Romurautaa?
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Romurautaa?
Onko kokemuksia nurkkien siivoamisesta romuista. Mihinköhän kannattais tarjota romurautaa Salon-seudulla ja mitä kierrättäjät maksavat noudettuna tonnilta? Tavara on lähinnä vanhoja maatalouskoneita ja niitten raatoja/osia.
Toinen vaihtoehto ois Latvian (vai Liettuan?) heput, jotka kans maksaa jotain vanhoista vekottimista.
Toinen vaihtoehto ois Latvian (vai Liettuan?) heput, jotka kans maksaa jotain vanhoista vekottimista.
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
- vilkku14
- Luokka: yli 200 hv
- Viesti:
Kyllähän noita keräilijöitä riittää varmaankin....
Osa maksaa jotain osa ei maksa mitään!
Itse olin tyytyväinen kun reilu vuosi sitten 8500 kg rautaromua lähti Stena Metallille
Maksoivat silloin päivän hinnan 120e / tonni
Toki tästä vähennettiin rahdin osuus, mutta sekin meni puoliksi kun läheltä tuli toiselta viljelijältä saman verran rautaa...
Matkaa oli joku 120 km Vaasaan romuuttamolle vähensivät jotain pari sataa euroa rahdin osuudeksi!
Tosin en nyt tiedä romuraudan hintaa, mutta ilmaiseksi en antaisi vaan vähän kyselisin eri paikoista kuka maksaa ja mitä!
Osa maksaa jotain osa ei maksa mitään!
Itse olin tyytyväinen kun reilu vuosi sitten 8500 kg rautaromua lähti Stena Metallille
Maksoivat silloin päivän hinnan 120e / tonni
Toki tästä vähennettiin rahdin osuus, mutta sekin meni puoliksi kun läheltä tuli toiselta viljelijältä saman verran rautaa...
Matkaa oli joku 120 km Vaasaan romuuttamolle vähensivät jotain pari sataa euroa rahdin osuudeksi!
Tosin en nyt tiedä romuraudan hintaa, mutta ilmaiseksi en antaisi vaan vähän kyselisin eri paikoista kuka maksaa ja mitä!
-
Viikonloppu viljelijä
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Tänään just sivusta kuuntelin yhtä aihetta sivuavaa keskustelua: viime keväänä romuraudan hinta oli huipussaan, 200 e/tn. Nyttemmin hinta puolittunut. Ruostumattoman ja jalometallin hinta on suorastaan romahtanut. Hinnanlasku ei kuitenkaan (vielä?) näy metallin hinnoissa.
Ehkä kannattaa vielä jättää hautumaan kuusen alle, ei rauta siellä enää pahemmin happane ellei muuten häiritte..
Ehkä kannattaa vielä jättää hautumaan kuusen alle, ei rauta siellä enää pahemmin happane ellei muuten häiritte..