Vähän hankala yrittää selkeästi selittää mitä ajan takaa, mutta toivottavasti joku löysi homman "jujun"..
Tilatukioikeuden hinta maakaupassa
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Kloppi
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 410
- Liittynyt: 09 Tammi 2006, 19:56
- Paikkakunta: Etelä-Pohojam'maa
Tilatukioikeuden hinta maakaupassa
Nykyisinhän maakaupoissa kauppahinta jaetaan pellon ja tilatukioikeuksien kesken. Mutta onko kenelläkään kokemusta mitä tehdään sellaisessa tapauksessa, että kyseisen pellon tilatukioikeudet ovat jo määräytyneet ostajalle, eli ne ovat jo hänen omistuksessaan. Eli esimerkiksi mikäli ostaja ostaa pellot, jotka ovat hänellä jo olleet vuokralla silloin, kun tilatukioikeudet määritettiin. Periaatteessahan tällöin ei kai tilatukioikeuden hintaa voisi erikseen määrittää, kun ne eivät ole myyjän omistuksessa. Mutta toisaaltahan ne normaalikäytännön mukaisesti palautuisivat myyjälle vuokrasopimuksen päätyttyä vastikkeetta.
Vähän hankala yrittää selkeästi selittää mitä ajan takaa, mutta toivottavasti joku löysi homman "jujun"..
Vähän hankala yrittää selkeästi selittää mitä ajan takaa, mutta toivottavasti joku löysi homman "jujun"..
-
meijerikkö
- Luokka: yli 150 hv
- Viestit: 166
- Liittynyt: 18 Marras 2008, 19:32
- Paikkakunta: Häme
Re: Tilatukioikeuden hinta maakaupassa
Tilatuki * 3.Myyjälle parempi mitä pienempi summa,ostajalle parempi mitä suurempi.Näin voisi kyllä kuvitella,että
tukioikeus palaa omistajalle vuokrauksen loppuessa.
tukioikeus palaa omistajalle vuokrauksen loppuessa.
Re: Tilatukioikeuden hinta maakaupassa
maakaupoissa myyjän ei tarvi maksaa veroa tukioikeudesta kun myy koko tilan ja ostaaj voi vähentää verotuksessa tukioikeuden osuuden . pitää muistaa että tukiosuus ei tule kauppahinnan päälle vaan se kuuluu maahan kuten aikaisemminkin ja vähennetään kaupahinnasta ,molemmat hyötyy. tämä ikkailu on vain eu-lähtöistä