuvitella perustelu linjapiilin liittämiseksi maatalouden tulonlähteeseen.
Ehkäpä marja-/puutarhatilalla joissa suuria määriä työntekijöitä pitää siirtää pitempiä matkoja toistuvasti työkohteiden ja majoituksen yms. välillä, mutta tämäkin on jo puutarhapuolen toimintaa, eikä varsinaista maataloutta.
Tiedä sitten tuostakaan. Ihan mutua. Vastasin vain siksi, etten tajua mihin maataloudessa voisin tarvita julkista kuljinta.
Ite en oo harkinnu...
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1133
- Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
- Paikkakunta: Aurajokivarsi