Koukkukärryt
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: Koukkukärryt
Niin..
Valmistaja puhuu 24tn telistä.Kantavuudeksi ilmoitetaan 18tn ja kokonaispainoksi 23tn.
Näitä 'teknisiä' kantavuuksia ilmoittelee muutkin,mutta kotimaisen lain mukaanhan max.painot on alemmat.
Vakiovarustus on mun mielestäni näkyvissä tuolla listauksessa,ehkä ei vedenpitävästi,mutta 1824n vakiovarustukseen kuuluvat mm. hydraulinen lavalukitus,vakainsylinteri ylävarren kiin.pisteeseen,hydraulijarrut.
Akselistot ADR vakiona,BPW lisähintaan.
Lisävarustelistakin on olemassa,aika pitkä sellainen,mutta kyllä tuo peruskonsepti toimiva on mielestäni.
Koetan vuodenvaihteen tienoilla keskittyä päivitämään noi tiedot ja lisäilen mallejakin,varsinkin kun ne ovat muuttumassa jonkin verran.
Valmistaja puhuu 24tn telistä.Kantavuudeksi ilmoitetaan 18tn ja kokonaispainoksi 23tn.
Näitä 'teknisiä' kantavuuksia ilmoittelee muutkin,mutta kotimaisen lain mukaanhan max.painot on alemmat.
Vakiovarustus on mun mielestäni näkyvissä tuolla listauksessa,ehkä ei vedenpitävästi,mutta 1824n vakiovarustukseen kuuluvat mm. hydraulinen lavalukitus,vakainsylinteri ylävarren kiin.pisteeseen,hydraulijarrut.
Akselistot ADR vakiona,BPW lisähintaan.
Lisävarustelistakin on olemassa,aika pitkä sellainen,mutta kyllä tuo peruskonsepti toimiva on mielestäni.
Koetan vuodenvaihteen tienoilla keskittyä päivitämään noi tiedot ja lisäilen mallejakin,varsinkin kun ne ovat muuttumassa jonkin verran.
-
Serkun Kone
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viesti:
Tota, nyt mä en ymmärrä kyllä yhtään mistä sä puhut. Selventäisitkö hieman tätä asiaa?koivumaki kirjoitti:Näitä 'teknisiä' kantavuuksia ilmoittelee muutkin, kotimaisen lain mukaanhan max.painot on alemmat...
tuskinpa se myynti kasvaa vaikka yrittääkin kilpailijaa moittia...
-
Serkun Kone
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viesti:
En minä yritä ketään moittia, vaan kaivaa näiden kärryjen eroja oikeasti esille. Ei siitä minulle ole mitään hyötyä että asiakkaat testailee ostoksiaan ostettuaan ne, vaan siitä, että mahdolliset asiakkaat tietävät mitä ovat ostamassa ennenkuin nimi on paperissa. Enemmän mulle on hyötyä siitä, että kalusto vastaa niitä odotuksia mitä asiakas sille on asettanutkin.
Meille voi aina tulla katsomaan ja vertaamaan vastaavan kaluston kanssa, kuin mitä pihasta kulloinkin löytyy. Kahta erilaista kärryä koitetaan pitää koko ajan tontilla. Ja katsomaan saa tulla muutenkin, sitähän varten ne täällä on.
Nyt pihassa on pienin Hardox-lavainen mansiirtokärry sekä tulossa oleva 12tn kantavuudella oleva koukkulavakärry. Seuraava esittely-koukkulava on todennäköisesti jälleen 18tn, tai ehkä 25tn.
Kilpailua on ja pitääkin olla, koska se pitää hintatason kohdallaan. Jos joku kokee että minä yritän moittia kilpailijaa, niin se on väärä olettamus. Kaikki Keskoa ja Hankkijaa pienemmät konekaupan yrittäjät on loppupeleissä samassa veneessä, myydään sitten mitä tahansa härveleitä. Hjallis kiteytti asian aika hienosti Diili-ohjelmassa, kun perusteli miksi valitsi Antin.
Meille voi aina tulla katsomaan ja vertaamaan vastaavan kaluston kanssa, kuin mitä pihasta kulloinkin löytyy. Kahta erilaista kärryä koitetaan pitää koko ajan tontilla. Ja katsomaan saa tulla muutenkin, sitähän varten ne täällä on.
Nyt pihassa on pienin Hardox-lavainen mansiirtokärry sekä tulossa oleva 12tn kantavuudella oleva koukkulavakärry. Seuraava esittely-koukkulava on todennäköisesti jälleen 18tn, tai ehkä 25tn.
Kilpailua on ja pitääkin olla, koska se pitää hintatason kohdallaan. Jos joku kokee että minä yritän moittia kilpailijaa, niin se on väärä olettamus. Kaikki Keskoa ja Hankkijaa pienemmät konekaupan yrittäjät on loppupeleissä samassa veneessä, myydään sitten mitä tahansa härveleitä. Hjallis kiteytti asian aika hienosti Diili-ohjelmassa, kun perusteli miksi valitsi Antin.
