Kokemuksia Keslasta/patusta

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelu metsässä käytettävistä koneista ja laitteista/sahoista.

Kokemuksia Keslasta/patusta

Lukematon viestiKirjoittaja teräsmies24E » 22 Maalis 2006, 22:28

Keslasta/patusta kun pitäisi vanha kuormain vaihtaa uudempaan vanha on Cranab
Nyt en muista, kun en ole varikolla joku 80-luvun puolivälin pilkki on ajokonekäytössä ollut. Tai kyllähän tolla polttorangat ajaa kunhan viitsii pusilittaa :roll:

Ylläpitoedit: Otsikko muutettu
Viimeksi muokannut teräsmies24E päivämäärä 23 Maalis 2006, 00:30, muokattu yhteensä 1 kerran
teräsmies24E
Luokka: >500hv
 
Viestit: 551
Liittynyt: 07 Loka 2005, 22:56
Paikkakunta: Auranmaa

Lukematon viestiKirjoittaja TKH » 22 Maalis 2006, 23:07

Mikä cranab on kyseessä?
TKH
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 173
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 18:17

Lukematon viestiKirjoittaja Radon » 22 Maalis 2006, 23:37

Minkäs vuoksi vaihtuu merkki?
Radon
Luokka: >500hv
 
Viestit: 731
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 23:39

Lukematon viestiKirjoittaja mika » 23 Maalis 2006, 00:51

ei kokemusta patusta. nykyset isommat patut kait ihan kohtuullisia. ns. puoliammattilais kuormimia.

mulla kokemusta joensuun tehtaan tuotteesta eli foresterista, patut tehdään kesälahdella.

foresteri 500 ollu ajossa kohta 3v. vuodessa tulee mätettyä n. 1000 paalia, kiviä,ym yleishommaa, haketuksessa hakkurin läpi menee n. 30 000m3 risua. siihen päälle muutama tuhan i-m3 risun ajoa, nosturi traktorin katolla.
venttiilipöytä danfoss pvg 32 ja pumppuna 71 rexin säätyvä.
------

ainoat viat on ollu tanskalaisessa danfossissa. aina on selvitty pienellä kiroilulla. varaosia ei ole tarvinut ostaa.

olen ollut kyllä todella tyytyväinen nosturiin. voimaa on kohtuullisesti ja liikeradat todella hyvät.
------

tänään tuli kyseltyä tarjouksia nostureista. foresterit yllättävän edullisia kokoon ja ominaisuuksiin nähden, mallit 500-2 ja 600-1 kiinnostuksen kohteena.

ala-arvoisesti rakennettu kronos taasen vaikuttaa ylihinnoitellulta.

loglift pikkusen foresteria kalliimpi. cranabia pitää kysellä huomenna, myyjä on ainakin asiansa osaava (atso viitanen)
mika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 620
Liittynyt: 27 Elo 2005, 14:25

Lukematon viestiKirjoittaja jiiässä » 24 Maalis 2006, 12:24

Millaset laakeroinnit Patujen puomeissa (201-202/202T-203/203T) malleissa nykyään on..?
Avatar
jiiässä
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 32
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 02:02
Paikkakunta: Tampere

Lukematon viestiKirjoittaja 8050 » 24 Maalis 2006, 22:20

mulla olis mielipide patusta :twisted: :twisted: mutta ei kehtaa laittaa näkyville :lol:
8050
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Elo 2005, 23:54
Paikkakunta: Äetsä

Lukematon viestiKirjoittaja teräsmies24E » 24 Maalis 2006, 22:58

8050 kirjoitti:mulla olis mielipide patusta :twisted: :twisted: mutta ei kehtaa laittaa näkyville :lol:
laita sitten mailina. Mutta totuus sen haluan kuulla.
teräsmies24E
Luokka: >500hv
 
Viestit: 551
Liittynyt: 07 Loka 2005, 22:56
Paikkakunta: Auranmaa

Lukematon viestiKirjoittaja 8050 » 31 Maalis 2006, 00:01

ei kannata ostaa maanantai päivän patua .....lueppa agrosta koittelemuksia viimeisen vuoden ajalta :(
8050
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Elo 2005, 23:54
Paikkakunta: Äetsä

Lukematon viestiKirjoittaja Wilpo » 31 Maalis 2006, 00:29

Vuoden vaihteessa tuli uus Patu 203T 8tn kärryillä.

Konetta koottaessa huommattiin, ettei aisanohjauksen suojakuori sovi ollenkaan paikoilleen. En tiedä oliko osa kokonaan jostain muista kärryistä, mutta joutui tekemään ite reiät pultteja varten oikeaan kohtaan, kun olivat niin pahasti vinksallaan. Toinen mikä tuli heti alkumetreillä oli, että kääntöroottoriin menevät hydrauliikkaletkujen liittimet olivat vialliset. Eivät pysyneet kiinni ollenkaan. Takuu kuitenkin korvasi nopeasti kaikki roottoriin menevät 4 letkua ja liittimet. Nyt pysyy kiinni.

Käytössä tämä kärry/kuormain toimivat hienosti. Venttiilistönä on mekaaninen sähköisellä on/off-ohjauksella. Puomistoon liikkeitä saa todella tarkasti ohjattua ja pehmeästi. Ei mitään nopeita rykäisyjä ilmene. Kokeilin muutama viikko sitten patruna kuormaajaa Y-maatalouden kevätpäivillä. En tiedä mistä johtui, mutta oli paljon vaikeampi hallita kuormainta, vaikka tämä oli samanlaisilla mekaanisella on/off-ohjauksella.

Jälkeenpäin tuli varusteena kuormaimeen jarrullinen kourankannatin. Tämä on hyvä varuste, rauhoittaa kummasti kouran heilumista ja tarkkuus senkun paranee.
Avatar
Wilpo
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1670
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 22:09
Paikkakunta: Marttila www.maatalousfoorum.fi

Lukematon viestiKirjoittaja jiiässä » 31 Maalis 2006, 13:45

Jälkeenpäin tuli varusteena kuormaimeen jarrullinen kourankannatin.


Mitäs tuommonen maksoi, onko paljon painavempi kuin tavallinen riiputin... ja mistä hommasit? Ois itelläkin vähän tarpeen...
Avatar
jiiässä
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 32
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 02:02
Paikkakunta: Tampere

Lukematon viestiKirjoittaja Valtra » 21 Huhti 2006, 00:25

mulla on Patu 425 kuormain ja Patu 8t vaunu vuosmalli 2006 ja kuormain pitäs uudistaa, olen vähän mietinyt Patu 203T
Valtra
Luokka: Polkutraktori
 
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 02:09



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

MAINOSPAIKKA