Sivu 2/3

Lähetetty: 07 Syys 2006, 18:15
Kirjoittaja zuukke
Kaupoi kirjoitti:
Radon kirjoitti:Tänne tuli vaan 122€.. taas sorretaan
No muttaku minen oo saanu senttiäkään...
mikäs siinä sitten tarkastajia odotellessa? :roll:

Lähetetty: 07 Syys 2006, 18:57
Kirjoittaja aurauskeppi
Vuntsikaa mikä byrokratia pyörii tämän ympärillä. Huh huh.

Hämmentää, että kaikkien tilojen tukia on ensin vähennetty 3% sitten kaikille palautetaan 150 €, tämä on kyllä vaihteeksi pienimmille plussaa.
Miksiköhän radon sait vähemmän? Varmaan et ole kirkossa käynyt.

Lähetetty: 07 Syys 2006, 19:14
Kirjoittaja turkki
zuukke kirjoitti:
Kaupoi kirjoitti:
Radon kirjoitti:Tänne tuli vaan 122€.. taas sorretaan
No muttaku minen oo saanu senttiäkään...
mikäs siinä sitten tarkastajia odotellessa? :roll:
Tuo modulaatioraha on vuoden 2005 tukea joten tuskin sen maksaminen voi enää olla tarkastuksista kiinni. Alkaa olla vähän myöhäistä tarkastella toissakesäisiä kasvustoja...

Lähetetty: 07 Syys 2006, 19:21
Kirjoittaja Sepe
-Justus- kirjoitti:Vuntsikaa mikä byrokratia pyörii tämän ympärillä. Huh huh.

Hämmentää, että kaikkien tilojen tukia on ensin vähennetty 3% sitten kaikille palautetaan 150 €, tämä on kyllä vaihteeksi pienimmille plussaa.
Miksiköhän radon sait vähemmän? Varmaan et ole kirkossa käynyt.
Jos leikattu 3% on alle 150 niin maksetaan leikkauksen mukaisesti ja jos yli 150 vaan toi 150.Eli ne jotka on saanu palautusta 150 on tässä kärsijöitä .

Lähetetty: 07 Syys 2006, 19:45
Kirjoittaja Tutti
Sepe kirjoitti:
-Justus- kirjoitti:Vuntsikaa mikä byrokratia pyörii tämän ympärillä. Huh huh.

Hämmentää, että kaikkien tilojen tukia on ensin vähennetty 3% sitten kaikille palautetaan 150 €, tämä on kyllä vaihteeksi pienimmille plussaa.
Miksiköhän radon sait vähemmän? Varmaan et ole kirkossa käynyt.
Jos leikattu 3% on alle 150 niin maksetaan leikkauksen mukaisesti ja jos yli 150 vaan toi 150.Eli ne jotka on saanu palautusta 150 on tässä kärsijöitä .
Mielenkiintonen säätö kyllä tässäkin kyseessä. Varmaan on jatkossakin tulossa jotn vastaavaa. Iilmeisesti niin kauan kun byrokratia moduloi modulaation palautuksen olemattomiin. Mä ymmärrän kyllä modulaatiolla ihan muuta kuin tukileikkauksia.
Tulee byrokratia meille entistä kalliimmaksi koko ajan.

Lähetetty: 07 Syys 2006, 21:15
Kirjoittaja Jari
Sepe kirjoitti:
-Justus- kirjoitti:Vuntsikaa mikä byrokratia pyörii tämän ympärillä. Huh huh.

Hämmentää, että kaikkien tilojen tukia on ensin vähennetty 3% sitten kaikille palautetaan 150 €, tämä on kyllä vaihteeksi pienimmille plussaa.
Miksiköhän radon sait vähemmän? Varmaan et ole kirkossa käynyt.
Jos leikattu 3% on alle 150 niin maksetaan leikkauksen mukaisesti ja jos yli 150 vaan toi 150.Eli ne jotka on saanu palautusta 150 on tässä kärsijöitä .
Mistä tuista tuo leikattu summa koostuu?

Lähetetty: 07 Syys 2006, 22:08
Kirjoittaja rysler
Tälläistä tietoa tuli postissa
Modulaation lisämäärä, vuosi 2005 ja sitten summa perässä.

Mistäs hyvästä tämä tulikaan???

