Lietteen pumppaus

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Maalaispoika
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

En sitten tarkoita kritisoida yläkautta täyttäviä, mutta silti en itse kumminkaan vaihtaisi pois letkutäytöstä. 5" letkulla 14 m3 kärryn täyttöön menee vajaa 3 minuuttia ja kärry on 100 %:sesti täynnä, kun päästää lietettä reilusti vaahtoletkusta läpi. Kärry pysyy myös ulkoapäin täysin siistinä, mikä on tärkeää nykyaikana, kun lietteenajo meinaa haitata ja haista naapureille. Ja saahan siinä työpaikkaliikuntaa, kun hyppää edestakaisin pumpputraktorin ja kärryn välillä. :D
Asikeikuli
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Asikeikuli »

JIIWEE kirjoitti:Pari minuuttia ja vaunu täynnä mikä minusta nopeaa.
Minkähän kokoisen vankkurin ne proletaarit on rakentanu?
JIIWEE
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja JIIWEE »

Asikeikuli kirjoitti:
JIIWEE kirjoitti:Pari minuuttia ja vaunu täynnä mikä minusta nopeaa.
Minkähän kokoisen vankkurin ne proletaarit on rakentanu?
10.8 mottia. Täydelle kaasulla kestää abaut 1.5 min täyttää mut kun sen reilun minuutin kierrättää ja sit rauhallisemmin niin abaut 2 min menee.
4370
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja 4370 »

Meillä on Mäki- Reinin hytraulinen lietepumppu hyvin on homma käynyt.
Kloppi
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Kloppi »

Mulla on Peta-metallin rosterista tekemä sähköpumppu 15 kW:n moottorilla, ja siihen kaukosäädin. Eli kärry putken alle, napin painallus ja sitten odotellaan noin 4 minuuttia, jonka jälkeen uus napin painallus ja taas mennään.

Kärryn kyllä oppii ajamaan oikeaan kohtaan aika helposti. Jos jotenkin haluaisin systeemiä kehittää, niin ehkä sitten sellainen Joskinin tyyppinen kärsäsysteemi, mutta imuahan ei oo, eli pumppu sitten tarvittaisiin kuitenkin. Jotenkin kopista pois hyppiminen ei kyllä oo mun lajini.. :P
Vastaa Viestiin