Sivu 2/2

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 14:27
Kirjoittaja mika
nuffieldmaster kirjoitti:Tässä kylällä on yhdellä urakoijalla pieni kärry missä nesteveto. Sanoi että kunnostettu moottori maksaa 1000€, ja hintaa en pitäisi pahana. Mulla tulee nyt 70 litran pumppu jonka asennan PTO:hon vaihteen kautta..

Eiköhän noita moottoreita ole kaikenkokoisia jolloin tuon päälle 70 tuotto riittäisi myös vetoon.

Ei oikein riitä vedettävä kärry pikkutraktorille. Jos osaisin pelata rattaiden kanssa niin laittaisin mekaanisen vedon ja vedon vapautuksen, että hyde pumppua voisi PTO.lla pyörittää kuormatessa...
***laita joku pakun perä, esim. hiacen perä. aisalle chevyn automaatti ja automaatin yläpuolelle ketjuvedolla hydepumppu. akseli saa pyöriä kokoajan kun on mettäs. automaatin ohjaus vaan vaijjerilla=eteen 1.2.3-vapaa-taakse

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 14:57
Kirjoittaja nuffieldmaster
Eli tuolla systeemillä ei ole väliä niin välityssuhteista?

Tarkoitan siis että momentinmuuntimellako se vetoero"tasataan"? Kestääkö noi pakun systeemit moista vedätystä ihan tosissaan?

Jos laittaa venskin isot pallorenkaat ja muut, niin meneekö välitykset jo niin päin sitä, että joku paikka (laatikko) sanoo poks... Onkos nuo chevyn vaihteet sitten mekaanisia vai miten jos vaijerilla tyrkitään päälle?

Jos jollain on kuvia tuosta niin laittakaa tulemaan!

Mutta onkos noissa laatikoissa ja muissa vermeissä paljon ulkonevia osia, että rassit voi rikkoa ne? Tuntuisi vaan auton värkit liian hepposilta :roll:

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 14:58
Kirjoittaja nuffieldmaster
Ai niin ja saakos tuon systeemin miten telikärryyn?

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 18:34
Kirjoittaja Valmettimies
Saa teliin, kun vaan rakentaa sopivan telin. Chevys on automaattiloota, kun painaa kaasua lähtee liikkeelle. Voihan siihen laittaa KA:n peränki.

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 19:22
Kirjoittaja nuffieldmaster
Valmettimies kirjoitti:Saa teliin, kun vaan rakentaa sopivan telin. Chevys on automaattiloota, kun painaa kaasua lähtee liikkeelle. Voihan siihen laittaa KA:n peränki.
Niin mutta entäs tuon hydrauliikan kanssa. Siinähän pitäis olla vapaa saatavissa kuormauksen ajaksi.

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 19:57
Kirjoittaja mika
en tiedä miten sun 50hv 500:n perässä chevyn loota kestää, mutta ainakin ittellä kestäny 120-180hv koneiden perässä. 180hv koneella ei tosin ole vetoa vielä montaa kertaa käyettty.
saat kyllä vahvistttua laatikko jos epäilet. kiihdytyskäytössä tommosen laatikon läpi saattaa mennä 500-700hv...
--------

automaatin saat vapaalle ku ntyrkkäät vivun vapaa asentoon. vivuilla/vaijjerillahan se laatikko toimii vakionakin.

välitykset pitää kattoa suunnilleen kohilleen. ei niin tarkka kun meks veto.

ka perää en kyllä minkään 500:n perään laittas. ei liiku kärry tyhjänäkään. jos hiasea järeemmän haluaa niin dyna tai cabter seuraava vaihtoehto.

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 20:05
Kirjoittaja TKH
Oon miettinyt tuota vetävää kärryä yksiakselisena siten että ottais jonkun valmetin 02-sarjan perän portaalipyörästöineen ja laatikon kuorineen.Sovittaisi sitten sinne vaihdelaatikon sisään tuon automaatin.Olis sen verran välitystä että laatikko saisi pyöriä korkeammilla kierroksilla=pääsisi helpommalla.Lisäksi maavaraa tulisi enemmän kuin suorilla akseleilla.(voisi vielä valita kääntääkö vetopyörästöt pystyyn kuten jehuissa)
Ja tuota pakettia pyörittävältä jatkuvapyörivältä akselilta ketjulla veto kuormajapumpulle joka olisi nosturin alla säiliön sisällä....
Harmi ettei ole tarpeeksi käyttöä että tulisi tehtyä.