Sivu 2/4
Re: Kasvustot
Lähetetty: 26 Kesä 2012, 20:22
Kirjoittaja Vesa
Eemeli-kauraa. Kylvetty 31.5. Mainittakoon että viime keväänä näihin aikoihin jo pukkasi röyhyä, nyt rikkaruiskutus vasta pikapuoliin ajankohtainen. Parisen viikkoa ainakin viime vuotta myöhemmässä.
Re: Kasvustot
Lähetetty: 29 Kesä 2012, 00:29
Kirjoittaja SS

- Demonstrant 28.06.2012
Samalla kohdalla noin vuosikymmenen ajan käristävässä kuivuudessa vaaksanmittaista, harmaaksi kulottunutta kasvustoa, nyt sateiden vihdoin tultua, kasvusto puoleen reiteen ja väri on...no, melko tummaa, noin 300 kg:lla NK-lannosta.
Ruiskutusohjelmaa ei ole muutettu, ehkä vähennetty.
-SS-
Re: Kasvustot
Lähetetty: 04 Heinä 2012, 16:57
Kirjoittaja hogi
Tuli käytyä Okrassa ja ajeltua välillä Salo-Aura. Hieman yllättäen kasvustot olivat aika vaihtelevia, oli todella hyviäkin, mutta myös huonoja, ilmeisesti kosteudesta kärsineitä.
Re: Kasvustot
Lähetetty: 04 Heinä 2012, 17:25
Kirjoittaja kevinc
Näyttäisi kevätvehnä tykkäävän tälläisestä normaalia märemmästä keväästä. Kasvusto on ehkä vähän liiankin tiheää, vaikka kylvötiheys oli 650 itävää/neliö. Maalajista riippumatta samanlaiset havainnot. Anniina lajike.
Ohrista taas ainoastaan Streif on asiallista multamaalla. Voitto ja Kunnari aika surkeita, rm ljs maalajina.
Säkää oli tänä vuonna, ettei itsellä ollut kuin vehnän siementä, joten sitä tuli laitettua 2/3 pinta-alasta.
Re: Kasvustot
Lähetetty: 04 Heinä 2012, 23:14
Kirjoittaja aurajokilaivuri
hogi kirjoitti:Tuli käytyä Okrassa ja ajeltua välillä Salo-Aura. Hieman yllättäen kasvustot olivat aika vaihtelevia, oli todella hyviäkin, mutta myös huonoja, ilmeisesti kosteudesta kärsineitä.
Valtatienvarsi aurasta huittisten suuntaan on aika kauheaa katsottavaa, turun seudun vesi mylläsi maat ja salaojitukset ja nyt pari märkää kevättä ja syksyä perään. kestänee kauan ennenkuin kunnossa.
Re: Kasvustot
Lähetetty: 06 Heinä 2012, 23:23
Kirjoittaja Tumppi81
Samainen Pilvi kasvusto.
Re: Kasvustot
Lähetetty: 26 Heinä 2012, 18:03
Kirjoittaja ATH
Ohrat (Saana) kurjaa katsottavaa jäykillä savilla / kasvipeitteiseen kylvettynä. On lievästi sanottuna harmittanut haksahdukseni kun pakollisena vapaaehtoisen ympin ehtona tuli joskus valittua tuo talviaikainen kasvipeitteisyys 30%. Taas kerran jää sillä osalla pari tonnia / ha sadosta puuttumaan.
Ja maailma pelastuu. Vai itämerikö se oli?
Kävin juuri lohkot läpi ja nyt vistottaa raskaasti.
Re: Kasvustot
Lähetetty: 27 Heinä 2012, 17:34
Kirjoittaja SS
ATH kirjoitti:On lievästi sanottuna harmittanut haksahdukseni kun pakollisena vapaaehtoisen ympin ehtona tuli joskus valittua tuo talviaikainen kasvipeitteisyys 30%. Taas kerran jää sillä osalla pari tonnia / ha sadosta puuttumaan.
Oletko päivittänyt tietokoneohjelmasi, sillä syysvilja jälleen toimii kasvipeitteisyytenä ? Syysvehnä ja ruis kiertoon mukaan, jos on todella jäykkää savea, siinä syysvehnä viihtyy ja talvehtii, ei nosta rouste maasta keväällä. Tuntuu, että noita vanhoja juurikasmaita ei kevätviljalle kannata laittaa, kuivuus tai sitten kevään märkyys haittaa selvästi. Keltaisia on ohrat täälläkin, kevätvehnä on kärsinyt vain pahimmilla hiesurinteillä, ei edes rikkaruoho kasva, ruskeankeltainen hiesu vaan kiiltelee läpi.
-SS-
Re: Kasvustot
Lähetetty: 28 Heinä 2012, 18:45
Kirjoittaja SS

- Demonstrant 27.7.2012
Taikinajyvä Demonstrantissa kasvuaikaa nyt noin 88 päivää.
-SS-
Re: Kasvustot
Lähetetty: 29 Heinä 2012, 00:54
Kirjoittaja Köysti
SS kirjoitti:Demonstrant_27072012.jpg
Taikinajyvä Demonstrantissa kasvuaikaa nyt noin 88 päivää.
-SS-
Hyvännäköistä vehnää. Eikös tää oo ny niinku Zebrasta paranneltu lajike? Oli tuos kevättalvella puhetta tämän hommaamisesta lisäykseen, mutta jäi sitten. Menee liian monimutkaiseksi jos on 2 eri kevätvehnää ja syysvehnä siihen vielä päälle. Olis viljoista pelkkää s-vehnää ja ohraa niin oltaiskin Ruotsin systeemissä

Re: Kasvustot
Lähetetty: 29 Heinä 2012, 21:30
Kirjoittaja Wilpo
Re: Kasvustot
Lähetetty: 05 Elo 2012, 16:41
Kirjoittaja Kaupoi
Re: Kasvustot
Lähetetty: 05 Elo 2012, 17:16
Kirjoittaja Kaupoi
Re: Kasvustot
Lähetetty: 05 Elo 2012, 18:37
Kirjoittaja Jari
Komijoita on kasvustot, paljonko Edelistä sato-odotukset, entäs Bragesta?
Kuinka Wilpon Evolo, joko mittari näyttää kymppitonnin lukuja paikoitellen? Mitä arvelet tulevan. Komeaa katottavaa, näkee että pellot tasaisessa kasvukunnossa.
Re: Kasvustot
Lähetetty: 05 Elo 2012, 20:10
Kirjoittaja Kaupoi
Jari kirjoitti:Komijoita on kasvustot, paljonko Edelistä sato-odotukset, entäs Bragesta?
Uskaltaako vielä odottaa mitään. Lehtivihreämittauspäivien satopotenttiaalit oli kyllä jotain ihan ennennäkemättömiä ;)