Kone-Agriassa maaperäklinikka lauantaina

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

TumppiW
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 360
Liittynyt: 07 Elo 2006, 11:03
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Kone-Agriassa maaperäklinikka lauantaina

Lukematon viesti Kirjoittaja TumppiW »

Pidämme yhdessä Reijo Käen kanssa maaperäklinikkaa lauantaina Kone-Agrian luomuseminaarin ympärillä.

Vaikka kyseessä on "luomuseminaari" ja maksajana MMM:n kustantama Luomuliiton asiantuntija-hanke, ei kannata säikähtää. Asia on hyödyllistä jokaiselle maanviljelijälle.

Jos mukaan tuo omia viljavuusnäytteitä, käymme niitä läpi kationinvaihtokyvyn kautta ja yritämme katsoa, onko maan kemia kohdillaan ja millainen on kunkin lohkon ravinteiden pidätyskyky. Annamme myös ehdotuksia korjaaviksi toimenpiteiksi kalkituksen, "kipsityksen" ja hivenlannoituksen suhteen.

Paikalle saa toki tuoda myös valokuvia ja jutella maan muokkauksesta.

Tervetuloa!

Lisätietoja lauantain luomuseminaarista:
http://www.koneagria.fi/index.php?page=la-27-10-2012