-
cobra
- Luokka: yli 200 hv
- Viesti:
mitäs olis jos ite tekis koukut?
4-aks. auto katkasta ja siihen päälle joku 24-27t koukkulaite?
4-aks. auto katkasta ja siihen päälle joku 24-27t koukkulaite?
Maksaako vaivaa? http://www.nettikone.com/797968? Näita saa ihan kohtuu hintaan. Tämä ei varmaan halvin vaan ensimmäinen minkä löysin. Tosin vaan 2-aks.
Tuo stronga pommitti viesteillään kolmevuotta kun niitä olisi tarvinnut alkaa myydä tänne,,,,,,myös ilmoittelut alan lehdissä jne,,,,,,,,,
Katsoin ne sen verran kirveellä veistetyn näköisiksi etten alkanut,,,,
Näin kärryt myös livenä Cereals Showssa UK.
Olli olikin jo pohjustanut Roagna kuviota ja siinä miellytti heti tekniikka ja ihan se miltä laite näyttää,,,,
Siinä valinnan perusteet ilman mitään koeponnistuksia

Katsoin ne sen verran kirveellä veistetyn näköisiksi etten alkanut,,,,
Näin kärryt myös livenä Cereals Showssa UK.
Olli olikin jo pohjustanut Roagna kuviota ja siinä miellytti heti tekniikka ja ihan se miltä laite näyttää,,,,
Siinä valinnan perusteet ilman mitään koeponnistuksia
Olen nyt testannut Roagnaa omassa käytössä puolisentoista kuukautta.Ei nyt ihan joka päivä ole yhdistelmä liikkeellä mutta melkein.
Selvää on että hinnalla ei pysty noiden kuorkista tehtyjen kanssa kilpailemaan.
Eri juttu on sitten muut ominaisuudet.Esim.kääntyvä taka-akseli on mielestäni tosi hyvä varuste 1800mm akselivälillä varustetussa kärryssä.Hydraulijousitus toimii myös hyvin,ei kärry hyppyytä traktoria.
Tulkaa katsomaan,sain pienen viivytyksen jälkeen 6m:n,28m3n hakelavankin ajoon.Tän THL20n käsittelykyky riittää isompaankin,tuo koko vaan on mun omiin hommiin ihan hyvän kokoinen.
Tuo itserakennettu 25-27tn on ehkä hiukan haasteellinen rojekti.Voi olla että vanhempaa sorttia koukkuja löytyy 25 tn luokkaankin 200bar paineella,mutta ainakin nykyään 22tn ylittävät laitteet tehdään pääsääntöisesti jo 350bar laitteina jotta saadaan painoa pois.Käsittääkseni tuollaisesta vanhasta 25tn koukusta tulee kohtuullisen painava.
Selvää on että hinnalla ei pysty noiden kuorkista tehtyjen kanssa kilpailemaan.
Eri juttu on sitten muut ominaisuudet.Esim.kääntyvä taka-akseli on mielestäni tosi hyvä varuste 1800mm akselivälillä varustetussa kärryssä.Hydraulijousitus toimii myös hyvin,ei kärry hyppyytä traktoria.
Tulkaa katsomaan,sain pienen viivytyksen jälkeen 6m:n,28m3n hakelavankin ajoon.Tän THL20n käsittelykyky riittää isompaankin,tuo koko vaan on mun omiin hommiin ihan hyvän kokoinen.
Tuo itserakennettu 25-27tn on ehkä hiukan haasteellinen rojekti.Voi olla että vanhempaa sorttia koukkuja löytyy 25 tn luokkaankin 200bar paineella,mutta ainakin nykyään 22tn ylittävät laitteet tehdään pääsääntöisesti jo 350bar laitteina jotta saadaan painoa pois.Käsittääkseni tuollaisesta vanhasta 25tn koukusta tulee kohtuullisen painava.
-
cobra
- Viesti:
vai riittääkö joku 20t koukku kärryn päälle?
Riittää mihin ?
Jollakin riittää johonkin jollakin toisella taas ei mihinkään riitä ?????
Vanha koukku Auto vois olla myös hyvä hankinta ?
nyt kun voi poistaa liikenteestä tilapäisestikin,,,,,,,,,,,,,

-
cobra
- Viesti:
ei oikein autoo..kohta on 2 sora pötköö jo pihas...mut kysytään näin:perfekt kirjoitti:Riittää mihin ?
riitääkö tuo 20t koukku 10-12m3 soralavan kans ja sitte jonku 25-30m3 viljalavan kans?
-
cobra
- Viesti:
nyt olis tuos tarjolla 2aks alustalla ja 20t koukulla..
piisaako tuo ihan normaalis maatalous käytös 12-15m3 soralavan ja joku 25-30m3 vilja/yleislavan kans?
piisaako tuo ihan normaalis maatalous käytös 12-15m3 soralavan ja joku 25-30m3 vilja/yleislavan kans?