Sivu 2/3
Lähetetty: 26 Helmi 2006, 19:44
Kirjoittaja 6265
meiltä taas löytyy junkkari 90 millä ajetaan kaikkea mahdollista ja viljan siirtoon vanhat ryskyt joittenka mallia en muista.
Lähetetty: 26 Helmi 2006, 20:09
Kirjoittaja MB TRAC
6 T Velsat omistan,kerran näin viimevuonna niitä,5vuotta jo naapurilla olleet katon alla. Viljakärryt Ford Trader tehty perushuolto v.89
Asianajokärryt 16 T Tebbe v.2001 hydr.jarruin
Peku 12 T tukkikärryt ilmajarruin
Pikkuisia panelinsiirtokärryä paketti/k-autopohjaisia.
Belarus heinäkärry
Betford vaihtolava joka eniten käytössä.
3 akselisia k-autoja useita odottamassa traktorikäyttöä.
Finn-york (-72suomalainen) 20T vankkurikärry, josta kaveri sai aisan solmuun belaruksen kanssa.Muuten selvinnyt rengastöillä.
Lähetetty: 27 Helmi 2006, 18:56
Kirjoittaja Ande
1-akseliset 7tn velsa viljakärryt,
velsa 95 viljakärryt,
betfoortin alustaaset 1-akseliset 15m3 viljakärryt,
2kpl zilin maastokuorma-auton alustaisia 14m3 vilja/rehukärryjä,
scanian alustaiset 24m3 viljakärryt,
scanian vetävällä ja jarruttavalla alustalla 10m3 lämpeevä maakärry,
palmu 12m3 lietekärry,
10m3 kierukkakärry,
tempo 7tn paskakärry joka ollut koko ikänsä kesäisin niittoruokinnas,
joku itetehty paalikärry 3x7m lepakko lavalla,
lavetti scania/siimet vankkurityylinen joka tosin ei oma vaan ollu kaverilta lainas viimeset 5v,
Lähetetty: 27 Helmi 2006, 22:38
Kirjoittaja pietj-2e
Kärreissä löytyy. Se on hyvä kun itse tekee, niin saa juuri sellaisia kun sattuu tulemaan. Valmiina ostettuja aihioita Sarmat 13m3, Rysky 13m3 täyttövaunu, Jalkalavavaunu venäläisellä raskaalla telillä, itse tehty runko,Toinen jalkalava-alusta ohjautuvalla telillä ja 710 elsseillä, hydr.jousitus ja aisa, molempiin sopii vakiovaihtolavat, mm.lietesäiliö johon tulee Kimadan letkulevitin, paalilava7m viljalava 13m3. Sitten on Jf es3500, finntempo 12m3, sekä lisäksi erilaisia paali- puutavara- sonta- vilja- ym kärrejä 14 kpl

Lähetetty: 28 Helmi 2006, 13:50
Kirjoittaja Jorma
60-luvulta alkaen; KipaII, 7tn/8m3, sylinteri, renkaat, laidat ja pohja uusittu kertaalleen. Yleiskäytössä edelleen. Oranssi Kipa 70-luvulta, 7tn/10m3 tässä on Jussi-ruuvi kiinteästi asennettuna. Renkaat ja pyöränlaakerit vaihdettu kertaalleen. "Pakollinen" autosta tehty mersu-kärry, tilavuus 12m3, jarrut löytyy ja matalat laidatkin. Kipa 160 16tn/21m3,jarrut on. Pääasiallisena viljakärrynä. Pari pyörännapaa ja laakeria on hajonnut.
Lähetetty: 28 Helmi 2006, 15:30
Kirjoittaja hullujussi
120 tuhti tuosta 90-luvun alusta telikarry.
Sitte kaks pienempää (60) kait vanhoja, joihin hitsattiin kiinteät laidat niiden läkkipeltien tilalla, yksiakselisia.
Ja ite tehty 14 kuution rautalaitakarry, alusta loppuun ite, kuonakarry belarus ja kuormauton pohjasta tehty paalulavetti, sekä mettäkärry, joka myös on kuormaauton pohjasta muuten hyvä mut kuormatilan pohja liian korkealla.
Lähetetty: 28 Helmi 2006, 23:18
Kirjoittaja aurauskeppi
Tuhti 75, 85, 100
Metsäkärry tehty omasta pääs.. ei vaan teräksestä.
Pienimmät tuhdit alkaa olemaan ihan turhat ja tarvis jonkun 15 kuution kärryn.
Meinasi unohtua vanhus: Teho-Tume täyttövaunu noin vuodelta -72, ikikärry joka on tosi monikäyttöinen rakennustelineestä pensasaitojen leikkuuseen ja latojen nostoon..ym. Murtolan tilan galleriassa taisi kuvakin vilahtaa, nätiksi oli laitettu siellä.
Lähetetty: 06 Maalis 2006, 16:55
Kirjoittaja Maruko
Tuhti 110 (sekalainen kuljetus)
Tuhti WS 120D (sora, aumamuovi ja kannot suolta)
12metrin paalivankkuri (ruokohelpipaalit)
turvekärryt: 47kuution kihniöläinen ja junakärryt
Lähetetty: 06 Maalis 2006, 19:58
Kirjoittaja 305
kottikärrit

