Kokemuksia newholland T6070
Valvoja: Farmari-ryhmä
Kokemuksia newholland T6070
Kokemuksia kaipaisin ittellä on vajaa kak vuotta vanha T6070 ja vasemman puolen etunapa leikkasi kiinni tos viime kesällä kun oli öljyt valuneet pihalle huollossa huomattiin että napa oli murtunut toki takuuseen korjattiin mut nyt kun tulin lumitöistä niin huomasin moottorin oikean puolen kyljen olevan öljyinen ja humasin että vanne oli aivan öljyinen joten tarkasin navan öljyt ja tyhjää näytti. Joten uutta öljyä napaan ja muutaman kilometrin jälkeen pysäytin koneen ja menin katsomaan vanteen sisäpuolta ja sieltä tuli VALUMALLA öljyä #"#¤#%&//&. että lieneekö taas napa murtunut vai olisko vain stefan vaihto se jää nähtäväksi kun saan koneen huoltoon. Mutta onkos muilla T 6000 sarjan omistajilla ollut ongelmia navoissa ym olen myös huomannnut että navat kuumenevat aivan ..piip.. juuri ja juuri kättä voi pitää mistä kyse????
- forssu
- Luokka: yli 300 hv
- Viesti:
Re: Kokemuksia newholland T6070
Eikai niiden nyt kuumiksi saisi tulla?
Niinpä sitä minäkinforssu kirjoitti:Eikai niiden nyt kuumiksi saisi tulla?
-
meijerikkö
- Luokka: yli 150 hv
Miten se voi olla, että ne navat aina vaan vuotaa. NH 40 sarjassa
vuotavat navat oli kaikkien muiden tiedossa paitsi NH myyjien.
vuotavat navat oli kaikkien muiden tiedossa paitsi NH myyjien.
-
Harri
- Luokka: 50 hv., takaveto
on se vaan kumma ettei ne meillä vaan vuoja, vaikka on kolome nyykkäriä talossa.
-
meijerikkö
Ei meilläkään oo Carraron akseli koskaan vuotanu eikä ollu
muutenkaan rikki.
muutenkaan rikki.
carraro? eikös tässä oo fiiatin valmistama akseli? vai puhutaanko tässä jo vanhoista foordeistakin?
empä oo ikinä kuullu että joku kehuu carraroa, oon ihmetelly pitkään että miten se firma voi olla vielä pystyssä kun tekee niin huonoja akseleita....
empä oo ikinä kuullu että joku kehuu carraroa, oon ihmetelly pitkään että miten se firma voi olla vielä pystyssä kun tekee niin huonoja akseleita....
Missä vuosimallissa valmet/valtran moniongelmaiset maatalous carrarot vaihtui sigeen?retku kirjoitti:carraro? eikös tässä oo fiiatin valmistama akseli? vai puhutaanko tässä jo vanhoista foordeistakin?
Aika hankala kymysys. Heikkoja olka-akselin laakerointeja on ollut isokoppisessa -05 sarjassa sen alusta n. vuoteen 1990 asti, mustakoppisissa kai oli jo sigeä vai liekö tulleet vasta Mezzon myötä ?
Maatalousakseleinakin carraroita on ollut, mut isommalti ongelmia on ollut valtroissa teollisuusmallin akseleissa joita on käytetty Mega ja Mezzo sarjoissa Danan akselin ohella. Ongelmat aiheuttaa akseliputken ohut valu olka-akselin laakerin ympärillä, varsinkin jos laakeroinnin päästää huonoon kuntoon niin välysten lisääntyessä voi pyörä jossain vaiheessa pudota paikaltaan. Sillon rikkoutuu muutakin.
Carraroja on käytetty T sarjalaisissakin mut joskus mallin alkuvuosina navan laakerointi muuttui järeämpitekoiseksi. Sen tunnistaa 4 pultista olkatapin kiinnityslevyssä.
Omassa traktorissa on 2001 teollisuusmallin carraro ja on se kohta 8500 tuntia toiminut. Olen yhdet olka-akselin laakerit vaihtanut ja kaikki öljytiivisteet yhteen napaan. Aiemmin oli raidetangon ulommat pallonivelet vaihdettu.(kuluvat jos ei laita rasvanippaa, ite laitoin heti kun kone tuli minulle)
Maatalousakseleinakin carraroita on ollut, mut isommalti ongelmia on ollut valtroissa teollisuusmallin akseleissa joita on käytetty Mega ja Mezzo sarjoissa Danan akselin ohella. Ongelmat aiheuttaa akseliputken ohut valu olka-akselin laakerin ympärillä, varsinkin jos laakeroinnin päästää huonoon kuntoon niin välysten lisääntyessä voi pyörä jossain vaiheessa pudota paikaltaan. Sillon rikkoutuu muutakin.
Carraroja on käytetty T sarjalaisissakin mut joskus mallin alkuvuosina navan laakerointi muuttui järeämpitekoiseksi. Sen tunnistaa 4 pultista olkatapin kiinnityslevyssä.
