Maatalous foorumin ensimmäiset 2 kuukautta.
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Maatalous foorumin ensimmäiset 2 kuukautta.
Maatalous foorumin ensimmäiset 2 kuukautta on kulunut. Foorumi on saanut tosi hyvän pohjan. Paljon paremman mitä odotin. Rekisteröityneitä käyttäjiä on jo 70 kappaletta ja lisää tulee melkein päivittäin. Pelkkiä vierailijoitakin käy lukemassa viestejä tosi hyvin.
* Kävijöitä ensimmäisen kahden kuukauden aikana oli keskimäärin noin 170 kävijää päivässä. Lisättäköön, että viimeisen viikon aikana päivittäin on kävijöitä ollut noin 1000 päivässä. Internetslaimen suosikkeihin sivuston on lisännyt noin 600 kävijää.
* Kirjoitettuja viestejä n. 9 kpl / päivässä.
* Uusia aiheita n. 3 kpl / päivässä.
Hyviä keskusteluja on käydään ja uutta tietoa on tullu paljon. Muutamat käyttäjät (Jorma, Carnivor, amis, Kaupoi, ATH, + muut) ovat olleet tosi hyvin avaamassa keskustelua ja uusien aiheiden aloittajina. Hyvä juttu. Tälläisiä käyttäjiä juuri tarvitaan.
Hyvän potkun kävijämäärälle antoi http://www.pottupellossa.com :ssa oleva tämän foorumin banneri. Kiitoksia siitä.
Jatketaan samaan malliin. Uskon että foorumi tulee jatkossa vieläkin aktiivisemmaksi. Muutoksia ja uusia ehdotuksia saa lähettää minulle yksityisviestina, sähköpostissa tai laittaa maatalous foorumi keskustelu alueelle.
* Kävijöitä ensimmäisen kahden kuukauden aikana oli keskimäärin noin 170 kävijää päivässä. Lisättäköön, että viimeisen viikon aikana päivittäin on kävijöitä ollut noin 1000 päivässä. Internetslaimen suosikkeihin sivuston on lisännyt noin 600 kävijää.
* Kirjoitettuja viestejä n. 9 kpl / päivässä.
* Uusia aiheita n. 3 kpl / päivässä.
Hyviä keskusteluja on käydään ja uutta tietoa on tullu paljon. Muutamat käyttäjät (Jorma, Carnivor, amis, Kaupoi, ATH, + muut) ovat olleet tosi hyvin avaamassa keskustelua ja uusien aiheiden aloittajina. Hyvä juttu. Tälläisiä käyttäjiä juuri tarvitaan.
Hyvän potkun kävijämäärälle antoi http://www.pottupellossa.com :ssa oleva tämän foorumin banneri. Kiitoksia siitä.
Jatketaan samaan malliin. Uskon että foorumi tulee jatkossa vieläkin aktiivisemmaksi. Muutoksia ja uusia ehdotuksia saa lähettää minulle yksityisviestina, sähköpostissa tai laittaa maatalous foorumi keskustelu alueelle.
Viimeksi muokannut Wilpo, 19 Helmi 2005, 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Wilpo
- Viesti:
Ite olen ajatellut pitää foorumin erillään Murtolan tilan sivuista. Ajatuksena oli se että, ihmiset ei välttämättä olisi niin aktiivisia, jos tämä olisi pelkästään omaa tilaansa mainostava palsta. Tarkoitus on rakentaa kaikkien maanviljelijöiden yhteinen keskustelupalsta, missä jokainen saisi oman äänensä kuuluviin, oman mielen mukaan. Eikä heti tämän oman mielipiteen perään toiset hauku tai kirjoita jotain "turhaa". Elikkä asiallisuudella, laatuun.amis kirjoitti:Mitä jos laittasit tänne foorumiin näkyvän linkin tonne tilan kotisivuille. Jos esim. joku tulee tänne tuolta pottupellosta, eikä tiedä/hoksaa että tämä on ikäänkuin osa noita murtolan kotisivuja. On meinaan kiinnostavaa kateltavaa noi kuvagalleriat yms.

