Lehti-imuri
Valvoja: Farmari-ryhmä
Lehti-imuri
Oiskohan tommonen lehti-imuri/puhallin käypänen peli kuivurin siivoomiseen? lähinnä kiinnostaa toi imu teho ei niinkään puhaltaminen
Re: Lehti-imuri
Saattaa olla, itse olen tyytyväinen tämmöiseen isomman kokoluokan rakennusimuriin, noin 50 ltr säiliöllä ja pitkällä letkulla. On aika mukava vetästä elevaattorimontusta viljaa jos vaikka on tukkeentunut ja siis imee suoraan luukusta viljaa pois.
-SS-
-SS-
Ei jaksa oikeen imasta jyviä, kevyen moskan kyllä. Itellä ollut tuommonen mallia 'halvin mitä löytyy' lehtipuhallin kuivurin putsaamisessa nimenomaan puhaltamiseen, helpompi käytellä kun ei tartte kun sähköjohtoa vetää perässään paineilmaan verrattuna ja ilmavirtaa tulee aika mukavasti.
ei taida olla kapineella virkaa jos eiimase jyviä. itsellä myös rakennus imuri mutta kanniskelu kuivurin rapuissa ei niin kivaa.
Niin no, kyllä se jotain jaksaa tuo oma nostaa mutta heikommanpuoleisesti. Tiedä sitten noista laadukkaammista peleistä josko ovat tehokkaampia, taisin tuosta peräti 9,90 eur maksaa pari syksyä sittenerrav kirjoitti:ei taida olla kapineella virkaa jos eiimase jyviä. itsellä myös rakennus imuri mutta kanniskelu kuivurin rapuissa ei niin kivaa.
Härvelillä voisi olla käyttöä myös puimurin putsauksessa. Jos sitä käyttäisi sisällä imurina, niin jääkö sen imemä pöly koneeseen vai puhaltuuko ulos?
-
meijerikkö
- Luokka: yli 150 hv
Jonkin aikaa olen katsellut vanhan kuivurin esiputsarin lietsoa "sillä silmällä",josko sitä voisi hyödyntää kuivurilla
ikäänkuin keskusimurina.Esim viemäriputki pystysuorassa torniin ja suljettavat letkuliittimet eri kerroksiin.
Poistoputki ulos ja päähän vaikkapa lannotesäkin ulkopussi.Oisko siistii ??
ikäänkuin keskusimurina.Esim viemäriputki pystysuorassa torniin ja suljettavat letkuliittimet eri kerroksiin.
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
Joku tuollainen on ollut mielessä viritellä yläkertaan, ei tarvitse jaksaa imeä jyviä mutta jos imuletkun voisi vetää aina siilontäyttöputken viereen, imuri voisi lykätä pölyt ulos.meijerikkö kirjoitti:Jonkin aikaa olen katsellut vanhan kuivurin esiputsarin lietsoa "sillä silmällä",josko sitä voisi hyödyntää kuivurilla
- Auts
- Luokka: >500hv
meijerikkö kirjoitti:Jonkin aikaa olen katsellut vanhan kuivurin esiputsarin lietsoa "sillä silmällä",josko sitä voisi hyödyntää kuivurilla
Tän kesän pääsin nauttiin kuivurin puhdistuksesta työmaalla tälläisestä maatilaimurista, josta oli viemäriputkestä tehty putkisto pitkin kuivuria, putkien jaot Y-haaroilla.
Tehoo imurista löytyi 2 kW ja tuhkaastian läpi imu putkeen. Jyvät imi hyvin.
Muistanko oikein että jossakin Antin (tai Jaakon) esipuhdistinmallissa oli valmis liitäntä imuriputkelle, imuteho vain taisi olla heikohko.meijerikkö kirjoitti:Jonkin aikaa olen katsellut vanhan kuivurin esiputsarin lietsoa "sillä silmällä",josko sitä voisi hyödyntää kuivurilla
Oon myös joskus haaveillut keskusimurin rakentamisesta kuivaajalle, minkähän tyyppinen puhallin pitäisi olla että jaksaisi ilman säiliötä tehdä tarpeeksi ison alipaineen?
Mulla kuivurin yläkertaan imurin putki, imuria ei yksinkertaisesti saa yläkertaan tai saa mutta putoamisriski liian suuri. Kaks moottorinen,iso maatilaimuri painaa jonkinverran ja on fyysisestikin iso laitos. Putki näppärä laittaa elevaattorin putken vierestä,ihan normaalia ohutta viemäri tms. putkea,liitoksetkin valmiina ja ilmastointiteipillä tiivistäminen/lukitus.Auts kirjoitti:meijerikkö kirjoitti:Jonkin aikaa olen katsellut vanhan kuivurin esiputsarin lietsoa "sillä silmällä",josko sitä voisi hyödyntää kuivurilla
Tän kesän pääsin nauttiin kuivurin puhdistuksesta työmaalla tälläisestä maatilaimurista, josta oli viemäriputkestä tehty putkisto pitkin kuivuria, putkien jaot Y-haaroilla.
Tehoo imurista löytyi 2 kW ja tuhkaastian läpi imu putkeen. Jyvät imi hyvin.
Pölyyn auttaa elevaattorin yläpään imuri,samanlainen kuin kosteuden poiston imuri. Kuivuria tyhjentäessä tulee putkesta raakasti pölyä,pihalle:) Viimeiset jyvät tulee takerrellen jyvien laskuputkesta, imu on sen verran kova. Käytännössä kuivurista viljakuormaa tehdessä pölyä ei tule "lainkaan", välisiilosta kuormaa tehdessä pölystä on haittaa. Ero on merkittävä ja ko. investointi kannattaa tehdä vanhallekin kuivaajalle! Itsellä tosin sen verran käyttöä että pöly alkaa risomaan vaikka sitä olisi kuinka vähän...
Ainakin tuosta vanhasta Terässiilosta moinen löytyy putsarinkyljestä, imee tavallaan säätöläpän takapuolelta. Imuteho ei todellakaan ole kummonen, pikemminkin kosmeettista merkitystä tuolla imuriletkulla.hri kirjoitti:Muistanko oikein että jossakin Antin (tai Jaakon) esipuhdistinmallissa oli valmis liitäntä imuriputkelle, imuteho vain taisi olla heikohko.
Itse tuli viime kesänä viriteltyä suuren penkkihiomakoneen pölyimurista kuivurille vehje, joka imee täytettävästä siilosta pölyä. Tosi mukavaa kun kuivurin lattialle ei tule niin paljon pölyä eikä tarvitse hengittää pölyä siilon täyttymistä seuratessa. IKH-myymälöissä on tarjouksessa puruimuri, josta varmaan saisi viriteltyä vastaavan.