Sivu 2/2

Re: Devrinol?

Lähetetty: 15 Maalis 2011, 20:26
Kirjoittaja Pasi
Rubinjo kirjoitti:
masto kirjoitti:eikö Devrinol mennytkään myyntikieltoon? ainakin agrimarketin sivulta löytyy, samoin kasvinsuojeluainerekisteristä.
Ei menny. Eikä oo kuulunu ees huhuja millon loppuis sen käyttö.
Ei tosiaan myyntikieltoon ole mennyt. Semmoisessa luulossa, että Devrinol olisi vuodenvaihteessa menossa myynti- ja käyttökieltoon vähintään erittäin todennäköisesti oli vielä Konefoorumissa mm. erään firman (ko. firma myy mm. Galeraa...) esittelijä. Kun ihmettelin, että jos käyttökielto olisi tulossa, niin miksei se näy Eviran poistuvien aineitten listalla. Herra siihen sitten ihmetteli silmät pyöreänä, ettei se sitten se olekaan menossa myynti- ja käyttökieltoon.

Re: Devrinol?

Lähetetty: 15 Maalis 2011, 20:31
Kirjoittaja aksu
Devrinolia käytetty rypsin viljelyssä trifulonin kieltämisen jälkeen. Kokemukset savimaalla hyvät, mutta jos vähänkin humusta ei vaikutusta lainkaan. Lohko jossa sekä savea että humuspitoisempaa eron näki selvästi, humuspitoisempi kasvo leveälehtisiä rikkakasveja. Sinänsä olis ollu helppo torjua matrigonilla, mutta eipä näyttäny tarvittevan sitä, sillä ei kuitenkaan varjostanu rypsiä pahemmin.

Re: Devrinol?

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 13:11
Kirjoittaja aurauskeppi
Tuo on vaan sekaannus joka voi osittain olla syntynyt vahingossakin eikä pelkästään Galeran markkinoimiseksi.
Kun tapetilla oli trifluraliinien, siis Super Trflanin ja Trifulonin, käyttökieltoon tulo niin kansa ja myyjät puhuivat maavaikutteisten aineiden käyttökiellosta.
Tietääkseni Devrinolia ei ole kukaan kieltämässä.

Re: Devrinol?

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 22:41
Kirjoittaja masto
oolrait, mä jo hämmästyin kun kasvinsuojeluopasta lueskelin.. :) no, mulla on viime vuonna käyttämättä jääneet galerat varastossa. Mutta ei oo devrinolista kyl pahaa sanottavaa, toimii ainakin hiesusavilla hyvin, työläshän se tietty on mullata mutta ei oo niin herkkä auringon valolle kuin treflan oli.