Sivu 2/3

Lähetetty: 07 Loka 2005, 23:19
Kirjoittaja Murtola_Lasse
Ei sinne viljasäiliöön näköyhteys hytistä tarpeellinen ole, kun laittaisi säiliöön useampia antureita, jolloin hytissä näkisi säiliön täyttöasteen. Eikä tulisi kalliimaksi kun kaksi ikkunaa jäisi pois, hytin melukin vähenisi.

Kysyn, jos menet viljasäiliöön ja ritiläkansi putoaa alas, niin mitenkä pääset sieltä pois? Olen kysynyt sitä tehtaan miehiltäkin.

Lähetetty: 09 Loka 2005, 11:10
Kirjoittaja Sepe
Murtola_Lasse kirjoitti:Ei sinne viljasäiliöön näköyhteys hytistä tarpeellinen ole, kun laittaisi säiliöön useampia antureita, jolloin hytissä näkisi säiliön täyttöasteen. Eikä tulisi kalliimaksi kun kaksi ikkunaa jäisi pois, hytin melukin vähenisi.

Eikös jokin kapasitiinen anturi sopisi tohon hommaan?

Kysyn, jos menet viljasäiliöön ja ritiläkansi putoaa alas, niin mitenkä pääset sieltä pois? Olen kysynyt sitä tehtaan miehiltäkin.
Soitat kännykällä apua? Jos et sitten ole jättänyt kännykkää hytinkatolle parempaan kenttään...

Lähetetty: 10 Loka 2005, 14:37
Kirjoittaja andypoge
Muistankohan väärin, että ritilän lukituskielekkeen saisi alapuolelta painettua vaikka sormin tai luukkuavaimella auki?

Lähetetty: 10 Loka 2005, 18:08
Kirjoittaja Murtola_Lasse
andypoge kirjoitti:Muistankohan väärin, että ritilän lukituskielekkeen saisi alapuolelta painettua vaikka sormin tai luukkuavaimella auki?
Uusissa voi hyvinkin olla muutettu

Lähetetty: 11 Loka 2005, 16:20
Kirjoittaja Wilpo
ALLA:
Kohlintenpohjien vetokahvat
Kuva ALLA:
Sampon luukkujen avain. Päässä siipimunttereiden avaustyökalu ja kolmioluukkujen avaustyökalu.
Kuva

Lähetetty: 12 Loka 2005, 22:17
Kirjoittaja Wilpo
Murtola_Lasse kirjoitti:
andypoge kirjoitti:Muistankohan väärin, että ritilän lukituskielekkeen saisi alapuolelta painettua vaikka sormin tai luukkuavaimella auki?
Uusissa voi hyvinkin olla muutettu
Tampereen Kone-foorumissa kattelin, ettei ainakaan uudessa 2045 ollu viljasäilijönverkkon avaus mahdollista sisältäpäin ilman avainta. Uudessa 2065-mallissa olikin sitten viljasäilijö uudeistunut kokonaan, eikä ollu verkko lainkaan. Paljon oli muitakin uudistuksia.

Kuva uudesta viljasäilijöstä takaapäin: Kuva

Lähetetty: 24 Loka 2007, 21:11
Kirjoittaja [[cummins]]
niin ja voimansiirtoon voisi kans panostaa: laittaa kardaani akseli ja kulmavaihteet ajomoottorin hydraulipumpun ja moottorin välille, näin saatasiin turhat remmit pois. toinen vaihtoehto olisi että laittaas hydraulipumpun suoraan moottoriin kampiakselin päähän. meillä mureni akseli hydrauli pumpusta ja puimuri pirätti. ja ajomoottorin vaihteiton välille järeämmät akselit, meillä meni poorit ajomoottorin akselilta ja puimuri pirätti.ja vaihtestoon tekoon kannataisi panostaa tai ainakin sen öljymääriin, kun ohjekirjoissa lukee että 4,5l öljyä lotaan niin se ei piisaa alkuhunsakkaa kun siä on roiske voitelu sillä öljy ei uleta sille rattaalle joka sen roiskii. tämän takia meillä on viahdettu vaihteiston rattaat kun niistä oli pinnoite lähtenyt, ja tänä syksynä meni vaihteen siirrin poikki juuri tuon öljymäärän takia kun se oli ollut kuiva (vaihteensiirrin).ja öljyt oli lootaan vaihdettu ennen puinteja ja oikea määrä.

Lähetetty: 24 Loka 2007, 22:43
Kirjoittaja Murtola_Lasse
[[cummins]] kirjoitti:niin ja voimansiirtoon voisi kans panostaa: laittaa kardaani akseli ja kulmavaihteet ajomoottorin hydraulipumpun ja moottorin välille, näin saatasiin turhat remmit pois. toinen vaihtoehto olisi että laittaas hydraulipumpun suoraan moottoriin kampiakselin päähän. meillä mureni akseli hydrauli pumpusta ja puimuri pirätti. ja ajomoottorin vaihteiton välille järeämmät akselit, meillä meni poorit ajomoottorin akselilta ja puimuri pirätti.ja vaihtestoon tekoon kannataisi panostaa tai ainakin sen öljymääriin, kun ohjekirjoissa lukee että 4,5l öljyä lotaan niin se ei piisaa alkuhunsakkaa kun siä on roiske voitelu sillä öljy ei uleta sille rattaalle joka sen roiskii. tämän takia meillä on viahdettu vaihteiston rattaat kun niistä oli pinnoite lähtenyt, ja tänä syksynä meni vaihteen siirrin poikki juuri tuon öljymäärän takia kun se oli ollut kuiva (vaihteensiirrin).ja öljyt oli lootaan vaihdettu ennen puinteja ja oikea määrä.
Mistä vuosimallista on kyse ja mikä on tyyppi ?

