Siemenen puhtaus
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
simppa22
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 29
- Liittynyt: 08 Kesä 2008, 19:43
- Paikkakunta: ylä-savo
Siemenen puhtaus
Onko muilla ollut Fiia-kauran siementen joukossa paljon ohraa seassa?
Vakuustodistuksessa että yksi ohran siemen 1000:ssa siemenessä.
Mutta mutta.
Nyt kun ohra tullut jo tähkälle, erottaa hyvin miten paljon on ohraa seassa. Oma arvio 2-5%?!
Siemen näyte laitettu tutkittavaks, mutta ei ole vielä vastausta kuulunut.
Vakuustodistuksessa että yksi ohran siemen 1000:ssa siemenessä.
Mutta mutta.
Nyt kun ohra tullut jo tähkälle, erottaa hyvin miten paljon on ohraa seassa. Oma arvio 2-5%?!
Siemen näyte laitettu tutkittavaks, mutta ei ole vielä vastausta kuulunut.
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1049
- Liittynyt: 17 Joulu 2004, 15:27
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: Siemenen puhtaus
Ihmeellistä siementä jos vierasta seassa 10-25 kpl/m2 ??
Re: Siemenen puhtaus
Mitä lohkolla on viljelty viime vuonna? Oletko varma että vieras vilja on tullut siemenen mukana?
Re: Siemenen puhtaus
Mulla Amaretto vehnässä hieman kaksitahoista ohraa joukossa, kaksitahoista ohraa ei ole talossa viljelty ainakaan 25 vuoteen...
Määrä on onneksi pieni, hieman enemmän on viime vuoden esikasvia, Belindaa joukossa.
Määrä on onneksi pieni, hieman enemmän on viime vuoden esikasvia, Belindaa joukossa.
-
simppa22
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 29
- Liittynyt: 08 Kesä 2008, 19:43
- Paikkakunta: ylä-savo
Re: Siemenen puhtaus
Kauraa nyt useammalla lohkolla. Osalla ollut kauraa viime vuonna ja osa ollut nurmella 4vuotta. Jokaisella lohkolla näyttäs olevan samanlaista.
Pahin m2 on ollut viitisenkymmentä. Mutta keskiarvo on lähellä 10/m2.
Pahin m2 on ollut viitisenkymmentä. Mutta keskiarvo on lähellä 10/m2.
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Re: Siemenen puhtaus
Näkyyhän tollanen määrä jo siemenen seassa ihan laskemattakin. Miltä siemen keväällä näytti?simppa22 kirjoitti:Kauraa nyt useammalla lohkolla. Osalla ollut kauraa viime vuonna ja osa ollut nurmella 4vuotta. Jokaisella lohkolla näyttäs olevan samanlaista.
Pahin m2 on ollut viitisenkymmentä. Mutta keskiarvo on lähellä 10/m2.
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1133
- Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
- Paikkakunta: Aurajokivarsi
Re: Siemenen puhtaus
Zebran siemenen mukana tuli kauraa melkoisen reipaasti, olisi voinut olla myös ihan prosentteina laskettava määrä. Ja tietää kyllä ihan varmasti mistä tuli kun itsellä ei ole varmasti kauraa ollut. Nyt parin-kolmen kierroksen jälkeen vieläkin noita kauroja löytyy sieltä täältä, mutta ei onneksi enää ihan sellaisia määriä kuin alunperin.
Hiukan sekoittaa hukkakaurojen etsimistä, varsinkin kun oikeita hukkakauroja ei löydy vertailuun..
Hiukan sekoittaa hukkakaurojen etsimistä, varsinkin kun oikeita hukkakauroja ei löydy vertailuun..
-
traktorikuski
- Luokka: yli 200 hv
- Viestit: 215
- Liittynyt: 20 Joulu 2006, 14:54
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Siemenen puhtaus
Kaura on ihmeelinen kasvi. Mulla on yksi pelto missä on kauraa vehnän seassa. Kyseisellä loholla on viimeksi viljeljelty kauraa 89. Viime vuonna oli rypsi, sitä edelisenä ruista. Samana päivänä ,samoilla säädöillä, sama siemenerä, kylvetyissä lohkoissa en ole törmäny ku ihan yksittänen kauran. Ei ole puimuristakaan varisut ku kaurat on aina puitu viimeisinä. En muista nähneen viime vuonna puitaessa kauraa seassa. Ja kun ne ovat melko tasaisesti ympäri peltoa. En vaan keksi mistä ne ovat kulkeutuneet?
Re: Siemenen puhtaus
Täälläkin Fiian seassa "puhtailla lohkoilla" jonkin verran ohraa, ei nyt ihan noin paljoa. Eilen löytyi vehnääkin.simppa22 kirjoitti:Onko muilla ollut Fiia-kauran siementen joukossa paljon ohraa seassa?
Vakuustodistuksessa että yksi ohran siemen 1000:ssa siemenessä.
Mutta mutta.
Nyt kun ohra tullut jo tähkälle, erottaa hyvin miten paljon on ohraa seassa. Oma arvio 2-5%?!
Siemen näyte laitettu tutkittavaks, mutta ei ole vielä vastausta kuulunut.