Damagee...
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: Damagee...
Nyt jatkuvat taas polttoaineongelmat, tällä kertaa Daewoo S55 kaivuri kyseessä. Polttoainetankissa tavara oli ihan kumman hajuista ja näköistä vaaleanharmaata litkua tukkien suodattimen muutaman kerran ennenkuin huomasin asiaan. Polttoaineen vaihdosta huolimatta taas suodatin tukossa. Liekö joku maustanut edellisellä työmaalla keskustassa kaivurin tankin sisältöä jollakin tavoin? No kunhan päivä taas huomenna valaistuu niin pääsee tutkimaan konetta, jäi nimittäin äsken kauha kannon taakse pimeään metsänreunaan kun sammui kuin seinään. Kumma juttu kun kaivuria on tankattu samoista pytyistä kun traktoritkin ja niissä ei mitään häikkää löpössä.
-
Maajussi66
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 312
- Liittynyt: 02 Tammi 2010, 16:21
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Damagee...
Ei valitettavasti olisi ensimmäinen kerta kun laitetaan jotain ylimääräistä traktorin tai kaivurin tankkiin, jos se seisoo "julkisella" paikalla.
Keskustahommissa oleviin koneisiin tarttis varmaan hommata kunnon lukolla oleva korkki niin hidastaa edes vähän jos joku saa älyväläyksen
Keskustahommissa oleviin koneisiin tarttis varmaan hommata kunnon lukolla oleva korkki niin hidastaa edes vähän jos joku saa älyväläyksen
Re: Damagee...
Olisiko neljä vuotta sitten kun tuli hommaa samaiseen kaivuriin kun joku älykääpiö oli pudottanut pari kourallista sepeliä polttoainetankkiin. Lukko on korkissa mutta en ole lukinnut kun sitten ei niin helposti hajoteta kun saa löpöt pöllittyä helpolla. Kerran on löpöt lähteneet tankista viime kesänä, ja niin sivussa oli kone että ihmettelen että sellaisessa paikassa joku polttoainetta vei. Onneksi ei ollut kuin n. 15 litraa tankissa silloin kun koitan pitää tankin aika kuivana koneen jäädessä työmaalle.Maajussi66 kirjoitti:Ei valitettavasti olisi ensimmäinen kerta kun laitetaan jotain ylimääräistä traktorin tai kaivurin tankkiin, jos se seisoo "julkisella" paikalla.
Keskustahommissa oleviin koneisiin tarttis varmaan hommata kunnon lukolla oleva korkki niin hidastaa edes vähän jos joku saa älyväläyksen
-
TDK
- Luokka: 75 hv., takaveto
- Viestit: 91
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 22:32
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Damagee...
Täälläpäin oli viime kesänä yhden urakoitsijan uuden koneen hydrauliikkasäiliöön, jäähdyttäjään ja moottoriin laitettu hiekkaa. Tankkiin ei oltu koskettu. Meni ainaki pumput ja moottori entiseksi muistaakseni myös venttiilipöytään tuli jotain. Kaiken huipuksi konetta ihmetellyt kuski sai palovammoja kun jäähdyttäjän korkki ampui huis hiiteen.
Eli tankkiin laitettu sonta on minusta sairasta pilaa, mutta muualle sotkittu sonta on jo ihan puhdasta ilkivaltaa.
Eli tankkiin laitettu sonta on minusta sairasta pilaa, mutta muualle sotkittu sonta on jo ihan puhdasta ilkivaltaa.
Re: Damagee...
Nyt toimii jo Daewoo, mutta meni jokunen tunti aikaa hukkaan, 30 litraa löpöä jäteöljyksi ja kolme suodatinta. Ja hommat päivän myöhässä kaikki. Onneksi on mekaanisella rivipumpulla tämä moottori niin ei tule ihan heti vaurioita vaikka oudompaakin tavaraa polttoaineen seassa olisi.
Re: Damagee...
nelisiipisistä kvernelandin sarka-auroista tukipyörän akseli poikki. Ei se neljännen siiven ylösnostaminen hankalasti kynnettävälle lohkolle ollutkaan varmaan niin hyvä idea.
Mitähän mahtaa maksaa uusi akselitappi. Oli vähän haastavan oloinen saada hitsaamalla kasaan.
Re: Damagee...
Olip kirottu kalliosaareke jurttimaassa. Minen toiseksi viimeistä kertaa yläpuolelta alkoi ympärillä näkyä usvaa. Naattiruuvin välissä kivi ja remmi savusi. Tuo on vielä ihan normi homma, käy parikertaa syksyssä.
