kasssu kirjoitti:Voisitko laittaa ohjeen täydellisenä tänne tai lähettää yksityisviestinä? Sama ohje varmaan sopii myös punaisiin, iteltä löytyy tommonen Maxxum MC...
Ohjetta:
-aja kone mahdollisimman lämpimäksi, sammuta kaikki apulaitteet, kuten ilmastointi, lämmityslaitteet yms, käsijarru tiukasti päälle ja sammuta kone.
-käynnistä kone molemmat vaihdenapit pohjassa, ylempään näyttöön tulee teksti "DB HI + hammaspyörän kuva", alanäyttöön teksti "CAL", kohta siihen tulee öljyn lämpötila, ihanne 50°C tai enemmän.
-moottori käsikaasulla 1200r/min, +/-100r/min, suunnanvaihdon vipu eteen, aluevipu nopealle alueelle, kytkinpoljin ylös.
-synkrojen calibrointi, paina ja pidä pohjassa jänisnappia, näyttöön tulee teksti "SOC" (tai "5oC"). Näyttöön tulee vuorollaan luvut, 1, 2, 3, 4, 5 ja End. Vapauta jänisnappi.
-C1-kytkimen kalibrointi. Siirrä aluevipu keskiasentoon ja pidä jänisnappi pohjassa, näytössä teksti CAL. Kun calibrointi valmis, niin näytössä vuorottelee "CAL" ja ja kalibrointiarvo, se on jotain 280 tms. Vapauta nappi, näytössä vuorottelee CAL ja öljyn lämpötila.
-C2-kytkin. Muuten sama, kuin yllä, painetaan vaan kilpikonnanappia.
-C3-kytkin. Aluevipu nopealle alueelle. Muuten, kuten C1, painetaan jänisnappia.
-C4-kytkin. Kuten yllä, painetaan kilpikonnanappia.
-C5-kytkin. Tämä vain, jos on 50km/h laatikko. Aluevipu hitaalle alueelle, paina kilpikonnanappia. Muuten kuten edellä. Jos koneessa ei ole 50:n laatikkoa, niin näyttöön tulee koodi "U47".
-vauhtipyörän vääntöanturin kalibrointi. Aluevipu nopealle puolelle. Suunnanvaihdon vipu edelleen eteen. Paina vaihteiston automatiikkanappia ja jänisnappia yhtäaikaa, näyttöön tulee "dt". Kierrokset käsikaasulla 1800r/min(jos ruuvattu kone, niin täydet kierrokset). Pidä jänisnappi pohjassa. Kalibrointi on valmis, ku näytössä vuorottelee "dt" ja kalibrointiarvo. Se on jotain 7950 tms.
-kone tyhjäkäynnille, aluevipu vapaa-asentoon, sammuta kone ja anna olla sammuksissa vähintään 5 sek, arvojen pitäis nyt jäädä muistiin. Suunnanvaihdin vapaalle, aluevipu jompaan kumpaan asentoon. Rukoillaan, että kone vielä yleensä käynnistyy, lähtee liikkeelle ja sitten eiku startataan
Tuossa vauhtipyörän vääntöanturin kalibroinnissa on itellä ollut joskus ongelma, ehkä teen jotain väärässä järjestyksessä tms. Siihen asentaja kirjoitti tämän ylläolevan ohjeen, alkuperäinen oli hiukan eri tavalla. Mut kokeilemalla, en muista aivan tarkkaan. Ei siinä pitäis tapahtua mitään pahempaa. Nuo kaikki pitää kumminkin tehdä, muuten se ei mene lävitse.
Eikä sitten mitään vastuuta mistään... Tällä ohjeella onnistuu ainakin TS110A 16/16-vaihteisto. Mut olen kokeillut ainakin NH TS:ää, siinäkin alku onnistuu, läpi en toisen konetta ruvennut tekemään, eikä ohje ollut silloin käsillä.
Toivottavasti tästä on jollekin apua.