New Holland 6000 sarja

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

meijerikkö
Luokka: yli 150 hv

New Holland 6000 sarja

Lukematon viesti Kirjoittaja meijerikkö »

Mitä vikaa New Holland 6000 sarjassa verrattuna esim JD ? Onko electro command vaihteisto riittävä 40km/h
laatikolla?
matic
Luokka: yli 200 hv

Re: New Holland 6000 sarja

Lukematon viesti Kirjoittaja matic »

Vanhemmassa tsa sarjassa on ollut paljon jarruvikoja eikä ainakaan kaikkia voi laitaa öljyn piikkiin. Väittävät myös vastaavat Caset olivat laadukkaamin tehtyjä - valmistusmaa itävalta. Kauppias kertoi tässä mennä viikolla Casen maahantuonti huolto on läpihuuto juttu ( ei paljon tehtävää ) mutta New Holland teetää paljon töitä. Omia kokemuksia ei toistaiseksi ole mutta saapa nähdä.
motard
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja motard »

matic kirjoitti:Vanhemmassa tsa sarjassa on ollut paljon jarruvikoja eikä ainakaan kaikkia voi laitaa öljyn piikkiin. Väittävät myös vastaavat Caset olivat laadukkaamin tehtyjä - valmistusmaa itävalta.
Kasausliukuhihnan sijaintipaikka Itävalta. Osat tulee takuulla muualta, suurin osa Italiasta, jotain Briteistä. Eli komponenttien piikkiin NH:n ja Casen oletettuja laatueroja ei ainakaan voi laittaa, samoista kun ovat tehdyt.

motard
khd
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja khd »

motard kirjoitti:
matic kirjoitti:Vanhemmassa tsa sarjassa on ollut paljon jarruvikoja eikä ainakaan kaikkia voi laitaa öljyn piikkiin. Väittävät myös vastaavat Caset olivat laadukkaamin tehtyjä - valmistusmaa itävalta.
Kasausliukuhihnan sijaintipaikka Itävalta. Osat tulee takuulla muualta, suurin osa Italiasta, jotain Briteistä. Eli komponenttien piikkiin NH:n ja Casen oletettuja laatueroja ei ainakaan voi laittaa, samoista kun ovat tehdyt.

motard
Vähän vierestä mutta muistuipa mieleeni eräs autovertailu männä vuosilta. Vertailtiin Briteissä ja Japanissa tehtyjä Toyotoja, oisko ollu Avensis. Made in Japan oli laadultaan huippua kun taas saarivaltakunnan tuotos täysi susi huolimattomasta kokoonpanosta johtuen. TM:ssä tuosta oli juttua joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla.

Vähän verrattavissa kun tämän vuoden viljasato tuli sössittyä huonolla kylvöllä vaikka panokset oli viimetten päälle... :roll:
koivumaki
Luokka: >500hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja koivumaki »

Tsan jarrut kuluvat nopeasti,mä niiden muista vioista tiedä.
Mulla on TS135A ja 1870 tuntia,jarrulevyt vaihdettiin kesällä.Ne vaan tässä 50 mallissa kuluu maantieajossa nopeasti.
Mulla on noiden jarrujen lisäksi oikeastaan ovet ollu isompi murhe.Tosin niitä korvailtiin takuun piikkiin myös.
Erikoista on,että naapurilla on Case MXU125 ja siinä on ollu sähkövikoja,joita taas mulla ei.
Mun kokemus ei tue tätä paljon puhuttua laatuerojuttua.
matic
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja matic »

koivumaki kirjoitti:Tsan jarrut kuluvat nopeasti,mä niiden muista vioista tiedä.
Mulla on TS135A ja 1870 tuntia,jarrulevyt vaihdettiin kesällä.Ne vaan tässä 50 mallissa kuluu maantieajossa nopeasti.
Mulla on noiden jarrujen lisäksi oikeastaan ovet ollu isompi murhe.Tosin niitä korvailtiin takuun piikkiin myös.
Erikoista on,että naapurilla on Case MXU125 ja siinä on ollu sähkövikoja,joita taas mulla ei.
Onko 6000 sarjaan tehty muutoksia verrattuna tsa sarjaan ( esim jarrut - tiedän yhden Tsa;n josta murentui jarrut öljyn joukkoon 150h kohdalla - uusi kone- sai takuuseen uuden traktorin )? Oliko Casen sähkö viat ns pikkuvikoja vai isompaa ?
koivumaki
Viesti:

