pikakytkentälaite
Valvoja: Farmari-ryhmä
pikakytkentälaite
myykö mikään firma enää pikakytkentälaiteita? siis nostovarsimallia? kilpi teki joskus, mitäs ne sakemannien kolmion malliset on?
Re: pikakytkentälaite
--meinaakkos Valtterien perään...menevätten solmuun(siis pikakyktkentälaitteet)mika kirjoitti:myykö mikään firma enää pikakytkentälaiteita? siis nostovarsimallia? kilpi teki joskus, mitäs ne sakemannien kolmion malliset on?
***niin meinasin, ja mb-traciin rakentelisin ihan kiinteeäksi varsien päihin.koivumaki kirjoitti:--meinaakkos Valtterien perään...menevätten solmuun(siis pikakyktkentälaitteet)mika kirjoitti:myykö mikään firma enää pikakytkentälaiteita? siis nostovarsimallia? kilpi teki joskus, mitäs ne sakemannien kolmion malliset on?Ei kait niitä ollu 200hp teholuokkaan tehtyjä ollenkaan,mun muistaakseni solmuja tuli jo piikkilangankiristäjäluokissakin
voihan se olla että ryskähommissa pikakytkentälaitee suorittaa pikahajoamisen?
-
Vilske
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Käyppäs Agri-Kymiltä kysymässä, niitä kolmioita näyttäis olevan pihalla.mika kirjoitti:myykö mikään firma enää pikakytkentälaiteita?
-
Reissumies
- Luokka: yli 200 hv
Mun piti kaivaa sulle kuva Amerikan mallista pikaisesti, mutten löytäny kuvistani. Siellä kun usein nakataan nostolaitteet pientareelle kokonaan.
Malli on kuitenkin sellainen alassuon oleva u-mallinen rauta, joka kiinnitetään traktorin veto- ja työntövarsiin. Siinä on sitten pikakytkentä työkoneelle. Mun silmään ei kuitenkaan oo kauhean hyödyllinen: työkone siirtyy taaksepäin ja oikeastaan ainoa hyöty on että pikakytkimen leveys on aina oikea ( jos vaan koneet sopii siihen)
Taitaa olla perinteiset kytkentäkourat parhaat?
Malli on kuitenkin sellainen alassuon oleva u-mallinen rauta, joka kiinnitetään traktorin veto- ja työntövarsiin. Siinä on sitten pikakytkentä työkoneelle. Mun silmään ei kuitenkaan oo kauhean hyödyllinen: työkone siirtyy taaksepäin ja oikeastaan ainoa hyöty on että pikakytkimen leveys on aina oikea ( jos vaan koneet sopii siihen)
Taitaa olla perinteiset kytkentäkourat parhaat?
***mää en oo ikinä päässy sinuiksi niiden kourien kanssa. aina pskana kun mettässäkin rymytään. eikä ikinä osu palloon... kourat on hitsattu jumiin ja pallot laitan aina kouraan ja sitte vasta työrone kiinni.956XL kirjoitti:Joo, eipä niiden kanssa aikaa kauaa tuhraannu.Reissumies kirjoitti: Taitaa olla perinteiset kytkentäkourat parhaat?
Mulla taas olis tarkoitus laittaa kourat valmetin teleskooppien tilalle.mika kirjoitti:***mää en oo ikinä päässy sinuiksi niiden kourien kanssa. aina pskana kun mettässäkin rymytään. eikä ikinä osu palloon... kourat on hitsattu jumiin ja pallot laitan aina kouraan ja sitte vasta työrone kiinni.956XL kirjoitti:Joo, eipä niiden kanssa aikaa kauaa tuhraannu.Reissumies kirjoitti: Taitaa olla perinteiset kytkentäkourat parhaat?
Huomattavasti mukavammat käytössä on kourat. Tätä mielipuolta täällä...
Tommonen pikakytkentäkolmio olis nurkis kahdella vastakappaleella mutta tarkoitettu alle 90hv luokkaan.
- Cultor
- Luokka: >500hv
Mitkä lelukourat sulla oikein on? Waltterin kourat saa lukittua 8 mm pultilla, niin ettei takuulla aukea. Palloon osumisessakaan ei ole mitään ongelmaa. Tosin standardi on vajavainen... Ohjainkartiot pitäisi olla myös tapin tyvipuolella, hitsaustaitoiselle helppo tehdä itsekin.mika kirjoitti:***mää en oo ikinä päässy sinuiksi niiden kourien kanssa. aina pskana kun mettässäkin rymytään. eikä ikinä osu palloon... kourat on hitsattu jumiin ja pallot laitan aina kouraan ja sitte vasta työrone kiinni.956XL kirjoitti:Joo, eipä niiden kanssa aikaa kauaa tuhraannu.Reissumies kirjoitti: Taitaa olla perinteiset kytkentäkourat parhaat?