Viimeisellä kerralla yläpuolelta kiilautui 50 kilonen kivi keskimmäiselle vantaalle. Siinä sitä sitten miehissä kitkutettiin pois. Sisäänheittäjän kumiläpät menivät entisiksi. Täryn remmin jäänteet olivat sulaneet tiuksti siivapyörään kiinni.
Alapuolelta viimeisellä kerralla putosi vannaspyörä lähteensilmään. Ei yllättäen liikkunut mihinkään vaikka aivan kuivaa peltoa kaikkien muiden pyörien alla. Säiliö oli aivan täynnä, joten haettiin kärryt ja tyhjennettiin säiliö. Säiliöntyhjennys ei lähtenyt millään käyntiin. Pyörän pudotessa oli jotain pudonnut hätäseisvaijerin päälle ja laukaissut hätäpysäytyksen päälle. Samasta syystä oli myös nostokoneen pyörän veto poissa pelistä. Selvitti myös, miksi kone yleensä jäi kiinni. Säiliön tyhjennyksen jälkeen koneen vedon avulla lähti kuin tyhjäää vaan irti. Seuraavaksi ei vannas pysynyt ylhäällä, eikä kone pysähtynyt kun vantaan nosti ylös. Vantaan yläasennon tunnistin oli liikahtanut rytäkässä pois paikoiltaan.
Saarekken takaa menin viimeistä kertaa alas. Koneen silppurin pyörä kökötti naatin seassa. oli edellisellä kierroksella laakeri antautunut.
Viimeisellä kerralla yläpuolelta kiilautui 50 kilonen kivi keskimmäiselle vantaalle. Siinä sitä sitten miehissä kitkutettiin pois. Sisäänheittäjän kumiläpät menivät entisiksi. Täryn remmin jäänteet olivat sulaneet tiuksti siivapyörään kiinni.
Alapuolelta viimeisellä kerralla putosi vannaspyörä lähteensilmään. Ei yllättäen liikkunut mihinkään vaikka aivan kuivaa peltoa kaikkien muiden pyörien alla. Säiliö oli aivan täynnä, joten haettiin kärryt ja tyhjennettiin säiliö. Säiliöntyhjennys ei lähtenyt millään käyntiin. Pyörän pudotessa oli jotain pudonnut hätäseisvaijerin päälle ja laukaissut hätäpysäytyksen päälle. Samasta syystä oli myös nostokoneen pyörän veto poissa pelistä. Selvitti myös, miksi kone yleensä jäi kiinni. Säiliön tyhjennyksen jälkeen koneen vedon avulla lähti kuin tyhjäää vaan irti. Seuraavaksi ei vannas pysynyt ylhäällä, eikä kone pysähtynyt kun vantaan nosti ylös. Vantaan yläasennon tunnistin oli liikahtanut rytäkässä pois paikoiltaan.
Saarekken takaa menin viimeistä kertaa alas. Koneen silppurin pyörä kökötti naatin seassa. oli edellisellä kierroksella laakeri antautunut.
Re: Damagee...
Kannattaa varmaan sorvauttaa pajalla.? varaosa maksaa hunajaa ja voi kestää kuukausia tulla, jos edes saa. Agrimarket kun luopui kvernen myynnistä niin tukipyöriä oli takapihalla kasa.gragster kirjoitti:Mitähän mahtaa maksaa uusi akselitappi. Oli vähän haastavan oloinen saada hitsaamalla kasaan.
Re: Damagee...
179e uus akselitappimasto kirjoitti:Kannattaa varmaan sorvauttaa pajalla.? varaosa maksaa hunajaa ja voi kestää kuukausia tulla, jos edes saa. Agrimarket kun luopui kvernen myynnistä niin tukipyöriä oli takapihalla kasa.gragster kirjoitti:Mitähän mahtaa maksaa uusi akselitappi. Oli vähän haastavan oloinen saada hitsaamalla kasaan.
Re: Damagee...
Toivotaan että navassa riittään kantavuus,tukipyörään saattaa kohdistua yllättävän isoja voimia.gragster kirjoitti:179e uus akselitappimasto kirjoitti:Kannattaa varmaan sorvauttaa pajalla.? varaosa maksaa hunajaa ja voi kestää kuukausia tulla, jos edes saa. Agrimarket kun luopui kvernen myynnistä niin tukipyöriä oli takapihalla kasa.gragster kirjoitti:Mitähän mahtaa maksaa uusi akselitappi. Oli vähän haastavan oloinen saada hitsaamalla kasaan.Heitin sitte koko renkaan mäkeen ja hain ikh:lta mönkkärin kärryn navan missä oli just sopivan kokoinen 32mm tappi siihen reikään. Hitsasin sen kiinni ja hommasin siihen käytetyn auton peltivanteen kumeineen. Napa 26e + rengas 15e ja on ainaki toistaseks kestäny hyvin. Oli oikee nastarengas nii pitää talvellaki
Re: Damagee...