VASTAUS:

Modulaatio on sitä cap-tuen leikkausta, joka viime vuonna oli 3, tänä vuonna 4 ja ens vuodesta eteenpäin 5 %. Viime vuonna leikattiin heti päältä pois kaikista cap-tuista 3%, mutta luvattiin palauttaa 5000 euroon asti leikattua osuutta. Nyt kun on lopullisesti laskettu, paljonko tiloille on tullut cap-tukea viime vuodelta, niin nyt palautetaan 5000 euron captukea vastaava määrä takaisin, mutta 5000 euron ylittävän osuuden leikkaus jää EU:n kassaan.

Jos cap-tukea on myönnetty 5000 euroa tai enemmän, tila saa viime vuodelta 150 euroa palautuksen. Alle 5000 euron tilat saavat kaiken leikatun takaisin, mikä on kuitekin alle 150 euroa.

Lähetetty: 08 Syys 2006, 09:18
Kirjoittaja Sepe
rysler kirjoitti:Tälläistä tietoa tuli postissa
Modulaation lisämäärä, vuosi 2005 ja sitten summa perässä.

Mistäs hyvästä tämä tulikaan???

VASTAUS:

Modulaatio on sitä cap-tuen leikkausta, joka viime vuonna oli 3, tänä vuonna 4 ja ens vuodesta eteenpäin 5 %.
---Onneksi 100 prosenttiin on vielä matkaa... :lol:
rysler kirjoitti:Viime vuonna leikattiin heti päältä pois kaikista cap-tuista 3%, mutta luvattiin palauttaa 5000 euroon asti leikattua osuutta. Nyt kun on lopullisesti laskettu, paljonko tiloille on tullut cap-tukea viime vuodelta, niin nyt palautetaan 5000 euron captukea vastaava määrä takaisin, mutta 5000 euron ylittävän osuuden leikkaus jää EU:n kassaan.

Jos cap-tukea on myönnetty 5000 euroa tai enemmän, tila saa viime vuodelta 150 euroa palautuksen. Alle 5000 euron tilat saavat kaiken leikatun takaisin, mikä on kuitekin alle 150 euroa.

Lähetetty: 13 Syys 2006, 20:06
Kirjoittaja O.J.
Tänään tuli postissa ilmoitus. Lfa- ja ymp.tuet maksetaan 20.9.

Kieltämättä nuo tulevat hyvällä hetkellä, hallin tarvikelaskut eräytyvät samoina päivinä 8)

Lähetetty: 13 Syys 2006, 20:28
Kirjoittaja zuukke
Sepe kirjoitti: ---Onneksi 100 prosenttiin on vielä matkaa... :lol:
kieltämättä. ei saavuta koskaan 100 prosenttia. :lol: 99% voi tietysti tulla aika äkkiä.

Lähetetty: 13 Syys 2006, 22:59
Kirjoittaja Sepe
O.J. kirjoitti:Tänään tuli postissa ilmoitus. Lfa- ja ymp.tuet maksetaan 20.9.

Kieltämättä nuo tulevat hyvällä hetkellä, hallin tarvikelaskut eräytyvät samoina päivinä 8)
Jep Jep... Jukottimeen kanssa tuntuu uppoavan euroja tänä syksynä. Kummasti paskaraudan arvo muuttuu kun se käy Mynämäellä. :evil:

Lähetetty: 20 Syys 2006, 21:02
Kirjoittaja O.J.
Piti tulla tänään nuo yllämainitut, sekä erityisymp.tuki ja maidon tuotantotuki. Tilille ei kuitenkaan ole tullut senttiäkään...

Lähetetty: 20 Syys 2006, 21:18
Kirjoittaja rysler
O.J. kirjoitti:Piti tulla tänään nuo yllämainitut, sekä erityisymp.tuki ja maidon tuotantotuki. Tilille ei kuitenkaan ole tullut senttiäkään...
Ei niitä ole luvattu tilille tänään.Vaan maksetaan valtion tililtä 20,09

Lähetetty: 20 Syys 2006, 21:58
Kirjoittaja O.J.
rysler kirjoitti:
O.J. kirjoitti:Piti tulla tänään nuo yllämainitut, sekä erityisymp.tuki ja maidon tuotantotuki. Tilille ei kuitenkaan ole tullut senttiäkään...
Ei niitä ole luvattu tilille tänään.Vaan maksetaan valtion tililtä 20,09
No eikös Suomessa pitäis pankkien väliset tapahtumat toimia ilman viivettä?

Lähetetty: 20 Syys 2006, 22:07
Kirjoittaja Tutti
O.J. kirjoitti:
No eikös Suomessa pitäis pankkien väliset tapahtumat toimia ilman viivettä?
Kyllä siirroissa väh. vrk:n viive yleensä on. Pankit tekee tilin tuolla.