Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

tuulen
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2007, 12:04
Paikkakunta: Halikko

Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?

Lukematon viesti Kirjoittaja tuulen »

Miten myöhään rikkakasvintorjunta voidaan suorittaa rehuksi vihreiden jyvien takia menevillä kevätvehnällä ja kauralla? Käytössäni on K-trio ja korrensääde CC?? Pitäisikö aineita vaihtaa?
Pelto-Jussi
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 317
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:41
Paikkakunta: Saviseutu

Re: Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?

Lukematon viesti Kirjoittaja Pelto-Jussi »

Vilja kyllä sietää ko. aineita vaikka miten pitkään. Ongelmaksi muodostuvat jäämät. Tätä huomioiden aineilla on varoaika, joka tulisi huomioida käsittelyssä. Löytyy käyttöselosteesta.

CCC:tä on vehnällä jossain päin ruiskutettu jokaiselle korren solmuvälille, mikä tarkoittaa sitä että vielä varsin myöhään korrenkasvun aikana on käsittelyjä tehty.

Kyllä vielä pensomisen loppuvaiheessa käsittely on aivan turvallista ja tehokasta.
tuulen
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2007, 12:04
Paikkakunta: Halikko

Re: Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?

Lukematon viesti Kirjoittaja tuulen »

Rikkaruiskutus on vielä tekemättä aukkoiselle rehuviljalle, kauralle ja kevätvehnälle. Mitä rikkaainetta voisi vielä loppuviikolla (juhannuksen jälkeen) käyttää? Mistä löytyisi selvät varoajat kauppojen rikkavalmisteille??
Avatar
Make
Luokka: >500hv
Viestit: 951
Liittynyt: 12 Touko 2005, 21:24

Re: Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Expressin jälkeen saa tehdä säilörehuksi 14 vrk päästä. http://extra1.evira.fi/wwwkare//fhaku.aspx
Avatar
claas58
Luokka: >500hv
Viestit: 575
Liittynyt: 28 Heinä 2006, 22:32
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?

Lukematon viesti Kirjoittaja claas58 »

Pienannosaineet ovat hellävaraisimpia viljalle esim. express, ratio.
Radon
Luokka: >500hv
Viestit: 731
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 22:39

Re: Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?

Lukematon viesti Kirjoittaja Radon »

Cantoria mainostetaan pitkällä ruiskutusajalla
Vastaa Viestiin