Äänestys ehdotuksesta LFA-tuen poistamisesta B-tukialueelta

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Onko komission ehdotus LFA-tuen poistamisesta B-tukialueelta:

Äänestys päättyi 28 Maalis 2005, 13:03

Hyvä ehdotus
0
Ei ääniä
Pohtimisen arvoinen
0
Ei ääniä
Huono ehdotus
0
Ei ääniä
Erittäin huono
1
9%
Käsittämättömän huono ehdotus
10
91%
 
Ääniä yhteensä: 11

Avatar
Carnivor
Luokka: >500hv
Viestit: 1502
Liittynyt: 28 Tammi 2005, 12:54
Paikkakunta: VS kv. 1B

Äänestys ehdotuksesta LFA-tuen poistamisesta B-tukialueelta

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Onko LFA-tuen poistaminen B-tukialueelta mahdollisesti EU-komission kaikkien aikojen typerin ehdotus?
Avatar
Wilpo
Luokka: >500hv
Viestit: 1670
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 20:09
Paikkakunta: Marttila www.maatalousfoorum.fi
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Kaikki ne komission ehdotukset typeriä on ollut tähän menessä ja varmaan tulevaisuudessakin.
Jännityksellä vaan odotetaan mitä ne seuraavaksi keksii.
Avatar
Carnivor
Luokka: >500hv
Viestit: 1502
Liittynyt: 28 Tammi 2005, 12:54
Paikkakunta: VS kv. 1B

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Typeryys piilee siinä LFA määritelmässä. 60% EU-keskisadosta ei ole kovin hyvä mittari jos ei oteta huomioon, millä kustanuksilla sato saadaan. Keski-eteläeuroopan kuivat alueet vetävät keskisatoa alaspäin mutta siellä:

- maat ovat hyvin vettä läpäiseviä eikä lunta ole -> salaojia ei tarvita

- monilla alueilla maan pH on luonnostaan lähellä 7 -> kalkitusta ei tarvita

- vilja pensoo hyvin, 100 kg siementä riittää -> edulliset siemenkulut, tehokas kylvökoneen täyttö

- kylvöaikaa ja puintiaikaa on useampi kuukausi -> edullisellakin koneella yksi kuski ehtii ajamaan suuren pinta-alan

- vilja on jo puitaessa alle 14,5 % kosteudessa -> kuivuria ei tarvita

- puinnin jälkeen on reilusti aikaa muokata maa ennen syyskylvöjä -> taas pärjätään edullisella koneella suurellakin pinta-alalla

- lohkot suuria -> työskentely tehokasta

Jos meillä Pohjantähden alla käytettäisiin yhtä vähän rahaa viljelyyn niin tuloksena olisi varmaan sato, joka olisi 10 % EU-keskiarvosta.
Vastaa Viestiin