Lähetetty: 25 Loka 2007, 09:34
Kirjoittaja andypoge
Vaihteistoöljyn mittatikussa on muuten hämäävästi kaksi "aluetta". Tikun päässä noin sentin mittainen alue, jonka jälkeen on raita, sitten muutaman sentin päässä toinen raita. Ohjekirjakaan ei taida täsmentää missä se oikea öljynpinta oikeastaan on.

Oma arvelu, että alempi alue oikea? Ainakin "noin 5 litraa" -täytöllä pinta sinne asettui.

Lähetetty: 25 Loka 2007, 10:16
Kirjoittaja Hippo
-Justus- kirjoitti: Tästä aasinsillalla pääsenkin toiseen ehdotukseen joka myös tulee Claasista: sängen pituus esivalitaan kerran ja sen jälkeen pöytä laskeutuu aina samaan korkeuteen.
Tääkin on uusissa saatavissa lisävarusteena.

Lähetetty: 25 Loka 2007, 10:48
Kirjoittaja kylmis
Mun mielestäni säiliön kanteen voisi tehdä läpinäkyvästä flexistä ikkunan. Silloin päivänvaloa pääsisi säiliöön ja se olisi minusta riittävä valaistus. Yökyöpelit tarvitsevat sitten omat ratkaisunsa. Se lamppu siellä säiliössä ei näämmä kovin kauaa kestä. Kuumenee liikaa tms.

Lähetetty: 26 Loka 2007, 12:24
Kirjoittaja [[cummins]]
Murtola_Lasse kirjoitti:
[[cummins]] kirjoitti:niin ja voimansiirtoon voisi kans panostaa: laittaa kardaani akseli ja kulmavaihteet ajomoottorin hydraulipumpun ja moottorin välille, näin saatasiin turhat remmit pois. toinen vaihtoehto olisi että laittaas hydraulipumpun suoraan moottoriin kampiakselin päähän. meillä mureni akseli hydrauli pumpusta ja puimuri pirätti. ja ajomoottorin vaihteiton välille järeämmät akselit, meillä meni poorit ajomoottorin akselilta ja puimuri pirätti.ja vaihtestoon tekoon kannataisi panostaa tai ainakin sen öljymääriin, kun ohjekirjoissa lukee että 4,5l öljyä lotaan niin se ei piisaa alkuhunsakkaa kun siä on roiske voitelu sillä öljy ei uleta sille rattaalle joka sen roiskii. tämän takia meillä on viahdettu vaihteiston rattaat kun niistä oli pinnoite lähtenyt, ja tänä syksynä meni vaihteen siirrin poikki juuri tuon öljymäärän takia kun se oli ollut kuiva (vaihteensiirrin).ja öljyt oli lootaan vaihdettu ennen puinteja ja oikea määrä.
Mistä vuosimallista on kyse ja mikä on tyyppi ?
vm.91 ja 2055.niin sitä öljyä PITÄÄ olla vähintään sen 6l muuten ei uletu sille rattaalle joka sen roiskii!!! meillä rupes vaihteetkin pelaamaan paremmin tuon öljyn lisäyksen jälkeen.

Lähetetty: 26 Loka 2007, 13:06
Kirjoittaja Kaupoi
Hytistä sääjettävät seulat. 3000-sarjaan kuulemma saa jo.

Lähetetty: 26 Loka 2007, 13:30
Kirjoittaja Murtola_Lasse
[[cummins]] kirjoitti:
Murtola_Lasse kirjoitti:
[[cummins]] kirjoitti:niin ja voimansiirtoon voisi kans panostaa: laittaa kardaani akseli ja kulmavaihteet ajomoottorin hydraulipumpun ja moottorin välille, näin saatasiin turhat remmit pois. toinen vaihtoehto olisi että laittaas hydraulipumpun suoraan moottoriin kampiakselin päähän. meillä mureni akseli hydrauli pumpusta ja puimuri pirätti. ja ajomoottorin vaihteiton välille järeämmät akselit, meillä meni poorit ajomoottorin akselilta ja puimuri pirätti.ja vaihtestoon tekoon kannataisi panostaa tai ainakin sen öljymääriin, kun ohjekirjoissa lukee että 4,5l öljyä lotaan niin se ei piisaa alkuhunsakkaa kun siä on roiske voitelu sillä öljy ei uleta sille rattaalle joka sen roiskii. tämän takia meillä on viahdettu vaihteiston rattaat kun niistä oli pinnoite lähtenyt, ja tänä syksynä meni vaihteen siirrin poikki juuri tuon öljymäärän takia kun se oli ollut kuiva (vaihteensiirrin).ja öljyt oli lootaan vaihdettu ennen puinteja ja oikea määrä.
Mistä vuosimallista on kyse ja mikä on tyyppi ?
vm.91 ja 2055.niin sitä öljyä PITÄÄ olla vähintään sen 6l muuten ei uletu sille rattaalle joka sen roiskii!!! meillä rupes vaihteetkin pelaamaan paremmin tuon öljyn lisäyksen jälkeen.
Ohjaamoon tulevan vaihdevivuston voitelun olen huomannut, että vaihteet pelaa paremmin

Re: Kehitysideoita: Sampo Rosenlew 2000-sarja

Lähetetty: 21 Heinä 2013, 11:34
Kirjoittaja andypoge
Saako silppurin ulommat terät vaihdettua ilman silppuriakselin irrotusta? Teräpultti ei mahdu (kanta edellä) sivupellin läpi ulostumaan eikä toisaalta mahdu paikoilleen kärki edellä (ottaa kiinni akselikauluksen pulttiin).