Syksyn 2009 kalkitukset
Valvoja: Farmari-ryhmä
Syksyn 2009 kalkitukset
Ottavatko muualla päin kuinka yleisesti syksyllä kalkkia, kun perinteisesti ne on otettu kevättalvella. Nykyiset talvet vaan meinaavat olla sen verran oikukkaita, että olen ottanut kalkit syksyllä jo vuosia, hintakin ollut vähän halvempi.
Tänään toimittivat kasat pellolle ja levitys lähipäivinä. Siilinjärven MG-pitoista kalkkia, kun ei nyt järkevästi saa mitään muutakaan. Hinta tähän kohti vähintään kahden rekan erissä 35.90€ levitettynä sis.alv.
Tässä taulukossa nro 12.
Tänään toimittivat kasat pellolle ja levitys lähipäivinä. Siilinjärven MG-pitoista kalkkia, kun ei nyt järkevästi saa mitään muutakaan. Hinta tähän kohti vähintään kahden rekan erissä 35.90€ levitettynä sis.alv.
Tässä taulukossa nro 12.
Re: Syksyn 2009 kalkitukset
Jos syksy on tarpeeksi kuiva, niin kalkitaan. Tänä vuonna syksyllä vain yksi kuorma. Talvella lisää, jos vain pysytyy.
Just tuota taulukkoa olen etsinyt. Vaikuttaa että 30km kauempaa kannattaa tilata.
Samana vuonna Klaavun puimuri ja kalkkivaunu sängellä. Ei meinannu takaveto päästä pyöränjäljistä yli, vaikka niitä painumia ei ollut kuin noin 10 cm matkalta mutta leveälti.
Kun tuota syysviljaa on ollut aina ollut merkittäävä osuus, olen kalkinnut jo kaksi kaksi kertaa oraille kevättalvella maaliskuun puolivälissä, eivät kuolleet oraat kummallakaan kerralla. Toisen kerran kalsiittia, toisella kerralla kuonaa jäätikön päälle. Ehkäpä olisivat vehnät kuolleet ilman kalkitusta silloin.
-SS-
Kun tuota syysviljaa on ollut aina ollut merkittäävä osuus, olen kalkinnut jo kaksi kaksi kertaa oraille kevättalvella maaliskuun puolivälissä, eivät kuolleet oraat kummallakaan kerralla. Toisen kerran kalsiittia, toisella kerralla kuonaa jäätikön päälle. Ehkäpä olisivat vehnät kuolleet ilman kalkitusta silloin.
-SS-
Myös ostettu kaksi rekallista siilinjärveläistä. 36€/tonni levittynä ja verollisena. Tehtaalle matkaa alle 30km. Meinasin laittaa myös kynnettäville lohkoille. Vielä jos levittäjä joskus joutaisi käymään, niin voisi suunnitella alkavansa kyntämään.
Halpaa on ollu ku mulla 47e/tn sis.alv levitettynä tytyrin kuiva kalsiitti.
Kutakuinkin sama homma Mg3 Vimpelistä. Tuntuu Nordkalkilla olevan kovemmat hinnat ku Yaralla.antrai kirjoitti:Halpaa on ollu ku mulla 47e/tn sis.alv levitettynä tytyrin kuiva kalsiitti.
Puolitoista rekkaa pitäs nyt syksyllä tulla. K:n kautta kokkolan kalsiittia muistaakseni 41,5€ tonni. Tyyristä on ku kahtelee muitten hintoja.
85 tonnia Nordkalkin MG pitoista virolaista kalkkia on levitetty tänä syksynä.
Kevättalvella otin toista rekkaa ja 42,- sis alv ja levitys. Seuraavan kerran sänkikalkitsen kantavat pellot syksyllä 2010, jos hinta pysyy alhaalla.
Kalkkia voisi ajaa vaikka kuinka paljon jos se "kannattaisi". Vieläkin muistan sitä kalkin 15 markkaa tonnilta, kun reilut 10v sitten kalkittiin...
Kalkkia voisi ajaa vaikka kuinka paljon jos se "kannattaisi". Vieläkin muistan sitä kalkin 15 markkaa tonnilta, kun reilut 10v sitten kalkittiin...
Mikä on kalkkivaunun kokonaispaino, 20tn? Ei kiitos syksy pelloille
Vuokramaat katkolla. Kalkitus katkolla.
Ihan periaatteesta voisi levittää vähän omille, että pysyy levitysvaunun laakerit pyörivinä.
Ihan periaatteesta voisi levittää vähän omille, että pysyy levitysvaunun laakerit pyörivinä.
-
Pihlajamaa
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Pitäis ainakin 10 hehtaaria kalkita, ehkä jopa enemmän.
Kolme rekkaa levitytty ja saman verran ainakin lisää uusille maille.
Eipä oikeen oo kalkittavaa,liiallisesta ph:sta enemmän haittaa kuin hyvästä tai tyydyttävästä luokasta.