ai niin ja 5t velsa
Kärrit
Lähetetty: 07 Maalis 2006, 18:06
Kirjoittaja Chevy Chase
Kärryjä kaikenlaisia, mutta kehuisin vähän edullista TEKOA. Ensimmäinen kimppana jurtille, kokemusten rohkaisemana toinen, eikä kaduta. Kahdella TEKOLLA n. 4 miljoonaa kg jurttia syksyssä aumaan, muutama sepeli kuorma ja tietenkin ne raskaat vehnät noin 200 tn/v/kärry. Kummit kuluu, mutta toinen jousitelinen säästää niitäkin. Kerrankin hinta/laatusuhde kohdallaan.

Lähetetty: 07 Maalis 2006, 20:26
Kirjoittaja Make
Rysky 6 t, Pehtoori 90, Kire SK 15, Bedfordista tehdyt vetävät, Parit kipittömät auton alustoista. JF AV 35, JF AV 50, puolikas JF ST 9500, Sukkela 8000, Kolmannes Teko 14t maansiirto, neljännes Vepi 8600.
Lähetetty: 31 Maalis 2006, 22:19
Kirjoittaja JarJar
Tuhtit W120 vm. 03 ja W90 vm. 00, hyvin kestäneet, 120:siin TuplaJussi varustus
Rysky 80 vm. 83, laakerivikaa, kippi meinannut tulla lavasta läpi, lavan reunat hieman mädät=laidat ei oikee tahdo pysyy kuosissa
Polmot 8t vm. noin 90, kipin letku katkennut kippi ylhäällä muuten pelanneet moitteetta
Tempo 11m3 lietekärry, toiminut hintaansa nähden hyvin
Tempo 10m3 lantakärry, toiminut hintaansa nähden hyvin, pohjakuljettimen hydraulimoottori haljennut, yksi pyörä irronnut laakeroinnista (ei oikee vauhtia kestä)
Hakki 6t mettäkärry
Tuhtit ykspyöräset (n. 5t) vm. jotakin -60, yhdet laidat mädäntyneet, renkaat ajettu kertaalleen loppuu
Tarvetta olisi isommille viljakärreille. Kuorma-auton perästä tehdyille tai esim. tuhti w170...Edullisia voi tarjota

Lähetetty: 01 Huhti 2006, 19:46
Kirjoittaja MB TRAC
EDULLISIA , juuri kaveri kyseli 10 kuution kärryä max.1500
Nettikoneessa on kaupan Tuhtin 85 kärryt,20 vuotta opetettu työlle VAIN 5000
Aikoinaan oli tarjolla ryssäjätit jotka eivät olleet sopineen junaradan alta, autoilija ohjasi vanhasta muistista tunneliin..... vakuutusyhtiö kauppasi niitä 11000 mk hintaa mutta naapuri ei ostanut NIIN kalliita kun oli kulmakin kurtussa.
Olivat ensimmäiset itämaiset viljakärrit joiden hinta oli yli 20000mk.
Äkkiseltään ei tule mieleen muita koneita missä hinta olisi noussut yhtänopeasti.
Lähetetty: 03 Huhti 2006, 10:55
Kirjoittaja AATU
Paras kärry on 4tn wecman(Tuhti) vm. 65. Tästäkärrystä ei tahdo tulla loppua millään,tarkoitan runkoa ja akselia. Renkaat ja laidat on tosin uusittu.
Sitten löytyy Junkkari 90 ja Nokka 750 lantakärry sekä vanha Esa paalikärrynä.
Lähetetty: 03 Huhti 2006, 21:46
Kirjoittaja Valmetti mies
...............