Toki se näkyvä linkki toisi kävijöitä omaan kuvagalleriaankin.
Viimeksi muokannut Wilpo, 19 Helmi 2005, 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rubinjo
- Viesti:
Voisiko sivustolle kirjoittajat sekä ylläpitäjät (esimerkki: Ford coynty, ei country) kiinnittää huomiota kieliasuun ja kieliopin oikeellisuuteen. Joidenkin kirjoittajien tekstistä ei ymmärrä enää mitä he tarkoittavat, koska kirjaimia puuttuu ja yhdyssanat on kirjoitettu erikseen. Tämä ongelma vaivaa useita muitakin keskustelupalstoja. Enkä tässä nyt tarkoita omalla murteella kirjoittamista, sehän on jokaisen kielen rikkautta.
- Wilpo
- Viesti:
Ite ainakin myönnän, etten osaa kirjoittaa laadukkaasti tai edes oikein.Rubinjo kirjoitti:Voisiko sivustolle kirjoittajat sekä ylläpitäjät (esimerkki: Ford coynty, ei country) kiinnittää huomiota kieliasuun ja kieliopin oikeellisuuteen. Joidenkin kirjoittajien tekstistä ei ymmärrä enää mitä he tarkoittavat, koska kirjaimia puuttuu ja yhdyssanat on kirjoitettu erikseen. Tämä ongelma vaivaa useita muitakin keskustelupalstoja. Enkä tässä nyt tarkoita omalla murteella kirjoittamista, sehän on jokaisen kielen rikkautta.

Tärkeitä kuitenkin olisi saada teksti muille ymmärrettävään muotoon. Tekemällä oppii, ehkä.
Oikein kirjoitus tuntuu muutenkin kokeneen inflaation, esim paljon tekstareita lähettäville muodostunut täysin oma kieli, jossa tavutetaan sanoja ennakoivan tekstinsyötön ehdoilla. Yhdyssanojen katkominen tod. näk. tarttunut juuri puhelin puolelta, jossa yhdyssanasto rajallinen. Itse oon kyllä saanut selvän kaikista tänne kirjoitetuista jutuista.
Ainakin mulle tästä foorumista muodostunut paikka, jossa tulee käytyä monesti päivässä. Hyviä keskusteluja paljon ja kovaa vänkäämistä välillä, kuitenkaan ketään loukkaamatta.
Ainakin mulle tästä foorumista muodostunut paikka, jossa tulee käytyä monesti päivässä. Hyviä keskusteluja paljon ja kovaa vänkäämistä välillä, kuitenkaan ketään loukkaamatta.
Virheetön kirjakieli voi tuntua turhan kankealtakin keskustelufoorumiin. Ja ylläpidolta olisi täysin kohtuuton työ ryhtyä tekstejä oikolukemaan. Murtola-foorumilla jutut ovat sentään pysyneet hyvin asiassa verrattuna muihin seuraamiini maatalousfoorumeihin. Itse asiassa niitä en ole oikein enää jaksanut seurata, koska jotkut vääntävät pohojaalaasittain sellaista tekstiä, mitä on oikeasti vaikea lukea, haukutaan perusteettomasti MTK:ta, ollaan muutenkin katkeroituneita elämäänsä ja lopulta kaikki päättyy pelkäksi leikin laskuksi tai muiden keskustelijoiden haukkumiseksi. Lukeminen on pelkkää ajanhukkaa.
Joo, täytyy myöntää että pohjaalaasittain kirjoitettu teksti on todella ärsyttävää luettavaa, varsinkin kun ei ole sieltä päin kotoisin. En edes viitsi oikein väännettyä tekstiä lukea läpi... Itse olen koittanut kirjottaa mahdollisimman selkeää tekstiä, en tiedä miten hyvin olen siinä onnistunut. Toki murrettakin hiukan välillä käytän elävöittämään tekstiä...