Lumilingon sisäpuolen maalauksesta

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

O.J.
Luokka: >500hv

Lumilingon sisäpuolen maalauksesta

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Aiemmin olen maalaillut tuota vanhaa linkoa vain tyyliin, pahimmat ruosteet pois hiomalaikalla ja Miranolia pensselillä pintaan. Kannattaako tuollaiseen panostaa enempää, kuten maali alle ja lakkaa päälle? Tai jotain muuta?

Tavoitteena ei ole lingon sisuksien kauneus, vaan se, että suojalumi menisi vähän paremmin lävitse.
SPH1
Luokka: Hevosaura

Re: Lumilingon sisäpuolen maalauksesta

Lukematon viesti Kirjoittaja SPH1 »

Joskus naapurille hiekkapuhallettiin linko ja maalauskokeilujen yhteydessä vedettiin pintaan uretaanimaali ja lakka. Hyvin on neljä vuotta kestänyt, ainoastaan terien läheltä on maali kulunut pois. Lumiauroihin on kai olemassa omaakin maalia, mikä kestää kulutusta paremmin. Mutta Miranolilla paikkaaminenkin on sata kertaa parempi vaihtoehto kuin ruosteinen pinta.
Amos
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja Amos »

Kyllä se hiekkapuhalluskin aina silloin tällöin ihan hyvä on. Itse olen tuota urakkakonetta noin joka toinen vuosi maalaillut kaksikomponenttisella työkonemaalilla. Ero vastamaalatun ja maalaamattoman lingon välillä on huomattava.
Hervast
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Hervast »

Kvartsihiekkapuhallettuun karheaan pintaan tarttuu hyvin 2k uretaani työkonemaali tai jokin vielä kestävämpi työkonemaali. Litralla noita maalaa aika pitkästi, joten maalin litrahinta ei liene merkittävä tekijä.
Vastaa Viestiin