Mönkijä tms. AITAUShommien avuksi
Valvoja: Farmari-ryhmä
Mönkijä tms. AITAUShommien avuksi
Tervehdys kaikille!
Minulle alkaa tuota laidunta siunaantumaan sen verran paljon, ja vieläpä niin hankalaa maastoa, että joutuu joskus kävelyhommiin keväällä ja kesällä niitä kierrellessä.
Traktorilla ei nimittäin viitsi aina viljapeltoja yms. tallata. (tai joutuu kulkemaan naapurin mailla). Ja joskusi ei traktorin levyisellä laitteella pääse yksinkertaisesti etenemään.
Nyt olenkin etsimässä jotain sellaista mönkijän tapaista laitetta, jossa siis olisi "kiinteä" lava, eli ei mitään aisallisia kärryjä, ja joka kulkisi myös maastossa. Eli maavaraa tarvitaan.
Lavan täytyisi olla vähintään 1,5 m pitkä, että saa seipäitä kyytiin.
Onko tämä aivan ennenkuulumaton kapistus vai löytyykö tarpeeseen jotain markkinoilta.
Onko kokemuksia/ideoita?
Jotain siis tähän tyyliin mutta vielä ehkä maastokelpoisempi saisi olla:
http://www.glanspower.fi/products.php?p=b7b3f6
Minulle alkaa tuota laidunta siunaantumaan sen verran paljon, ja vieläpä niin hankalaa maastoa, että joutuu joskus kävelyhommiin keväällä ja kesällä niitä kierrellessä.
Traktorilla ei nimittäin viitsi aina viljapeltoja yms. tallata. (tai joutuu kulkemaan naapurin mailla). Ja joskusi ei traktorin levyisellä laitteella pääse yksinkertaisesti etenemään.
Nyt olenkin etsimässä jotain sellaista mönkijän tapaista laitetta, jossa siis olisi "kiinteä" lava, eli ei mitään aisallisia kärryjä, ja joka kulkisi myös maastossa. Eli maavaraa tarvitaan.
Lavan täytyisi olla vähintään 1,5 m pitkä, että saa seipäitä kyytiin.
Onko tämä aivan ennenkuulumaton kapistus vai löytyykö tarpeeseen jotain markkinoilta.
Onko kokemuksia/ideoita?
Jotain siis tähän tyyliin mutta vielä ehkä maastokelpoisempi saisi olla:
http://www.glanspower.fi/products.php?p=b7b3f6
Jontikan gator,saa varustettakin niin paljon kuin lompakko kestää: http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iO=97
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1133
- Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
- Paikkakunta: Aurajokivarsi
GATORista havaintoja
Ostin vanhan 5 pyöräisen leluksi ja huomannut sillä tekevän jopa ihan laskutuskelpoistakin työtä.
Yksittäisten puiden siirtoa pilkkomispaikalle ,kelkkauran kesäiset huoltotyöt, kottikärrytöitä teen paljon mieluummin sillä
Luulen trukkilavan mahtuvan kyytiin,variaattorin avustamana vie painavaakin kuormaa. 130 cm leveänä sopii aika kapeikosta JOS maasto on viljelykelpoista.
Taimikkoon en vie toista kertaa,liianpaljon irtoilevia muoviosia.
Ostin vanhan 5 pyöräisen leluksi ja huomannut sillä tekevän jopa ihan laskutuskelpoistakin työtä.
Yksittäisten puiden siirtoa pilkkomispaikalle ,kelkkauran kesäiset huoltotyöt, kottikärrytöitä teen paljon mieluummin sillä
Luulen trukkilavan mahtuvan kyytiin,variaattorin avustamana vie painavaakin kuormaa. 130 cm leveänä sopii aika kapeikosta JOS maasto on viljelykelpoista.
Taimikkoon en vie toista kertaa,liianpaljon irtoilevia muoviosia.