Omassa traktorissa on 2001 teollisuusmallin carraro ja on se kohta 8500 tuntia toiminut. Olen yhdet olka-akselin laakerit vaihtanut ja kaikki öljytiivisteet yhteen napaan. Aiemmin oli raidetangon ulommat pallonivelet vaihdettu.(kuluvat jos ei laita rasvanippaa, ite laitoin heti kun kone tuli minulle)
Muistatko vuosimallia, milloin laakerointi muuttui järeämmäksi? Mulla on katselussa -04 teollisuusakselinen Ht Valtra. Kävin konetta vilkasemassa, mutta nyt en muista kuolemaksenikaan oliko olkatapin levyssä 3 vai 4 pulttia.Hervast kirjoitti:Aika hankala kymysys. Heikkoja olka-akselin laakerointeja on ollut isokoppisessa -05 sarjassa sen alusta n. vuoteen 1990 asti, mustakoppisissa kai oli jo sigeä vai liekö tulleet vasta Mezzon myötä ?
Carraro se jokatapauksessa oli.
En tarkkaa aikaa muista, huollossa tuttuja morjestaessa tulee noita vaan aina tutkailtua ja kyseltyä tyhmiä.
Ei se vanhakaan malli mikään mailmanloppu ole, mut huolellisempi vaan on oltava ettei laakeripesä pääse väljistymään niin pahasti että laakerikuppi irtoaa.
Ei se vanhakaan malli mikään mailmanloppu ole, mut huolellisempi vaan on oltava ettei laakeripesä pääse väljistymään niin pahasti että laakerikuppi irtoaa.
-
meijerikkö
Toden totta akseli on kuin onkin v-90 Fordissa. Ei sitä silti oo koskaan korjattu, paitsiretku kirjoitti:carraro? eikös tässä oo fiiatin valmistama akseli? vai puhutaanko tässä jo vanhoista foordeistakin?
keskitappiin lisätty säätölevy melkein uutena. Öljyt vaihdettu kerran vuodessa. NH: n
akselinvalmistajasta ei olekkaan sitten mitään tietoo mutta siihen on vaihdettu stefoja
melkein yhtäpäätä. Josko nyt asettuisi kun on kaikki vaihdettu.
Fiatin peruja tuo valmistaja. Täällä noita akseleita ollut 5:ssä traktorissa. 100-90:iin piti vaihdattaa stefoja kovan pakkastalven jälkeen ja 80-90:n akselista meni yksi ristikko. Muista vikoja en muista.meijerikkö kirjoitti:...NH: n
akselinvalmistajasta ei olekkaan sitten mitään tietoo mutta siihen on vaihdettu stefoja
-
Johan Teere
- Luokka: yli 100 hv
Carraro teki laatuakseleita Foordeihin. Huoltomies sanoi aikoinaan, oli Valmetinkin huoltajana, että vaikka akseli 05-sarjan vm.-83-88 malleissa ulospäin sama, niin ykskään osa ei käyne keskenään toisiinsa Fordin kanssa. ZF-akseli 10-sarjan Fordeissa oli taas pahasti alimitoitettu. Fordin akseli Carrarosta ( napojen öljytilavuus riittävät 3 l !!)vaihtui v.1994 nimenmuutoksen aikoihin kun New Holland Ford tuli markkinoille, valmistaja Fiat. Samoihin aikoihin DP vaihteisto ja DP yleisempi DP vaihteisto vedonvapauttimella markkinoille. Valtran 05-sarjan vuosmallin -83 alkupään koneet Carrarolla oli myyjänkin mukaan ongelmana, kun vuonna 1984 705: sta kauppaa hierottiin. Eli heikompia kuin senjälkeiset. Tämä Fiiatinperuinen tullut sitten tutuiksi itselle ja muutamalle muullekin alati jatkuvista lautaspyöränpultti löystymisistä.meijerikkö kirjoitti:Toden totta akseli on kuin onkin v-90 Fordissa. Ei sitä silti oo koskaan korjattu, paitsiretku kirjoitti:carraro? eikös tässä oo fiiatin valmistama akseli? vai puhutaanko tässä jo vanhoista foordeistakin?
keskitappiin lisätty säätölevy melkein uutena. Öljyt vaihdettu kerran vuodessa. NH: n
Kyllä tuo stefaongelma tuli TS:kin kanssa tutuksi, parit kappaleet 10000 h: n aikana. Vaihtelevasti mennyt niitä kuulemma on, yks 110-90 oikea kuningaskuluttuja, on vaihdettu 6000-sarjalaisiinkin. En tiedä onko 50 km/h-malli alttiimpi, kun napajarrut löytyy ?
Ihtellä -03 6800 teollisuusmallin Carrarolla josa olkatapissa 4 pulttia. Niiden kans ei oo ollu ongelmia mutta takuuseen vaihettiin kolomen vuoden aikana molempiin napoihin varmaan neljät stefat. Ensin vain uudet stefat. Seuraavaks pariin kertaan jollain erikois liimalla kiinni nii kesti vähän kauemmin ja viimesellä kerralla tuli jotku erikoishelat kaveriks. Sen jälkeen on pysyny öölit navoisa.6350 kirjoitti:Muistatko vuosimallia, milloin laakerointi muuttui järeämmäksi? Mulla on katselussa -04 teollisuusakselinen Ht Valtra. Kävin konetta vilkasemassa, mutta nyt en muista kuolemaksenikaan oliko olkatapin levyssä 3 vai 4 pulttia.Hervast kirjoitti:Aika hankala kymysys. Heikkoja olka-akselin laakerointeja on ollut isokoppisessa -05 sarjassa sen alusta n. vuoteen 1990 asti, mustakoppisissa kai oli jo sigeä vai liekö tulleet vasta Mezzon myötä ?
Carraro se jokatapauksessa oli.