400kg 20km/h oli luvattu tuolle kantavuutta mikä kuulosti itellekki aika pieneltä. Ei ollut paikallisessa kaupassa muuta tarjolla ja seuraavat 50km päässä joten tuolla mentiin ja ainakin vielä kestänyt.
Re: Damagee...
Ehdottomasti toivotaan että kestää jatkossakin.gragster kirjoitti:400kg 20km/h oli luvattu tuolle kantavuutta mikä kuulosti itellekki aika pieneltä. Ei ollut paikallisessa kaupassa muuta tarjolla ja seuraavat 50km päässä joten tuolla mentiin ja ainakin vielä kestänyt.
-
LihavaPoika
- Luokka: 75 hv., takaveto
- Viestit: 83
- Liittynyt: 17 Tammi 2011, 14:14
Re: Damagee...
TM ulosottoakseli hölkkäsi sentin verran pituus suunnassa. Lukkorengas poikki vaati perärepun irroittamisen. Samalla uusi stefa kun vaihto onnistuu sisäpuolelta. Fiat mainen rakenne.
4h oltiin pajalla itte kaverina ruuvaamassa, jarrutkin ilmattiin ja oikaistiin se sivurajoittajakin samalla. Nostosylinterissä perk**** naarmu en tiedä mikä aiheuttanut pilkkii aikalaillakin.
Factracistä paloi hytin johtosarja nyt Ilmajoen suunnilla sepitettävänä vakuutuksen piikkiin.
Ensimmäinen hytin johtosarja näihin vehkeisiin kyseisessä firmassa kuitenkin Suomen ykkös huolto västäräkille.
4h oltiin pajalla itte kaverina ruuvaamassa, jarrutkin ilmattiin ja oikaistiin se sivurajoittajakin samalla. Nostosylinterissä perk**** naarmu en tiedä mikä aiheuttanut pilkkii aikalaillakin.
Factracistä paloi hytin johtosarja nyt Ilmajoen suunnilla sepitettävänä vakuutuksen piikkiin.
Ensimmäinen hytin johtosarja näihin vehkeisiin kyseisessä firmassa kuitenkin Suomen ykkös huolto västäräkille.
Re: Damagee...
Pitkään pikku hiljaa kadonneen jäähdytinnesteen mysteeri ratkesi, luultavasti. Ei ollut kansivika kuten jo ehti pelkäämään vaan jäähdyttäjä tihkui, lopussa jo aidosti vuoti. Noh, ei siinä mitään mutta kun uuden jäähdyttäjän hinta, 1,3 keur
Jumaleissöns sentään, kullastako lienee nykyjäähdyttäjät tehty! Ei näillä 2000 luvun vehkeillä ole oikeasti vara viljellä maata, saa jonkun hehtaarin korjata satoa ennenkuin noinkin perusvaraosan hinta on tienattu.... Onhan toi kone tietenkin jo 7 vuotta vanha ja rontti 3 tuhatta tuntia mittarissa. On kyllä laitevalmistajilta kadonnut pallo hallusta ja pahasti. Jos joku olisi 20 vuotta sitten sanonu sijottaneensa yli 7 tmk jäähdyttäjään niin valkotakkiset ois hakenu joutuin hoitoon...
Jumaleissöns sentään, kullastako lienee nykyjäähdyttäjät tehty! Ei näillä 2000 luvun vehkeillä ole oikeasti vara viljellä maata, saa jonkun hehtaarin korjata satoa ennenkuin noinkin perusvaraosan hinta on tienattu.... Onhan toi kone tietenkin jo 7 vuotta vanha ja rontti 3 tuhatta tuntia mittarissa. On kyllä laitevalmistajilta kadonnut pallo hallusta ja pahasti. Jos joku olisi 20 vuotta sitten sanonu sijottaneensa yli 7 tmk jäähdyttäjään niin valkotakkiset ois hakenu joutuin hoitoon...
-
meijerikkö
- Luokka: yli 150 hv
- Viestit: 166
- Liittynyt: 18 Marras 2008, 19:32
- Paikkakunta: Häme
Re: Damagee...
Kannataiskohan suunnata katse peräti ulkomaille.
Nää varaosat on Suomessa hinnoteltu niin törkeesti,
ettei mitään rajaa. Kun uusien koneiden kauppa ei käy
riittävän hyvin, voi tiliä tehdä vara-osilla.
Nää varaosat on Suomessa hinnoteltu niin törkeesti,
ettei mitään rajaa. Kun uusien koneiden kauppa ei käy
riittävän hyvin, voi tiliä tehdä vara-osilla.