Mönkijä tms. AITAUShommien avuksi

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

danny_s
Luokka: Polkutraktori
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 10:36

Mönkijä tms. AITAUShommien avuksi

Lukematon viesti Kirjoittaja danny_s »

Tervehdys kaikille!

Minulle alkaa tuota laidunta siunaantumaan sen verran paljon, ja vieläpä niin hankalaa maastoa, että joutuu joskus kävelyhommiin keväällä ja kesällä niitä kierrellessä.
Traktorilla ei nimittäin viitsi aina viljapeltoja yms. tallata. (tai joutuu kulkemaan naapurin mailla). Ja joskusi ei traktorin levyisellä laitteella pääse yksinkertaisesti etenemään.

Nyt olenkin etsimässä jotain sellaista mönkijän tapaista laitetta, jossa siis olisi "kiinteä" lava, eli ei mitään aisallisia kärryjä, ja joka kulkisi myös maastossa. Eli maavaraa tarvitaan.

Lavan täytyisi olla vähintään 1,5 m pitkä, että saa seipäitä kyytiin.

Onko tämä aivan ennenkuulumaton kapistus vai löytyykö tarpeeseen jotain markkinoilta.
Onko kokemuksia/ideoita?

Jotain siis tähän tyyliin mutta vielä ehkä maastokelpoisempi saisi olla:

http://www.glanspower.fi/products.php?p=b7b3f6
Avatar
Jari
Luokka: >500hv
Viestit: 3510
Liittynyt: 05 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Jontikan gator,saa varustettakin niin paljon kuin lompakko kestää: http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iO=97
Avatar
aurajokilaivuri
Luokka: >500hv
Viestit: 1133
Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
Paikkakunta: Aurajokivarsi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurajokilaivuri »

Avatar
MB TRAC
Luokka: >500hv
Viestit: 764
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 22:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Lukematon viesti Kirjoittaja MB TRAC »

GATORista havaintoja
Ostin vanhan 5 pyöräisen leluksi ja huomannut sillä tekevän jopa ihan laskutuskelpoistakin työtä.
Yksittäisten puiden siirtoa pilkkomispaikalle ,kelkkauran kesäiset huoltotyöt, kottikärrytöitä teen paljon mieluummin sillä :D
Luulen trukkilavan mahtuvan kyytiin,variaattorin avustamana vie painavaakin kuormaa. 130 cm leveänä sopii aika kapeikosta JOS maasto on viljelykelpoista.
Taimikkoon en vie toista kertaa,liianpaljon irtoilevia muoviosia.
Avatar
6265
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 287
Liittynyt: 26 Marras 2005, 19:02
Paikkakunta: miehikkälä
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja 6265 »

lehmien laidunta aidatessa apukoneena meillä toimii MF tef jossa trukkipiikit takana. ketterä ajella pellolla :wink:

Kuva
Vastaa Viestiin