Rikkilannoitus vehnän viljelyssä

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

Pasi
Luokka: >500hv
Viestit: 521
Liittynyt: 24 Elo 2008, 09:16

Re: Rikkilannoitus vehnän viljelyssä

Lukematon viesti Kirjoittaja Pasi »

sirkussonni kirjoitti:Mahtaiskohan tähän rikkipuumiin olla osasyynä se, että jaralla on iso kasa kipsiä, jossa rikkipitoisuus on suuri.
Kyllä tuokin voi vaikuttaa. Yaran intressissä on varmasti myös rikkipitoisten lannoitteiden kysynnän varmistaminen. Joissakin ulkomaan seoksissa ei rikkiä ole. Ihan asiaa oleva Pellervon juttu toimii samalla rikkilannoituksen mainoksena.

Rikki on kyllä välttämätön aine valkuaisen muodostumisessa. Jos muualla käytetään ihan tietoisesti runsasta rikkilannoitusta, kyllä täälläkin siihen kannattaa vähintään uhrata muutama ajatus ja kokeillakin kun ensi keväänä rikkipitoista typpilannosta on aika varmasti jostain saatavissa.
Vastaa Viestiin