Sivu 2/2
Re: Metsäkärry
Lähetetty: 25 Helmi 2008, 16:24
Kirjoittaja jiihaa
Valtson kirjoitti:jiihaa kirjoitti:En nyt just kyllä ymmärrä miten toi runkopalkkiasia / palkkien määrään
liittyy pystyssä pysymiseen. Eikös se oo enempi niinku tukipiteiden ja
painopisteiden suhteista/sijainnista kiinni. Painopiste menee yli
tukipisteen niin kaatuu jne...
Kummallakin runkoratkaisulla saadaan varmasti aikaiseksi hyvä metsäkärry
Onhan 2-palakkinen tavallisesti painavampi ja suurin merkitys tukevuuteen tyhjänä on telin takana olevalla painolla, jota taitaa olla 2-palakkisissa enemmän. Kaikista kiikkerin on semmonen 1-palakkivaunu, jossa runko ei jatku telin taakse. Eli just painon sijainnista ja tukipisteistä kysymys...
nips naps lyhentelin
Näinhän sitä äkkiseltään ajattelis mutta todellisuudessa ei kakspalkkinen aina ookkaan se painavampi versio

Re: Metsäkärry
Lähetetty: 25 Helmi 2008, 22:59
Kirjoittaja jupe
kohtuu kivat renkaat metsäkäryyn on kuorma-auton ne leveämät 385 mm renkaat ja ne kun on ahdettu normaalille vanteelle niin pikkasen pullistuu. Kumin reuna ei ole niin terävä tulee mukavemmasti perässä ei vänkää ja kaiva itseään maahan. Toki leveyttä ei koskaan ole liikaa kummissa! mutta huomatavasti paremmat kuin entisen 400 pallot.
Re: Metsäkärry
Lähetetty: 26 Helmi 2008, 08:43
Kirjoittaja 6350
jupe kirjoitti:Toki leveyttä ei koskaan ole liikaa kummissa!
"Isäntälinjan" vehkeisiin varmasti riittää 500mm rengastus. Isompia vaikea vetää esim. lumessa pienillä vetureilla, tai vaatisi sitten jo mekaanista vetoa.
Alkup. viestiin voisi kehua tuota lavarunkoista! Uskomattoman veteliä vanhetessaan nuo keskirunko kärryt! Kaverilla 10tn patu ja kohtuu järeä nosturi aisalla. Onneton ajettava/kuormattava etenkin tyhjänä.
Re: Metsäkärry
Lähetetty: 29 Helmi 2008, 10:15
Kirjoittaja massey ferguson5455
ainakin koneviestissä kehuttiiin tota jyskyn mettäkärryä mut en sit tiiä mitä se on todellisuudessa....

Re: Metsäkärry
Lähetetty: 29 Helmi 2008, 20:32
Kirjoittaja Valmettimies
massey ferguson5455 kirjoitti:ainakin koneviestissä kehuttiiin tota jyskyn mettäkärryä mut en sit tiiä mitä se on todellisuudessa....

Varmastin pätevä peli, mutta hinta vaan on aika kova. Kitkarullaveto on se toinen miinus, hyvis olosuhteis hyvillä renkailla varmasti aiva hyvä, mutta entäs jos on sulia paikkoja ja ojis vettä, pakkaskelillä tukkii helposti renkaan kuviot ja rullat ja kun renkaat kuluu vetoteho heikkenee.
Re: Metsäkärry
Lähetetty: 01 Maalis 2008, 14:21
Kirjoittaja massey ferguson5455
Valmettimies kirjoitti:massey ferguson5455 kirjoitti:ainakin koneviestissä kehuttiiin tota jyskyn mettäkärryä mut en sit tiiä mitä se on todellisuudessa....

Varmastin pätevä peli, mutta hinta vaan on aika kova. Kitkarullaveto on se toinen miinus, hyvis olosuhteis hyvillä renkailla varmasti aiva hyvä, mutta entäs jos on sulia paikkoja ja ojis vettä, pakkaskelillä tukkii helposti renkaan kuviot ja rullat ja kun renkaat kuluu vetoteho heikkenee.
Ja kallishan se on ja ei toi rulla veto mikään paras oo

Re: Metsäkärry
Lähetetty: 02 Maalis 2008, 11:36
Kirjoittaja 6350
Lienee Jysky kotitarvepuun ajoon turhan arvokas.. Parannusta tulossa Jyskyn kitkarullaan. Pidemmät ja päästä taivutetut tapit. Tela ja ketju mahdollisuus jää vain pois..
Muuten ihan asia peli. Heikki tekee vaunusta sellaisen kun asiakas haluaa.