Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Valvoja: Farmari-ryhmä
- sirkussonni
- Luokka: >500hv
- Viestit: 741
- Liittynyt: 28 Helmi 2007, 16:46
- Paikkakunta: Varsinaisesti Suomesta
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Kaikki silti on myytyjä, eli tehdas ei tee varastoon, liekö sitten keskolle tai ulkomaille myyty??? 
- Auts
- Luokka: >500hv
- Viestit: 800
- Liittynyt: 16 Helmi 2007, 17:47
- Paikkakunta: Etelä-Suomi-> Kanta-Häme-> Janakkala
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Noin kuukausi sitten tuli käytyä Valtran tehtailla.
Kuulemma lama iskenyt sen verran sinne, että siirrytty kahdesta vuorosta yhteen.
Kotimaa kuulemma vetää samaan tahtiin kuin viime vuonna, ulkomaat hyuonosti.
Kuulemma lama iskenyt sen verran sinne, että siirrytty kahdesta vuorosta yhteen.
Kotimaa kuulemma vetää samaan tahtiin kuin viime vuonna, ulkomaat hyuonosti.
- Asikeikuli
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 408
- Liittynyt: 31 Maalis 2006, 11:54
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Ainakin Farmilla tehtiin varastoon...sirkussonni kirjoitti:Kaikki silti on myytyjä, eli tehdas ei tee varastoon, liekö sitten keskolle tai ulkomaille myyty???
Menee arvailuksi
- sirkussonni
- Luokka: >500hv
- Viestit: 741
- Liittynyt: 28 Helmi 2007, 16:46
- Paikkakunta: Varsinaisesti Suomesta
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Kuvan koneissa on jokaisessa lappu, jossa osoite minne menossa, on käyty katsomassaAsikeikuli kirjoitti:Ainakin Farmilla tehtiin varastoon...sirkussonni kirjoitti:Kaikki silti on myytyjä, eli tehdas ei tee varastoon, liekö sitten keskolle tai ulkomaille myyty???
Menee arvailuksi
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Mulle on tullut sellainen tunne että konekauppiaat yrittää puheillaan pitää sellaista mielikuvaa yllä että lama ei olisi näkynyt heidän myynnissään ollenkaan. Ja samantapainen virsi toistuu autoliikkeissä...Auts kirjoitti: Kotimaa kuulemma vetää samaan tahtiin kuin viime vuonna, ulkomaat hyuonosti.
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Ja asuntokaupassa, ja pankkien tiedotteissa.turkki kirjoitti:Mulle on tullut sellainen tunne että konekauppiaat yrittää puheillaan pitää sellaista mielikuvaa yllä että lama ei olisi näkynyt heidän myynnissään ollenkaan. Ja samantapainen virsi toistuu autoliikkeissä...Auts kirjoitti: Kotimaa kuulemma vetää samaan tahtiin kuin viime vuonna, ulkomaat hyuonosti.
-SS-
- Jussi T.
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Maalis 2005, 22:58
- Paikkakunta: Veteli
- Viesti:
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Hintataso on sellainen, että melkein jokaista tarvittavaa kampetta kannattaa haeskella vaikka Ruotsista ennemmin kuin kotomaasta.Cultio kirjoitti:Kyllä hinnat ovat karanneet taivaisiin sellaista menoa että saa kyllä jäädä pihaan jos ei neuvotteluvaraa jää. Taitaa myyjät pelätä että viesti kulkee jos yhdelle tinkii niin seuraava tulee aamulla ruinaamaan hintaa. Mukava selata v 2006 Agri-tuoteluetteloa, jossa hinnat ylhäällä. Tuossa edellä mainittu KH2500 maksoi silloin 9500 ovh, jossa alv ja kova kate mukana. Nyt kone 21% kalliimpi vaikka raaka-aineet halvemmat kuin 2006. Traktorimarkkinoilla näyttää arkipäivän tulevan vastaan, siellä tarjontaa alkaa olemaan jopa liikaakin, etenkin käytetyissä.
Itse olen täysin kyllästynyt meininkiin, nyt olen niin onnellisessa asemassa että pakottavia investointeja ei tarvi tehdä. Ostetaan silloin vasta kun hinta vastaa tarjottua.
-
Pelto-Jussi
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 317
- Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:41
- Paikkakunta: Saviseutu
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Vanhaa kiinalaista sodankäyntioppia (Sun Tsu?): jos olet heikko, teeskentele vahvaa, jos olet vahva, teeskentele heikkoa...turkki kirjoitti:Mulle on tullut sellainen tunne että konekauppiaat yrittää puheillaan pitää sellaista mielikuvaa yllä että lama ei olisi näkynyt heidän myynnissään ollenkaan. Ja samantapainen virsi toistuu autoliikkeissä...Auts kirjoitti: Kotimaa kuulemma vetää samaan tahtiin kuin viime vuonna, ulkomaat hyuonosti.
