Kesä-ja talvilaatu polttoöljyssä
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Timppuli
- Luokka: yli 300 hv
Kesä-ja talvilaatu polttoöljyssä
Oon tässä miettinyt että jos hommais kesäksi kesälaatua koneisiin. Tähän asti ollut talvilaatua ympäri vuoden. Ajattelin vaan sitä että josko koneet ei kuumenis yhtä paljon kesälaadulla,koska eikös se pala hieman paremmin.? Sanokaapas te onko niillä huomattavaa eroa ja kannattaako edes hommata kahta eri laatua.!
Re: Kesä-ja talvilaatu polttoöljyssä
Markka-aikaan kysyin paikalliselta shell-myyjältä noiden eroista.
Kehoitti käyttämään talvilaatua myös kuivurissa koska palaa puhtaammin
eli vaikka maksaa hieman enempi niin tehollinen kulutus pienempi
Tilasin parhaaseen aikaan talvimoottoria 1,04 hintaan, nyt sais 500 euroa halvemmalla
eli vaikka maksaa hieman enempi niin tehollinen kulutus pienempi
Tilasin parhaaseen aikaan talvimoottoria 1,04 hintaan, nyt sais 500 euroa halvemmalla
Mikä on vuosikulutus? Tarvii kuitenkin käytännössä kaksi säiliötä. Kahta laatua täällä käytössä, talvilaatuun vaihdan syksyllä jo yleensä kyntöjen jälkeen, koska kulutus tippuu silloin huomattavasti.
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Euro-aikana on kannattaa koneissa käyttää moottoripolttoainetta kesälaatua, koska siinä on kulutus pienempi ja tehoa enemmän, pakkasten tultua kannattaa siirtyä talvilaatuun.MB TRAC kirjoitti:Markka-aikaan kysyin paikalliselta shell-myyjältä noiden eroista.
eli vaikka maksaa hieman enempi niin tehollinen kulutus pienempi![]()
Samoin kuivaamossa kannattaa käyttää lämmitysöljyä kesälaatua.
Kesälaatu edullisempaa, talvilaadusta saa kyllä enemmän alvia
-
Timppuli
Kulutus ei ole mikään hirveä. 3000l on vuoden ajot ajanu. Mulla on kyllä tuossa kaks säiliötä että sen puolesta se onnistuis. Mut tosiaan kun kulutus ei hirveä ole niin melko kauan saa aineet seisoa säiliöissä. Kertyykö sitä sitten säiliön pohjalle helposti möhnää..O.J. kirjoitti:Mikä on vuosikulutus? Tarvii kuitenkin käytännössä kaksi säiliötä. Kahta laatua täällä käytössä, talvilaatuun vaihdan syksyllä jo yleensä kyntöjen jälkeen, koska kulutus tippuu silloin huomattavasti.
Ehdottomasti kannattaa tuossa tapauksessa käyttää kahta laatua.Timppuli kirjoitti:...3000l on vuoden ajot ajanu. Mulla on kyllä tuossa kaks säiliötä että sen puolesta se onnistuis. Mut tosiaan kun kulutus ei hirveä ole niin melko kauan saa aineet seisoa säiliöissä. Kertyykö sitä sitten säiliön pohjalle helposti möhnää..
Itellä kulutus vain vähän enemmän ja täyttö yleensä kerran vuodessa. Joka kerta tyhjennän säiliön kokonaan ja propusta viimeiset litrat menevät roskien tms. polttoon.
-
Timppuli
No mulla tulis sit täyttö vasta kahden vuoden välein..Ku kaks 3000l säiliötä ja jos ne aina täyteen ottaa niin pari vuotta pitäis ajella helposti. Täytyypä ajatella asiaa ja hommata sit kesäksi eri laatua. Tosin pitää käyttää toinen säiliö kunnostuksessa ennen sitä .Toisen käytin viime vuonna.
Meillä ajellaan kesät ja talvet kesälaadulla. Teboilin tavara tuntuis olevan kaikkein sutjakkainta menemään pakkasella suodattimista läpi.
Timppuli kirjoitti:No mulla tulis sit täyttö vasta kahden vuoden välein..Ku kaks 3000l säiliötä ja jos ne aina täyteen ottaa niin pari vuotta pitäis ajella helposti. Täytyypä ajatella asiaa ja hommata sit kesäksi eri laatua. Tosin pitää käyttää toinen säiliö kunnostuksessa ennen sitä .Toisen käytin viime vuonna.
Eihän sitä säiliöö tarvi aina täyteen ottaa, sen verran ottaa että tuovat rahditta ja pärjää kesän/talven. Keväällä tilaat kesälaadun ja syksyllä talveksi
Mieluummin niin, että molemmat laadut kerralla, litrahinta putoaa hiukan. Eihän noita tosiaan tarvii molempia ottaa täyteen.
Oon käytellyt Vain dieseliä väli laatua ;
Se on niin kätevä Käy polttoon , pesuun,traktoriin ja kuljetuksiin ilman päivä maksuja , Autoihin jne
Niin ja Saa sitä Lassen kaipaamaa Alvia poistoihin.
Se on niin kätevä Käy polttoon , pesuun,traktoriin ja kuljetuksiin ilman päivä maksuja , Autoihin jne
Niin ja Saa sitä Lassen kaipaamaa Alvia poistoihin.
Välilaatuaperfekt kirjoitti:Oon käytellyt Vain dieseliä väli laatua ;
.
Syksyllä ja keväällä yleensä huoltamoiden mittareissa.
- Auts
dbrown kirjoitti:Välilaatuaperfekt kirjoitti:Oon käytellyt Vain dieseliä väli laatua ;
., mitäs se sitten olikaan ?
Saa tilattua myöskin välilaadun moottoripolttoöljyä. Yrmasta ja Agrista.
-
Klapikauppias
- Viesti:
Jos on vain kotimainen käytös lienee sama vaikka ajelee kesäliemellä koko vuoden, mulla ainakin oli montavuotta, etten ostanu ollenkaan talviainetta vaikka olin yli 20 asteen pakkases matkas. Mutta nykyään tulee käytettyä noita tuontikoneitakin talvella, eikä niillä ole mitään asiaa ulos kesälaadulla jos lätäköt jäässä.