Sivu 2/3
Lähetetty: 27 Syys 2007, 16:29
Kirjoittaja Maalaispoika
O.J kirjoitti:Ässä 1100€/tn Mestarin Vahva 2 809€/tn.
Jako voi alkaa jo ens viikolla. Nuo hinnat veroineen ja rahteineen.
Mistä olet kysynyt hintoja? Mä sain juuri tarjoukset k-maataloudesta ja agrimarketista, agri oli hiukan halvempi.
AIV 2000 900 €/tonni
2Plus 754€/tonni
Ässä 1045€/tonni
Rahti vajaa 64 €/tonni. Kokonaismäärä 10 tonnia ja purku yhteen paikkaan.
Lähetetty: 27 Syys 2007, 16:38
Kirjoittaja O.J.
Maalaispoika kirjoitti:Mistä olet kysynyt hintoja? Mä sain juuri tarjoukset k-maataloudesta ja agrimarketista, agri oli hiukan halvempi.
Meijeri, kaksi k-rautaa ja paikallinen Agrimarket. Nuo laittamani olivat halvimmat hinnat toisesta K-raudasta. Eräkoko on vain 3.8tn. Matkaa Oulun Kemiralle hiukan yli 300km. Jos ois alle 300km, niin rahti ois silloin hiukan halvempi, nyt se on 67.68€/tn.
Edit: Onko nuo hintasi sis. rahti?
Lähetetty: 27 Syys 2007, 18:27
Kirjoittaja Maalaispoika
O.J. kirjoitti:Onko nuo hintasi sis. rahti?
Ei ole, nuo on pelkän irtoliuoksen hinnat, rahti tulee niihin vielä päälle. Niin ja poonus tietysti...

Lähetetty: 27 Syys 2007, 19:53
Kirjoittaja O.J.
Maalaispoika kirjoitti:Ei ole, nuo on pelkän irtoliuoksen hinnat, rahti tulee niihin vielä päälle...
Voinee siis tulkita, että täällä kilpailu on vähän kovempaa... Toki näistä ei kerry bonuksia ja verovähennyksetkin ovat hitusen pienemmät/tn

Lähetetty: 27 Syys 2007, 21:14
Kirjoittaja rysler
Maalaispoika kirjoitti:O.J kirjoitti:Ässä 1100€/tn Mestarin Vahva 2 809€/tn.
Jako voi alkaa jo ens viikolla. Nuo hinnat veroineen ja rahteineen.
Mistä olet kysynyt hintoja? Mä sain juuri tarjoukset k-maataloudesta ja agrimarketista, agri oli hiukan halvempi.
AIV 2000 900 €/tonni
2Plus 754€/tonni
Ässä 1045€/tonni
Rahti vajaa 64 €/tonni. Kokonaismäärä 10 tonnia ja purku yhteen paikkaan.
Kysy yrman hintoja oli meillä ainakin halvenpia. Porukalla tuli otettua mestarin vahvaa , jonkin verran halvenpaa kuin o.j :llä Matkaa noin 350 km
Lähetetty: 05 Loka 2007, 14:19
Kirjoittaja Timppuli
Itellä oli tänä vuonna ässä käytössä. Ja mitä nyt oon muutamia syöttäny kokeeksi niin syövät kyllä ihan hyvin mutta jotenkin haju on aika äkäinen.
Siinähän on propionihappoa jota ei edes mielestäni rehunteossa tarvita. esim murskeviljan säilönnässä siitä on jotai hyötyä..
paalaimen noukkimesta se söi maalit aika nopeasti kun esim vertaa viime vuoteen kun ajoin aiv prolla.täytyy maalata talven aikana se uudestaan
paikallisen maatalouskaupan mukaan ässän piti olla todella hyvää tavaraa mut kuulemma ollut pettymys muillekkin ku vaan mulle.
Joten tilasinkin aiv primaa ensi vuodeksi!
Lähetetty: 05 Loka 2007, 14:30
Kirjoittaja Mullifarmari
Lokakuun alussa oli 1% hinnannousu ja varsinainen 8% hintaporras on 10.10. Näin ainakin Keskon kauppiaan mukaan. Syyskuun hinnalla Ässä irtona oli kotiin tuotuna verollisena 1044,85e/tn. Kokonaistilausmäärä oli 8tn
Tänä kesänä oli Pro:ta ja Ässää käytössä ja ihan hyvät kokemukset ässästäkin. Ei käy moittiminen.
Käsittääkseni ässässä on haettu propionihapolla laajempaa "tehoaluetta" rehun kosteuden suhteen.
-Mf-
Lähetetty: 09 Loka 2007, 16:34
Kirjoittaja 956XL
Kuinkas käy kun bioloookisella säilöö rehun, miten sokeriarvot menee?
Tai muut, onko samaa luokkaa kuin hapon kanssa?
Lähetetty: 18 Loka 2007, 12:28
Kirjoittaja 4370
AIV2plus ja biolookisia säilöntä aineita.
Lähetetty: 21 Marras 2007, 18:37
Kirjoittaja stemma
Tähän asti säilötty puolet AIV 2+ ja toinen puoli Lactofastilla. Ensi kesänä happo vaihtuu Ässään (pienet lämpenemisongelmat kuriin?) ja biologinen aine Feedtechiin. En vielä ole arvannut siirtyä kokonaan biologisiin jos iskeekin sadekausi kesken rehunteon niin on valinnanvaraa.
Lähetetty: 21 Marras 2007, 19:54
Kirjoittaja O.J.
Joko kellekään on irtotavaraa toimitettu? Täällä ei oo näkynyt. Toki eihän tässä vielä kiire ole

