Sivu 2/8

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 25 Huhti 2008, 21:30
Kirjoittaja TepaR
Nyt on ollut niin kuivattavaa ilmaa että oli "pakko" mennä ajamaan jurttimaat kertaalleen. Onneksi on huomenna muutakin ohjelmaa niin ei tule hötkyiltyä 8) joten jurtit tullee kylvettyä pyhähommina... sänkipellot tuntuvat vielä aika märiltä joten ohran kanssa ei ole kiirusta.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 25 Huhti 2008, 21:59
Kirjoittaja tabuuni
Olin tänään peittelemässä päistevakoja ja kertaalleen tipalla jäädä kiinni. Pari senttiä pinnasta on ihan tuhkakuivaa, sen alla märkä kittisavi. Otan rauhallisesti vielä puolisen viikkoa...

Järkyttävästi valunut maa-ainesta kynnetyltä maalta.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 25 Huhti 2008, 23:25
Kirjoittaja deeremies
Keskiviikkona ja tänään oltiin typpeä levittämässä vehnille ja ruismaille. Myös äestettiin muutama lohko kylvökuntoon. Aamulla vehnää kylvämään. Myös sänkimuokkaukset aloitetaan huomenna ja tarvii sitä typpeäkin vielä ajaa :wink:

Tänään rupesi jo koneita näkymään enemmissä määrin, jopa suorakylvöä.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 21:12
Kirjoittaja Jorma
Tänään alkoi kylvöt ohralla.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 21:25
Kirjoittaja Pelto-Jussi
Kylvöt alko sitten taas kerran: Larissa- ja Marie-rapsia kylvin. Seuraavana ohjelmassa mallasohraa.

Aloituspäiväksi ihan kohtuullinen: mitään ei hajonnut, mitään ei unohtunut (tai en muista vielä unohtuiko jotain :lol: ), maa oli ihan kohtuullista ja ilma lämmin.

Ainuva harmi oli, että appiukko kumautti kirveellä peukalonsa melkein irtipoikki :? . Nyt ei ole mukuloille harrastuskuskia alkuviikkoon. Joutuvat varmaan kokoamaan kiviä kun ei pääse taajamaan harrastamaan.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 22:04
Kirjoittaja claas58
Tänään aloitin kylvöt ohralla.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 23:05
Kirjoittaja keke66
Kyntöhommilla aloiteltiin tänään. Jos huomenna kokeilis vähän äestystä.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 07:01
Kirjoittaja aksu
Ohralla alotetaan tänään. Perjantaina ja torstaina tein tasausäestykset.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 19:51
Kirjoittaja Auts
Tänään tuli kynnöt päätökseen, huomenna alkaa äestykset ja kylvöt (jos ei sada).

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 28 Huhti 2008, 08:02
Kirjoittaja masto
Sunnuntaina päästiin vauhtiin kynnetyiltä mailta.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 28 Huhti 2008, 20:15
Kirjoittaja Auts
Kolmasosa kaurasta maassa.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 29 Huhti 2008, 21:38
Kirjoittaja -jk-
Vehnää tuli iltasella (suora)kylvettyä vajaa 4ha. Multamaa ihan sopivaa, savet pääosin vielä turhan märkiä, ei kiirutta.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 29 Huhti 2008, 23:17
Kirjoittaja Make
Jurtit ja viljat kylvetty. Lantala on tyhjä, lopppu virtsasäiliöstä tyhjentynee huomenna heinämaalle. Heinänsiemen on vielä kylvämättä, taidan tänävuonna kylvää vasta orastumisvaiheessa.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 29 Huhti 2008, 23:35
Kirjoittaja aurajokilaivuri
5 hehtaaria vehnää kylvetty, juuri sopivasti ehti ennen pimeää. Savimaat tosiaan vielä ehkä turhan märkiä.

Re: Kylvöt 2008

Lähetetty: 30 Huhti 2008, 19:36
Kirjoittaja Auts
Auts kirjoitti:Kolmasosa kaurasta maassa.
Kaurat maassa, ja reilu puolet kylvetty.