Moottorigeneraattorit
Valvoja: Farmari-ryhmä
Moottorigeneraattorit
En tiedä tuon virallisempaa nimeä, mutta kysymys on varageneraattoreista, joissa on oma voimanlähden eli käytännössä diesel-moottori.
Kokemuksia?! Minkä hintaisia ovat kokonaisasennuksena ja mitkä merkit ovat hyviä? Saa listata vaikka parhausjärjestykseen! Minkä hintaisia ovat itse laitteet ja paljonko maksavat kopit ja muut tarvittavat asennukset?
Kokemuksia?! Minkä hintaisia ovat kokonaisasennuksena ja mitkä merkit ovat hyviä? Saa listata vaikka parhausjärjestykseen! Minkä hintaisia ovat itse laitteet ja paljonko maksavat kopit ja muut tarvittavat asennukset?
-
Kloppi
- Luokka: yli 300 hv
Re: Moottorigeneraattorit
Eli käytännössä agrekaattia tarkoitat. Agrekaatti sisältää voimanlähteen (eli moottorin), generaattori on pelkkä generaattori eli tarvitsee voimanlähteen.
Itselläni löytyy tuolta hankittu masiina:
http://teejii.fi/tuotteet/maahantuoti-j ... avoimalat/
Sääsuojatussa kontissa ja tahdistuvana, jolloin voidaan käyttää myöskin verkkovirran rinnalla lisänä.
Itselläni löytyy tuolta hankittu masiina:
http://teejii.fi/tuotteet/maahantuoti-j ... avoimalat/
Sääsuojatussa kontissa ja tahdistuvana, jolloin voidaan käyttää myöskin verkkovirran rinnalla lisänä.
Aika hyvin sattui, juuri eilen oli aggrekaatteja pyörimässä, kenellä sellainen oli ja tarvetta. Pisin sähkökatkos mun elinaikana, kestoa peräti 6 tuntia ja syypää kolmisen kuukautta sitten tehty maakaapelointi, 20kw:n ilmalinja laitettiin maahan pelloilta. Ei ainakaan sähkövarmuus parantunut, eikä kyllä häiriöttömästä sähkönjakelusta paremmaksi voi muuttuakaan. Tarttee teettää pannuhuoneelle sähkönsyöttö, 5.5kw:n pikkuaggrekaatilla pitää stokerin ja pumpun pyörimässä. Maakaapeliin tullut vika tuntuu olevan vaikea paikallistaa, vai oliko osaamatonta porukkaa kun huulipyöreänä ajelivat autolla muuntajalta toiselle 
Meillä himoinsa merkkinen 70kva automaattinen varavoimala koteloituna maksoi verollisena noin 16000 ekua. Taisi olla edullisimmasta päästä kun pyytelin tarjouksia. Aina tähän asti lähtenyt käyntiin kun sähköt mennyt poikki.