Lähetetty: 22 Marras 2007, 11:18
Kirjoittaja Maalaispoika
O.J. kirjoitti:Joko kellekään on irtotavaraa toimitettu? Täällä ei oo näkynyt.
Ei ole näkynyt täälläkään. Kunhan nyt kesäkuun puoliväliin mennessä ilmestyy, niin hyvin riittää.

Lähetetty: 22 Marras 2007, 21:45
Kirjoittaja Kloppi
Myyjä sanoi, että viime vuodesta viisastuneena ajelevat ensiksi sikatiloille, joten todennäköisesti tulee vasta ensi vuoden puolella.
Lähetetty: 22 Marras 2007, 22:08
Kirjoittaja rysler
Lokakuussa tuotiin mestarin vahvat.
Lähetetty: 17 Joulu 2007, 16:34
Kirjoittaja O.J.
Maalaispoika kirjoitti:Kerro tarkemmin kokemuksia tuosta Ässästä, kun saat sillä tehtyä rehua syöttöön....
Ylivuotiset rehut loppuivat viimeinkin viime viikolla ja toisen sadon paaleista otin näytteen.
Näytteenottopvm: 12.12.2007 Rehu: Nurmisäilörehu Neuvonta >
Säilöntäaine: AIV Ässä Säilötyyppi: Pyöröpaali
Näytetunniste: Näytenumero: XXXXXXXXXX
Analyysi Tulos Yksikkö Tavoite
Säilönnällinen laatu LL >
pH > 4,62 alle 4,63 (ka 37,8 %)
Ammoniakkityppi > 5 %/kok.N alle 7
Maito- ja muurahaishappo > 36 g/kg ka yli 35
Haihtuvat rasvahapot > 6 g/kg ka alle 20
Liukoinen typpi > 45 %/kok.N alle 50
Sokeri > 103 g/kg ka yli 50
Koostumus LL >
D-arvo > 69 %/ka yli 68
Kuiva-aine > 37,8 %
Raakavalkuainen > 18,1 %/ka yli 14
Solunseinäkuitu (NDF) > 51,3 %/ka yli 50
Rehuarvot LL >
Ry-arvo > 0,94 ry/kg ka
Korvausluku > 2,8 kg/ry
OIV > 87 g/kg ka yli 78
PVT > 33 g/kg ka yli -5
Syönti-indeksi > 109 yli 90
ME-indeksi > 107 yli 85
Arvio näytteen säilönnällisestä laadusta LL >
Arvosana > 8
Vähän sekava taulukko, muta vasen lukema omasta rehusta ja oikealla tavoite. Hyvin ainakin näyttää syöjille kelpaavan.