paikkojen lukitus
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
cobra
- Luokka: yli 200 hv
- Viestit: 210
- Liittynyt: 19 Touko 2007, 17:23
- Paikkakunta: Honkajoki
- Viesti:
Re: paikkojen lukitus
tuli tuos mieleen et jos laittaa valvontakamerat maatilalle niin täytyykö siitä ilmoittaa että on kameravalvonta? jos tulee esim. rikollisia ja vie jotain niin kuinka siinä käy jos kamera tallentaa sen ja selviää ketä ne on ollu, mutta siitä ei oo ilmotettu mitää? ymmärtääkseni siitähän täytyy ilmoittaa jossain että kameravalvonta?
Re: paikkojen lukitus
Eikös kameravalvonnasta kannata ilmoitaa vaikkei olisikaan...cobra kirjoitti:tuli tuos mieleen et jos laittaa valvontakamerat maatilalle niin täytyykö siitä ilmoittaa että on kameravalvonta? jos tulee esim. rikollisia ja vie jotain niin kuinka siinä käy jos kamera tallentaa sen ja selviää ketä ne on ollu, mutta siitä ei oo ilmotettu mitää? ymmärtääkseni siitähän täytyy ilmoittaa jossain että kameravalvonta?
- Auts
- Luokka: >500hv
- Viestit: 800
- Liittynyt: 16 Helmi 2007, 17:47
- Paikkakunta: Etelä-Suomi-> Kanta-Häme-> Janakkala
Re: paikkojen lukitus
Suurinpiirtein kaikki paikat, missä on jotain työkalua, yms. helposti käsin kannettaa, ovat lukossa, asuinrakennus lukossa, välillä jopa koko päivän.
Muutama paikka, jossa lähinnä vain työkoneita tai kärryjä, ilman lukkoa.
Ilkivaltaa ei ole näkynyt, vaikkakin kuitenkin aika lähellä taajamaa toimitaan.
Muutama paikka, jossa lähinnä vain työkoneita tai kärryjä, ilman lukkoa.
Ilkivaltaa ei ole näkynyt, vaikkakin kuitenkin aika lähellä taajamaa toimitaan.
- Juhta
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 127
- Liittynyt: 13 Heinä 2008, 23:29
- Paikkakunta: Pohjois-Kymenlaakso
Re: paikkojen lukitus
Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?
Re: paikkojen lukitus
Tupa ja autot lukossa öisin tai jossei paikalla. Öljysäiliöt lukossa aina kun muistaa laittaa, pari kertaa viety muutamia satoja litroja PÖ yön aikana kun on säiliö suoraan tuon kantatien varressa kuivurin pihassa. Nevalla on tullu laitettua traktorit ja kaivinkone lukkoon yöksi, eipähän ainakaan käy mitkään hiippailijat koeajoilla. Yhdeltä tutulta turvemieheltä vietiin pari kesää sitten keruuvaunusta 8 kpl Nokian pallorenkaita yön aikana, oli aamulla vaunu pölkkyjen päällä 
Re: paikkojen lukitus
Ei ole tarvinnut vielä lukita ainuttakaan paikkaa.........Elikkä pirtin ovi ei ole koskaan lukossa, traktoreissa ja kaivurissa avaimet suulla, verstas ja konehalli ilman lukkoja. Ei ole pitkäkyntiset vielä koskaan vierailleet, vaikka asutaan melkein ruuhka Suomessa. (Ei kuitenkaan valtatien varressa.)
- hullujussi
- Luokka: yli 150 hv
- Viestit: 171
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 21:06
- Paikkakunta: siikajoki
Re: paikkojen lukitus
Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?
Onko liukuovet mallia vastakkain tulevat vai pelkästään yksi per oviaukko?
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1133
- Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
- Paikkakunta: Aurajokivarsi
Re: paikkojen lukitus
Vastakkaisissa liukuovissa on wanhan mallin lavalukko sisäpuolella jolla saa vedettyä ovet tiukkaan keskenään. Voisi toimia ulkupuolellakin jos poraa kahvaan reiän ja laittaa munalukon.Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?
Re: paikkojen lukitus
Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?
Jos on mahdollisuus että ovet pystyy lukita sisäpuolelta(pääsee muuta kautta ulos) nii haka systeemillä ovi kiinni karmiin kummastakin reunasta. Pitää tuulella ovea mukavasti paikallaan ja on helppo eikä tarvita avaimia niin aina kaivaa.
- Juhta
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 127
- Liittynyt: 13 Heinä 2008, 23:29
- Paikkakunta: Pohjois-Kymenlaakso
Re: paikkojen lukitus
Kolmet liukuovet on yksiosaiset ja yhdet taasen kahdet avatessa toisen oven päälle liukuvat ovet(entinen katettu kaksiosainen laakasiilo).hullujussi kirjoitti:Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?
Onko liukuovet mallia vastakkain tulevat vai pelkästään yksi per oviaukko?
Yksiosaisiin täytynee vaan kehitellä jokin hyvä alaohjuri ja jonkinlaiset raudat toiseen laitaan mihin saa lukon kiinni.
Vanhan siilon ovet pitää vaan jollain tapaa saada siitä keskeltä lukittua toisiinsa kiinni..
Re: paikkojen lukitus
Juhta kirjoitti:Kolmet liukuovet on yksiosaiset ja yhdet taasen kahdet avatessa toisen oven päälle liukuvat ovet(entinen katettu kaksiosainen laakasiilo).hullujussi kirjoitti:Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?
Onko liukuovet mallia vastakkain tulevat vai pelkästään yksi per oviaukko?
Yksiosaisiin täytynee vaan kehitellä jokin hyvä alaohjuri ja jonkinlaiset raudat toiseen laitaan mihin saa lukon kiinni.
Vanhan siilon ovet pitää vaan jollain tapaa saada siitä keskeltä lukittua toisiinsa kiinni..
Yksiosaisissa on samanlaiset salvat, millä autonperäkärryn kate lukitaan. Ja kaksi osaisessa on lisänä vinka keskellä puristamassa ovia kiinni. Tosin mulla ovet liukuvat päikseen.
- Auts
- Luokka: >500hv
- Viestit: 800
- Liittynyt: 16 Helmi 2007, 17:47
- Paikkakunta: Etelä-Suomi-> Kanta-Häme-> Janakkala
Re: paikkojen lukitus
Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?
Meillä on hallin liukuovet kettingillä sisäpuoleta kiinni runkotolpissa, sisälle pääsee liukuoveen tehdystä pikkuovesta.
Re: paikkojen lukitus
Pönkä ovea vasten.
-SS-
-SS-