Sama tuki kaikkille
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Sama tuki kaikkille
Olen sitä mieltä, että pitää olla saman suuruiset tuet kasvinviljelyksessä, oli kasvintuotanto- tai kotieläintila, ei voi olla 80€/ha eroa, 100 ha alalta ero olisi jo 8000€ eli lähes 50000 mk kasvintuotantotilan tappioksi.
Samanarvoisuus kunniaan.
Samanarvoisuus kunniaan.
-
jiipee
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Samaa mieltä. EU on tuonut jo tarpeeksi mukanaan keinotekoisia tukijärjestelmiä. Olisi ihan mukava kuulla viljanviljelijöiden ja miksei kotieläinten kasvattajien mietteitä tästä LFA-tuen lisäosauudistuksesta. Minun mielestä puhtaiden viljatilojen on vaikeampi kilpailla lisämaasta tulevaisuudessa, koska lisäosa on sen verran merkittävä
-
Murtola_Lasse
- Viesti:
- Wilpo
- Viesti:
Joo,kyllä tää systeemi meni kasvinviljelyn kannalta metikköön.
Ymmärrän kyllä sen, että eläintilojen tukien lasku kompensoitiin, mutta nyt näyttää käyvän niin, että eläintilat todellakin, ainakin joillain alueilla 'syöttävät' korkeamman tuen vuokriin...
Tässä käy niin,että menee kaikkien homma pilalle. Olen myös ymmärtänyt, että korkeampi kotieläintuki olisi väliaikainen...
Erikoinen tilanne.
Jos vielä LFA tuen poisto toteutuu B alueella niin homma on kyllä aika 'kypsä'.
Km
Ymmärrän kyllä sen, että eläintilojen tukien lasku kompensoitiin, mutta nyt näyttää käyvän niin, että eläintilat todellakin, ainakin joillain alueilla 'syöttävät' korkeamman tuen vuokriin...
Tässä käy niin,että menee kaikkien homma pilalle. Olen myös ymmärtänyt, että korkeampi kotieläintuki olisi väliaikainen...
Erikoinen tilanne.
Jos vielä LFA tuen poisto toteutuu B alueella niin homma on kyllä aika 'kypsä'.
Km
Homma voisi toimia jos kotieläintilalisää myönnettäisiin kyseisen tilan hallussa vuonna 2003 olleelle pinta-alalle. Kotieläintilan vuoden 2003 jälkeen hankittu pelto pitäisi mennä samoilla tukiehdoilla kuin kasvinviljelytiloillakin. Kuten koivumäki kirjoitti, jos korkeampaa tukea myönnetään myös uudelle pinta-alalle niin se menee maan hintaan ja voittajia ovat vain viljelystä luopuvat maanomistajat.