Kyllä sen viimeaikaisista tekstareista, kirjeistä ja mainonnasta voi päätellä, ettei kauppa ole ihan entiseen malliin vetänyt: kaikenlaista rompetta olisi heti toimitettavissa ja rahoituskin järjestyy. Mutta taitaapi olla niin, että tätä nykyä ostetaan vain tosi tarpeeseen
- nuffieldmaster
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 458
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 18:16
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Taas söherrän näiden antiikkisten koneiden asiaa tänne väliin,
Seuratkaapas nettikonetta yms. kalusto on "listoilla" tavallista pitempään. Alkaa muutaman tonnin "Mökkitraktorit" jäädä näppeihin.
Omalta kohdaltani olen huomannut tänä keväänä, että niitä nurkkakoneita tarjotaan nyt ilmaiseksi kun viimevuonna nettikoneet yms. notkuivat niitä täynnä.
Tänä keväänä löydetty:
Sampo Rosenlev -äes
Kronos -äes
JF -sivupuimuri (hakematta)
Kaikkea muutakin on tarjottu, kyntöauroja, äkeitä, niittokoneita, vinssi yms hakupalkalla... alkaa vain piha täyttymään liikaa, ei sovi enää...
Ja sitten odotellaan seuraavaa nousukautta
Seuratkaapas nettikonetta yms. kalusto on "listoilla" tavallista pitempään. Alkaa muutaman tonnin "Mökkitraktorit" jäädä näppeihin.
Omalta kohdaltani olen huomannut tänä keväänä, että niitä nurkkakoneita tarjotaan nyt ilmaiseksi kun viimevuonna nettikoneet yms. notkuivat niitä täynnä.
Tänä keväänä löydetty:
Sampo Rosenlev -äes
Kronos -äes
JF -sivupuimuri (hakematta)
Kaikkea muutakin on tarjottu, kyntöauroja, äkeitä, niittokoneita, vinssi yms hakupalkalla... alkaa vain piha täyttymään liikaa, ei sovi enää...
Ja sitten odotellaan seuraavaa nousukautta
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Nettikoneen hintapyynneissä erot ovat kasvaneet; Leukkuja löytyy puolitusinaa parillatonnilla kappale, viissataakakkosta lienee alle 10 k€ vaikea löytää.
Sitten on aivan hillittömiä hintaehdotuksia, jostakin "täysin entisöidystä" Ford 4000:sta lähes 5000 euroa, ja mitään muuta "entisöintiä" siinä ei ole kuin kirkas maalaus, entisöintiä ei mm. ole: lattaraudan palat vetovarsissa, IKH:n musta peltipakoputki, huonosti istuvat tarvikeliikkeen etugrillit, jonkun Fergun tarvikemallin lokasuojavalot, intialainen jäähdytin, pinnassa naulakiinnikkeillä vedetyt sähköjohdot, oranssin väriset akkukaapelit, milliset ruuvit peltien kiinnityksessä, maalatut pyöränpultit tai turkkilainen istuinkopio, joka ei kanna 40 kiloa pohjaamatta.
Laadukkuudestaan huolimatta kyseessä on sanotaan nyt vaikka tuhannen euron myyntimeikki, joka seuraavan entisöijän on rapsittava pois itkua nieleskellen ja vanhoja alkuperäisosia ihmisten roskiksista rukoillen.
-SS-
Sitten on aivan hillittömiä hintaehdotuksia, jostakin "täysin entisöidystä" Ford 4000:sta lähes 5000 euroa, ja mitään muuta "entisöintiä" siinä ei ole kuin kirkas maalaus, entisöintiä ei mm. ole: lattaraudan palat vetovarsissa, IKH:n musta peltipakoputki, huonosti istuvat tarvikeliikkeen etugrillit, jonkun Fergun tarvikemallin lokasuojavalot, intialainen jäähdytin, pinnassa naulakiinnikkeillä vedetyt sähköjohdot, oranssin väriset akkukaapelit, milliset ruuvit peltien kiinnityksessä, maalatut pyöränpultit tai turkkilainen istuinkopio, joka ei kanna 40 kiloa pohjaamatta.
Laadukkuudestaan huolimatta kyseessä on sanotaan nyt vaikka tuhannen euron myyntimeikki, joka seuraavan entisöijän on rapsittava pois itkua nieleskellen ja vanhoja alkuperäisosia ihmisten roskiksista rukoillen.
