oppipoika kirjoitti:Onko noi pyörät alunperin tarkoitettu auton peräkärryn aisaan? Kuinka ne kestää lingon painon? Tuntuu että ovat heti rikki jos vähän saa maa kosketusta peräkärry käytössä, Moton mukana kulkevaa huoltokärryä vedetään välillä huonompiakin teitä ja parkkeeretaan metsän puolella ja näin olle tuki pyörä ottaa välillä maahan vaikka olisi ylä asennossa.
Eipä kestä, ei. Ensimmäisenä talvena oli alkuperäiset nokkapyörän renkaat ja vanteet, ensin meni renkaat ja kun ne sain vahvemmaksi niin ei kestäneet vanteet. Seuraavaksi talveksi hankin mielestäni vähän lujempitekoiset pyörät, mutta vanteet ei niissäkään kestäneet, liian ohuesta pellistä. Nyt on alla (kuvassa) vanhasta ketjuharavasta otetut pyörät, ja vaikuttaa alkutalven perusteella aika lupaavalta. Kuten kuvasta näkyy, on pitänyt vaan vähän pyörien kiinnitysvarsia jatkaa.... Saa nähdä miten ne kestää. Säätö on kyllä kätevä, normaalin nokkapyörän kiinnityspalikoilla perussäätö ja veivillä hienosäätö. Helppo ja nopea myös irroittaa kokonaan kun on tienpinta tullut tarpeeksi kovaksi.
Ei noiden pyörien avulla kuitenkaan hallissa käsivoimin linkoa mihinkään siirretä, pyörät ei ole lingon tasapainopisteessä vaan takapää on vahvasti maassa. Lingotessakin hydraulinen työntövarsi välttämätön, saa lingon kulkemaan useimmissa tilanteissa pyörien varassa ja varsinkin näin alkutalvesta tien/pihan pintaan jäämään kovettuvan lumikerroksen. Nyt taitaa kyllä sulaa kaikki pois....