Viljankuivaamon roskakärry

Keskustelua maatalouden tuotantorakennukista ja niihin liittyvistä koneista, asioista ja ratkaisuista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

Missä hinnoissa pyörii nuo syklonit? Meillä on menny suoraan mettänreunaan rojut mutta nyt olisi halua vähän siistiä nurkkia ja on ollu mielessä monesti.
Voiko esiputsarin ja pohjaimurin yhdistää samaan sykloniin? Ilmamäärä on jo hurja..
Itse kuivurin poistoputkesta ei tulekaan niin paljoa mujua että haittaisi.
khd
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja khd »

phsalo kirjoitti:säkit ollaan omaan metsään tyhjennetty. edellisenä vuonna tuli polttamistakin kokeiltua stokerissa, mut ei siitä mitään tullu.. tarttis olla liikkuva arina..
Mitäs muut noille visusti kerätyille roskille tekee?
phsalo
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja phsalo »

-Justus- kirjoitti:Missä hinnoissa pyörii nuo syklonit?
Voiko esiputsarin ja pohjaimurin yhdistää samaan sykloniin?
Muistaakseni 400e verollisena.. Voi yhdistää molemmat sykloniin. Itsellä ei ole yhdistetty koska sykloni on yläkerrassa sisällä, mutta olen kyllä nähnyt et on yhdistetty ja hyvi pelittää..
Kaupoi
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Kaupoi »

khd kirjoitti:Mitäs muut noille visusti kerätyille roskille tekee?
Savikolloon tai pellon reunalle kasaan ja palamaan. Kolomas kärry alkaa olla täysi tältä syksyltä.
Jari
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Kaupoi kirjoitti:Savikolloon tai pellon reunalle kasaan ja palamaan. Kolomas kärry alkaa olla täysi tältä syksyltä.
Mä en saa edes ekaa täyteen syksyn aikana. Joko paljon kuivattavaa,oletettavasti,tai sitten roskia. Omia kuivatessa ei paljoa roskaa tuu,tarkoitus jättää peltoon. Ne mitä jää kuivaajalle saakka,tarkoitus myydäkin kun nehän kiloja kunhan muuten täyttää laatukriteerit joilla maksimihinta määräytyy :)

Siten ymmärrä miks jotkut puhaltaa pikkujyvää esiputsarin kautta pihalle,vaikka esim. ohran paino lähentelee seittemääkymppiä ja kuusvitosesta maksimihinta...
Vastaa Viestiin