Sivu 8/8
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 02 Kesä 2008, 20:59
Kirjoittaja claas58
Sama se on täällä lounaassa meren lähellä. Alkukesästä ei vaan tahdo sataa. Vaikka kuinka lupaisivat vettä.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 02 Kesä 2008, 22:14
Kirjoittaja Jari
claas58 kirjoitti:Sama se on täällä lounaassa meren lähellä. Alkukesästä ei vaan tahdo sataa. Vaikka kuinka lupaisivat vettä.
Viime yönä tapahtui ihme,17mm vettä tässä kohtaa

Erittäin vaihtelevasti satoi,ukkosta oli molemmin puolin ja vettä tuli enemmänkin. Tuo kyllä täysin riittävä määrä,varsinkin kun lähes koko päivän pilvessä ja tihuutteli vettäkin lämmön ollessa aamupäivällä alle kympissä.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 02 Kesä 2008, 22:47
Kirjoittaja Make
Onneksi olkoon sitten. Tulee kohta 2 kuukautta viimeisestä yli 10 mm sateesta. Toukokuussa satoi kaksi kertaa: 2 mm ja 6 mm. Tää on aikalailla normaali kevätsää. Hallaa riitti normaalia pidempään.
Viikkoaikaa yhtenä aamuyönä olin siirtämässä sadetuslaitteita ja viiden sadetuskoneen kaari näkyi yhtäaikaa. Lisäksi yksi kone seisoi.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 02 Kesä 2008, 22:58
Kirjoittaja -jk-
Eipä tässäkään ole satanut kuin reilu 10mm toukokuussa kylmän jakson lopussa, mutta kyllä maassa kosteutta tuntuu olevan. 8ha rypsin uusintakylvöä tänään, reilu puolet alasta. Ei oiken tiedä mikä meni vikaan alkuun, ehkä maa oli kuitenkin märänpuoleista ja kylvö meni syvään?
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 02 Kesä 2008, 23:19
Kirjoittaja Agronautti
Kyllä ne ennusteet paikkansa piti että satoi lähes kokopäivän..
Aika jännästi on sateet menneet, melko tarkkaan viikon välein on satanut: 7.5, 18.5 lumisadetta&sadetta koko päivän, 27.5 sadepäivä ja tänään 2.6..
Accuweather.com:ista 15 pv ennusteen mukaan mun paikkakunnalle seuraava sade ensi sunnuntaina 8.6 ja sitten 15.6..

Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 02 Kesä 2008, 23:30
Kirjoittaja Make
Accuweather ei lupaa sadetta 14 vrk.

7. ja 14. päivä on pilvisiä, muuten aurinkoa
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 03 Kesä 2008, 00:03
Kirjoittaja masto
Joo ei hyvältä näytä täällä Liedon Yliskulmallakaan, 5mm tullu vettä pari viikkoa sitten. Sängestä tehdyissä maissa on kyllä kosteutta vielä mutta kynnökset alkaa olla kuivat. Syysviljamaassa näkyy viel rakeet ja värierot ovat suuria. Ohran oraissa pieni keltainen kärki, oisko pakkasen aikaansaannoksia. Ohrankin väri hailakan vihreä. Ainoastaan viimisenä kylvetty Belinda näyttää hyvältä.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 03 Kesä 2008, 08:20
Kirjoittaja kylmis
Mullakin on parhaat viljat viimeisenä kylvetty Belinda kaura. Kosteutta on maassa edelleen riittävästi, mutta jokseenkin laiskaa on kasvu. Kai se kylmä alku on jättänyt jotakin traumoja.
Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 03 Kesä 2008, 10:32
Kirjoittaja Agronautti
Make kirjoitti:Accuweather ei lupaa sadetta 14 vrk.

7. ja 14. päivä on pilvisiä, muuten aurinkoa
Aika kylmiä öitä lupaili Accu 15-17pv.. pari astetta plussaa, tarkoittanee alavilla mailla hallanvaaraa..

Re: Kylvöt 2008
Lähetetty: 03 Kesä 2008, 10:45
Kirjoittaja Rubinjo
Agronautti kirjoitti:Make kirjoitti:Accuweather ei lupaa sadetta 14 vrk.

7. ja 14. päivä on pilvisiä, muuten aurinkoa
Aika kylmiä öitä lupaili Accu 15-17pv.. pari astetta plussaa, tarkoittanee alavilla mailla hallanvaaraa..

Accu ennustaa ainaki tähän etelärannikolle aina 2-3 astetta liian kylmää.