Sivu 2/3
Lähetetty: 06 Heinä 2006, 17:25
Kirjoittaja Murtola_Lasse
Meillä oli yli 40 v. sitten kuivurin täytössä Ara:n 4" viljakierukka, joka tuoreessa viljassa paakkuuntui sisältä piukkaan. Otettiin kierukasta ruuvi pois, sisälle polttoainetta ja ulos pystysuoraan ja valkia alapäähän. Paloi sisältä puhtaaksi kovalla vedolla.
Aran kierukan ulkovaippa on paksuhkoa tuubiputkea.
Kierukka on edelleen käytössä apuna peittauksessa.
Suoravetoista kierukkaa pidän paloturvallisempana kuin remmivetoista.
Lähetetty: 07 Heinä 2006, 13:30
Kirjoittaja Carnivor
Jari kirjoitti:
Sehän on suoravetoinen joten voimaa ei huku välityksiin. Mutta epäilen minäkin tai pyörii mutta täys ruuvia saattaa jäädä käynnistymättä, huomattavasti lyhyempikin lähtee tahkeasti käyntiin mikäli ruuvissa tavaraa ja seisonut pitkään ts. vilja hiukan turvonnut syöttöpäässä.
Käynnistyminenhän riippuu vääntömomentista. Eikös suoravetoisessa matakierroksisessa moottorissa ole suurempi vääntömonentti kuin normaalinopeuksisessa saman tehoisessa moottorissa?
Jos ruuvia voi pyörittää taaksepäin niin sen saa kätevästi tyhjäksi jos siihen laittaa suunnanvaihtokytkimen.
Lähetetty: 09 Heinä 2006, 14:01
Kirjoittaja Kaupoi
Carnivor kirjoitti:Käynnistyminenhän riippuu vääntömomentista. Eikös suoravetoisessa matakierroksisessa moottorissa ole suurempi vääntömonentti kuin normaalinopeuksisessa saman tehoisessa moottorissa?
Luonnollisesti. Mutta nopiaa pyörivän kierroksethan puotetaan remmivälityksellä, jollonka ruuviin välittyvä vääntömomentti nousee.
Carnivor kirjoitti:Jos ruuvia voi pyörittää taaksepäin niin sen saa kätevästi tyhjäksi jos siihen laittaa suunnanvaihtokytkimen.
Mutta jonnekkinhan sen ruuvissa olevan tavaran on silti päästävä purkautumaan.
Lähetetty: 09 Heinä 2006, 16:44
Kirjoittaja KAMPIAKSELI
5,5 kannattaa laittaa kulukee jyvät kunnolla, en muista mikä meillä on

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 22:32
Kirjoittaja maamies
Ilmeisesti olet valintasi tehny. Saa laittaa kuvia. Kuinka pitkä oli toimitusaika?

<-- kysyvä ei tieltä eksy

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 23:24
Kirjoittaja Kaupoi
maamies kirjoitti:Ilmeisesti olet valintasi tehny. Saa laittaa kuvia. Kuinka pitkä oli toimitusaika?
Mikäli mua tarkotit...Tänään tuli Nuujan ruuvit. Toimitusaika 11vrk, sisältäen 2 viikonloppua.
Lähetetty: 19 Heinä 2006, 08:33
Kirjoittaja maamies
Kaupoi kirjoitti:maamies kirjoitti:Ilmeisesti olet valintasi tehny. Saa laittaa kuvia. Kuinka pitkä oli toimitusaika?
Mikäli mua tarkotit...Tänään tuli Nuujan ruuvit. Toimitusaika 11vrk, sisältäen 2 viikonloppua.
Juu, ei kauan kestänyt jos niitä kuitenkin piti vielä tehdä/muokata

Lähetetty: 19 Heinä 2006, 10:54
Kirjoittaja marklain
Mihinkäs käyttöön noi ruuvit on oikein tulossa?
Lähinnä vaan kiinnostaa, mitäs uutta Kaupoi on tekemässä
Tuleeko Viljasiilon täyttöön vai purkuun?
Lähetetty: 19 Heinä 2006, 16:52
Kirjoittaja Kaupoi
marklain kirjoitti:Lähinnä vaan kiinnostaa, mitäs uutta Kaupoi on tekemässä
Tuleeko Viljasiilon täyttöön vai purkuun?
Uuteen vilijapönttöön; täyttöön 12,4m 4kW ja purkuun 8,5m 4kW.

Kuva pystytysvaiheesta.
Lähetetty: 29 Heinä 2006, 15:44
Kirjoittaja mutajussi
Mulla on Samin 150mm "kanuuna" jolla ruuvaan jyvät siiloon. Pituutta ruuvilla taitaa olla 12m. Ruuvi on mekoisen pystyssä kun siilon pahalaiset ovat sen verran korkeita ettei meinaa ylettyä päälle asti. Moottorina on 5.5kW sähkömoottori. en ole koskaan kellottanut aikaa mutta meikäläiselle riittävä vauhti. (Yksi siilo vetää 18,6 mottia eikä sitä täyttöä joudu kokopäivää kyttäämään

.)
Lähetetty: 29 Heinä 2006, 16:10
Kirjoittaja Kaupoi
Lähetetty: 29 Heinä 2006, 18:10
Kirjoittaja maamies
Tossahan on 3 kpl neljän metrin tukematonta osaa(vaikka onkin yhtenäinen koko putki). Onko se maksimi mikä voi olla tukematta?
Lähetetty: 29 Heinä 2006, 18:13
Kirjoittaja maamies
oNKO toi neljä metriä maksimi mikä voi olla tukematta

Lähetetty: 29 Heinä 2006, 19:37
Kirjoittaja Kaupoi
Emmä tiiä mikä se maksimi on, ja kuka sen maksimin määrää. Mä nyt laitoin ton verran tukia. Tukien välit on vähä alle 4m. Mepun U-ruuveissa oli suositus, että ei yli 4m tukien väli.
Lähetetty: 03 Elo 2006, 16:11
Kirjoittaja andypoge
Onkos kellään mitään nyrkkisääntöä miten säätäisi pönttösiilon tyhjennysruuvin pohjaläpän? Oli viime talvena ekalla tyhjennyksellä avuttoman hidas ja tarvis saada lisää auki. Vaan kuinka paljon uskaltaa avata, ettei mene talvella juntturaan? Oliskohan ollut 350 mm max. aukeama...(SAMI).