Miten teen hyvän pystyhitsin?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: Miten teen hyvän pystyhitsin?
Ongelma onkin ettei sinun ohjeilla saa siistiä saumaa. Olen itse yrittänyt hitsailla alhaalta eikä se vaan onnistu. Miksi se onnistuisi kysyjältä kun ei minultakaan?
-
Timppuli
- Luokka: yli 300 hv
Ei hyvänen aika jos saa tappelun aikaan jostai hitsauksen tekniikasta!
Kukin tekee niinku parhaalta tuntuu ja sillä siisti!
Miksi opetella hitsaamaan väärällä tekniikalla? Riskaabelia hommaa jos siistin näköinen kylmä sauma aukeaa ja aisa jää etulevyn kans koukkuun kun kärry painuu asfalttiin.eberi kirjoitti:Ongelma onkin ettei sinun ohjeilla saa siistiä saumaa. Olen itse yrittänyt hitsailla alhaalta eikä se vaan onnistu. Miksi se onnistuisi kysyjältä kun ei minultakaan?
Voihan se kysyjä olla oppivaa sorttia eikä hitsaile mitensattuu kun ei ekakerralla onistu
- Asikeikuli
Taitaa olla viisaampi kun teet pulttiliitoksen siihen .. 
Kyllä viljelijäkoneenkorjaajalinjalla opetettiin pystysauma hitsaan ylhäältä alas.
Telakoilla menetelmät ja vahvuusvaatimukset ehkä eri luokkaa.
Ja paras hitsaaja on se joka pisimmän sauman puikolla vetää 
-
traktorikuski
- Luokka: yli 200 hv
Kysyin mieheltä joka on ollu telakalla töissä; alhaalta ylös pienillä puikoilla ja suht koht ripeästi.
OK 48.00 http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=9381
Väärin opetettu...-jk- kirjoitti:Kyllä viljelijäkoneenkorjaajalinjalla opetettiin pystysauma hitsaan ylhäältä alas.Telakoilla menetelmät ja vahvuusvaatimukset ehkä eri luokkaa.
Ja miten minusta tuo pienillä puikoilla ja nopeasti ei kuulosta siltä, että sauma olisi kovin kummoinen näinkään päin hitsattaessa.traktorikuski kirjoitti:Kysyin mieheltä joka on ollu telakalla töissä; alhaalta ylös pienillä puikoilla ja suht koht ripeästi.
2.5mm OK 48.00 tai OK 55.00 ja edelleen alhaalta ylös
ja Kempillä sitten...
Koska jos vaaditaan suurta a-mittaa niin sitten tehdään monipalkohitsi.eberi kirjoitti:Ja miten minusta tuo pienillä puikoilla ja nopeasti ei kuulosta siltä, että sauma olisi kovin kummoinen näinkään päin hitsattaessa.traktorikuski kirjoitti:Kysyin mieheltä joka on ollu telakalla töissä; alhaalta ylös pienillä puikoilla ja suht koht ripeästi.
- Cultor
- Luokka: >500hv
No, jos ei osaa... sitten pitää käyttää vaikka OK 46.00 puikkoja ;-)eberi kirjoitti:Ja miten minusta tuo pienillä puikoilla ja nopeasti ei kuulosta siltä, että sauma olisi kovin kummoinen näinkään päin hitsattaessa.traktorikuski kirjoitti:Kysyin mieheltä joka on ollu telakalla töissä; alhaalta ylös pienillä puikoilla ja suht koht ripeästi.
Minä hitsaisin perävaunurakenteessa 10 mm levyn 2,5 mm OK 48.00 tai ehkä mieluummin OK 55.00 puikolla.
Ja ennen kaikkea harjoittelua ja saumojen tutkimista ennen kuin tekee vaativaa kohdetta.
Viimeksi muokannut Sepe, 29 Touko 2009, 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
minua neuvottiin tekemään sauma ylhäältä alas,migillä tosin.näin neuvoi vanhemmpi hitsari joka on öljynporauslautoilla ollut hitaamassa ym luokkahitsari,luulis tietävän..ei vaan tullut puikosta puhetta 
- Asikeikuli
Jos laittaa harjanvarren invertteriin kiinni niin on hyvä hitsata veneen pohjaa.. tai kiikkutuolia.
Pystypiena alaspäin.
Pystypiena voidaan hitsata alaspäin, kun A-mitta on enintään 3.5mm. Kuljetusnopeuden tulee olla riittävän suuri, ettei sula pääse vyörymään edelle. Hitsistä muodostuu kouru, jonka keskelle syntyy helposti pituussuuntaisia halkeamia. Hitsauspistoolia suunnataan hieman ylöspäin, jolloin kaaripaine estää sulan valumista edelle. pistoolin liiallinen kallistaminen ylöspäin aiheuttaa suojakaasun ohivirtauksen hitsistä sillä kuuma levynpinta saa aikaan ilman nousuvirtausta.
Hitsaus ja teräsrakenteet
Noin minä sen tekisin päin "#%#"¤.
Pystypiena alaspäin.
Pystypiena voidaan hitsata alaspäin, kun A-mitta on enintään 3.5mm. Kuljetusnopeuden tulee olla riittävän suuri, ettei sula pääse vyörymään edelle. Hitsistä muodostuu kouru, jonka keskelle syntyy helposti pituussuuntaisia halkeamia. Hitsauspistoolia suunnataan hieman ylöspäin, jolloin kaaripaine estää sulan valumista edelle. pistoolin liiallinen kallistaminen ylöspäin aiheuttaa suojakaasun ohivirtauksen hitsistä sillä kuuma levynpinta saa aikaan ilman nousuvirtausta.
Hitsaus ja teräsrakenteet
Noin minä sen tekisin päin "#%#"¤.