matic kirjoitti:
koivumaki kirjoitti:Tsan jarrut kuluvat nopeasti,mä niiden muista vioista tiedä.
Onko 6000 sarjaan tehty muutoksia verrattuna tsa sarjaan ( esim jarrut - tiedän yhden Tsa;n josta murentui jarrut öljyn joukkoon 150h kohdalla - uusi kone- sai takuuseen uuden traktorin )? Oliko Casen sähkö viat ns pikkuvikoja vai isompaa ?
--niin,noista jarruista sen verran,että alkusarjan koneissa oli koneistusvikoja.Mullakin on ohjeet miten tietyt osat tarkistumitataan.Mun mittausteni mukaan kone on kunnossa.
--naapurin Casesta hajos ihan uutena suunnanvaihdon vipu ja nyt 3 vuotta vanhana syksyllä mittaristo sekos.En kyllä tiedä mitä huoltomies mittaritaululle teki,tuskin mitään isoa.Siis pikuvikoja kuitenkin.
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

koivumaki kirjoitti:Mulla on noiden jarrujen lisäksi oikeastaan ovet ollu isompi murhe...
Mulla oli ehkä liian jäykkä vasemman oven kaasusylinteri, tai sitten se meni juntturaan. Sylinterin pidike vääntyi. Katoin uutta NH:ta Koneagriassa ja siihen alle on hitsattu tuki. Itte laitoin samantapaisen tuen.

Jarru-, eikä sähköongelmia ei ole ollut. Tai no starttimoottori meni takuuseen, mutta lie enemmän Boschin vikaa. Isoin vika on ollut vetolevyn hajoaminen, voinee johtua väärästä käytöstäkin. Nyt en enää pyöritä paalislppuria 1000r/min voimanotolla. 750r/min mennään nyt.
http://picasaweb.google.fi/OoJiin.pics/ ... U9NfpiRVgA#

Osaako koivumäki tai joku muu heittää ulkomuistista vaihteiston kalibroinnin ohjeen? Olen sen joskus tehnyt asentajan neuvoilla, mut eihän se jää kerralla mieleen...
koivumaki kirjoitti:Erikoista on,että naapurilla on Case MXU125 ja siinä on ollu sähkövikoja,joita taas mulla ei.
Täällä naapurikylällä Case MXU 100 ja siinä on ollut jotain voimansiirron tai nostolaitteen sähkövikoja, en osaa sanoa tarkemmin. Niin, siltä katkes kanssa vetokoukku. Semmonen vika, jota en ole kuullut ennen missään...
täystuho
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja täystuho »

Entäs nämä mallisarjan suurimmat koneet 6080, varmaan eri peli kokonaan kuin pienemmät. tehty vastaamaan mennyttä tm150/155, osin perä hieman jämäkämpi(muka) ja heavyduty etuakseli, joka päällisinpuolin ei ainakaan ole vahvemman näköinen kuin tm sarjassa! :P Tuommoinen PC lootalla (50km/h)olisi aika mielekäs peli, hinnalla pilattu koska lähes yhtä kallis kuin pienin 7000 sarjalainen joka voimansiirroltaan jämäkämpi ja 800kg painavampi.
Miten toimii EC vaihteisto raskaassa vedossa jos vaihtaa aluetta, siis eikös se vaihda aina yhden alueen automaattisesti ilman keppien liikuttelemista??
koivumaki
Viesti:

Emmää ulkomuistista TSAn calibrointia kyllä osaa,mutta mulla lienee se jossain paperilla...täytyypä kattella josko löytyis,tarttis omakin kalipreerata
Vastaa Viestiin