-SS-
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Jopparien romuralli hyytyy koko ajan, mutta pääsääntöisesti vaihdokeista pyydetään yhä yhtä tolkuttomia kuin vuosi sitten. Syyksi kuulee sanottavan kovat hyvitykset. Tappiolla pitäisi myydä. Odotetaan medioiden hehkuttamaa kovaa talousnousua pelastajaksi. Ennustettu kuitenkin on myös, että ennen ensi joulua alkaisi näkyä laman oireita vaihdokeitten hinnoissakin. Onhan se luonnon laki, että firman kassa tyhjenee joppariltakin, jos ei tavara vaihdu varastossa positiivisella katteella. Konkkia kai valmistellaan ketjuttamalla yhiöitä ja niitä voikin tulla aika paljon yhteen kasaan. Tulee taas kylttimaalareille hommia, kun alkaa hallien päätyissä nimet vaihtua. Viimelaman aikanakin useammassa kuin yhdessä puljussa oli kolmekin eri firman nimeä seinällä yhtäaikaa. Vanha viidakon sanonta ajalla ennen EU:ta olikin, ettei firma ole ennen velaton kun on 5 konkurssia tehty.
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Autojoppareilla sama vikaa hommissa. Sammal kasvaa nyt jo arvoautojen päällä. Autopesuloihin tulee kahtakin vuotta aikaisemmin meikattuja noen- ja homeenpoistoon.
Ihminen vaan nyt on semmoinen, että se mieluummin tuhoaa oman etunsa ennen kuin päästää jonkun toisen hyötymään. Siksi koneet menevät vaikka eurolla paaliin kuin satasella tosiostajalle.
-SS-
Ihminen vaan nyt on semmoinen, että se mieluummin tuhoaa oman etunsa ennen kuin päästää jonkun toisen hyötymään. Siksi koneet menevät vaikka eurolla paaliin kuin satasella tosiostajalle.
-SS-
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1133
- Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
- Paikkakunta: Aurajokivarsi
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Hommahan menee niin että vaihtokoneiden hinnat vaan nousee, kun ostajilla ei ole varaa uuteen mutta jollain pitäisi työt saada tehtyä.
Noin meni ainakin autokaupassa viime laman aikaan, 1980-luvun lopun käytetyt oli lähes uuden hintaisia vielä 1997-1998 kunnes uusien autojen kauppa pyörähti uudelleen liikkeelle.
Noin meni ainakin autokaupassa viime laman aikaan, 1980-luvun lopun käytetyt oli lähes uuden hintaisia vielä 1997-1998 kunnes uusien autojen kauppa pyörähti uudelleen liikkeelle.
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
Käyttöhenkilöautoissa on hinnat tulleet mukavasti alaspäin. Ei kuitenkaan kaikissa merkeissä. Tojotat maksaa yhä hunajaa, mutta Volvoja saa nykyään pelkillä taskunpohjilla.
Isot amerikanpakut sammaloituu kyllä liikkeitten pihoille. Heräteostajia on liikkeellä tosi vähän. Kevään trendi on avoauto ja niissä hinnat ei ole pudonneet paljoa. Naurattaa kun näkee näillä leveysasteilla niitä. Suomen suvi on lyhyt, mutta vähäluminen.
Työkonepuolella tuntuisi että kaikki jopparit seuraavat mitä Valtran toimipisteet huutavat koneista. Voin olla väärässäkin, mutta siltä se tuntuu. On muuten alta 15 ke alv0 08 rekisteröity melkein ajamaton 105 hp turbo 4-veto Pelaruts myynnissä Valtralla. Kuka ehtii?
Isot amerikanpakut sammaloituu kyllä liikkeitten pihoille. Heräteostajia on liikkeellä tosi vähän. Kevään trendi on avoauto ja niissä hinnat ei ole pudonneet paljoa. Naurattaa kun näkee näillä leveysasteilla niitä. Suomen suvi on lyhyt, mutta vähäluminen.
Työkonepuolella tuntuisi että kaikki jopparit seuraavat mitä Valtran toimipisteet huutavat koneista. Voin olla väärässäkin, mutta siltä se tuntuu. On muuten alta 15 ke alv0 08 rekisteröity melkein ajamaton 105 hp turbo 4-veto Pelaruts myynnissä Valtralla. Kuka ehtii?
Re: Hankkija lomauttaa, keskustelua konekaupasta
20901 € veroton Valtran sivuilla ? Se Belarus 952 ? Tinkivätkö ne tosiaan noin paljonATH kirjoitti: On muuten alta 15 ke alv0 08 rekisteröity melkein ajamaton 105 hp turbo 4-veto Pelaruts myynnissä Valtralla. Kuka ehtii?
Kuka on kehdannut hyvästä luopua, Valtranko ostanut kumminkin...
-SS-