Sivu 2/2

Re: Helsingin Myllyn toimitusjohtajan lehtikirjoitus

Lähetetty: 20 Syys 2010, 02:12
Kirjoittaja SS
3.4 sentistä 16 senttiin ? Eli 0 sentistä 12.6 senttiin ? Eli tässähän pystyy testaamaan tuon teorian käyttämällä lahjoitusvehnää. Eli toiimiihan se laskelma ilmankin maksullista viljaraaka-ainetta. Siksi ei viljan hintaa saa esittää tuolla tavalla lopputuotteessa, koska muuten sen pitäisi lahjoitusviljan osalta olla koko matkalta 0 euroa, mut ei taatusti olisi !

Eihän tuossa nyt muuta ollut ihmeellistä kuin myllyn ja leipomon ja veron osuus suurempi osuus viljelijään verrattuna , kauppa sitten jostakin syystä ottaa neljä viideosaa itselleen ?

Leseet ja kokojyvätuotteet lienee unohdettu, kun noita 75% sääntöjä alussa mainittiin. Täysruisleipäänkään laiteta kuin vettä ja sualaa ja taikinajuuri ja sitten paistumaan.

-SS-

Re: Helsingin Myllyn toimitusjohtajan lehtikirjoitus

Lähetetty: 29 Syys 2010, 15:47
Kirjoittaja Jussi T.
Eilisen kauppalehdessä konepajayrittäjä veisteli myllärin matematiikasta. Sinänsä positiivista, että ollaan rehellisiä. Ketjun joka toimijan siivun on noustava, jotta prosentti pysyisi samana. Mutta kuten em. kirjoituksessa kerrottiin, ei ole tavallista joka alalla. Konepajan on vaikea saada pelkkä raaka-aineen kustannusnousu numeroina ulosmyyntihintaan.

Meillä on oppimista tuosta hinnoittelusta.....

Re: Helsingin Myllyn toimitusjohtajan lehtikirjoitus

Lähetetty: 29 Syys 2010, 16:17
Kirjoittaja Kari
Jussi T. kirjoitti:Eilisen kauppalehdessä konepajayrittäjä veisteli myllärin matematiikasta. Sinänsä positiivista, että ollaan rehellisiä. Ketjun joka toimijan siivun on noustava, jotta prosentti pysyisi samana. Mutta kuten em. kirjoituksessa kerrottiin, ei ole tavallista joka alalla. Konepajan on vaikea saada pelkkä raaka-aineen kustannusnousu numeroina ulosmyyntihintaan.

Meillä on oppimista tuosta hinnoittelusta.....
Linkin takaa löytyy tuo vastine-kirje: http://www.aijaa.com/v.php?i=6795567.png