Aiemmin olen maalaillut tuota vanhaa linkoa vain tyyliin, pahimmat ruosteet pois hiomalaikalla ja Miranolia pensselillä pintaan. Kannattaako tuollaiseen panostaa enempää, kuten maali alle ja lakkaa päälle? Tai jotain muuta?
Tavoitteena ei ole lingon sisuksien kauneus, vaan se, että suojalumi menisi vähän paremmin lävitse.
Lumilingon sisäpuolen maalauksesta
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: Lumilingon sisäpuolen maalauksesta
Joskus naapurille hiekkapuhallettiin linko ja maalauskokeilujen yhteydessä vedettiin pintaan uretaanimaali ja lakka. Hyvin on neljä vuotta kestänyt, ainoastaan terien läheltä on maali kulunut pois. Lumiauroihin on kai olemassa omaakin maalia, mikä kestää kulutusta paremmin. Mutta Miranolilla paikkaaminenkin on sata kertaa parempi vaihtoehto kuin ruosteinen pinta.
Kyllä se hiekkapuhalluskin aina silloin tällöin ihan hyvä on. Itse olen tuota urakkakonetta noin joka toinen vuosi maalaillut kaksikomponenttisella työkonemaalilla. Ero vastamaalatun ja maalaamattoman lingon välillä on huomattava.
Kvartsihiekkapuhallettuun karheaan pintaan tarttuu hyvin 2k uretaani työkonemaali tai jokin vielä kestävämpi työkonemaali. Litralla noita maalaa aika pitkästi, joten maalin litrahinta ei liene merkittävä tekijä.